Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Křesťanská výchova dívek: Feministická teorie v křesťanství nebo výraz nového hledání pohlavní identity?
MÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá tématem feminismu jako nové teorie, která ovlivňuje křesťanskou výchovu dívek Celá práce je rozdělena do dvou hlavních oddílů. První část slouží jako teoretická základna, která se zabývá tématy jako jsou: vývoj feminismu ve světě i v České republice, pronikání feministických myšlenek do křesťanství a konsekventně také vznik feministické teologie. Svým zacílením se tato část omezuje na prostředí římskokatolické církve, kde se zvláště zaměřuje na roli ženy v církvi. Druhý oddíl této práce je praktický. Sestává se z kvalitativního výzkumu, který zkoumá místo žen v církvi jak je prezentováno v učebnicích náboženské výchovy, které jsou v současnosti využívány v základním školství (1. {--} 9. třída ZŠ) České republiky. Pro zmíněný výzkum byla použita metoda obsahové analýzy. Tato část práce zkoumá feministické elementy ve zkoumaných učebnicích a pokouší se o identifikaci skutečné role žen v církvi.
Výchova ke křesťanským ideálům. Model schönstattské pedagogiky P. Josefa Kentenicha
ZAHRÁDKOVÁ, Veronika
Anotace Diplomová práce se zabývá otázkami výchovy ke křesťanským ideálům a jejich originálním zpracováním v schönstattské pedagogice P. Josefa Kentenicha. Centrum práce tvoří pedagogický systém Schönstattu se zvláštním důrazem na {\clq}qpedagogiku ideálů`` a její specifikaci v {\clq}qosobním ideálu``. Dále je práce pohledem do Schönstattského hnutí, převážně jako hnutí výchovného a hnutí vychovatelů, a jeho výchovné teorie. Konkrétně se jedná zaprvé o snahu postihnout význam křesťanského ideálu pro člověka obecně a převážně ve výchově, zadruhé o {\clq}qpřeklad`` teologických, filosofických, psychologických a pedagogických pojmů výchovné teorie Schönstattu s jeho počátky v německém kulturním prostředí do řeči současné české obecné pedagogiky.
Křesťanská výchova jako výchova k hodnotám
HEROUT, Jiří
Bakalářská práce se zabývá otázkou křesťanské výchovy a postupného přijímání hodnot. Jako hlavní determinanty tohoto přijetí se jeví svobodná vůle a rozum. V práci je nastíněn pohled papeže a pedagoga Jana Pavla II., který vyzdvihuje osobu člověka díky důstojnosti, která mu byla darována Bohem. Hodnota je zde prezentována jako dar vzájemné sounáležitosti, kdy jsou lidé odkázáni na vzájemnou pomoc, ne pro materiální chtění, nýbrž pro naplnění křesťanského povolání. Tento postoj prezentuje v práci křesťanský myslitel a filosof Immanuel Kant.
Liturgický rok a výuka křesťanské výchovy v mateřské škole.
ČAPKOVÁ, Hana
Tato práce se věnuje dětem v předškolním věku z pohledu biologie, psychologie, sociologie a pedagogiky s přihlédnutím na dětský rozvoj osobnosti v mateřské škole. Práce vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a snaží se rozšiřovat a prohlubovat jednotlivá témata o spirituální složku dítěte. V praktické části jsou návrhy témat pro práci s předškolními dětmi na období tří let. Témata se váží k jednotlivým obdobím liturgického i kalendářního roku. Formou hry se dětem přibližují jednotlivá období během školního roku pomocí symbolů, které jsou typické pro dané období.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.