|
Aplikace rychlostní sondy se žhavenými drátky při měření rychlostního pole za automobilovou vyústkou
Šíp, Jan ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Lízal, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem proudění před benchmarkovou automobilní vyústkou. Pomocí termoanemometrie bylo detailně změřeno rychlostní pole v prostoru před vyústkou a vypočtena intenzita turbulence. Byla také provedena numerická simulace proudění vzduchu z vyústky pomocí programu STAR-CCM+. Dále byl zkoumán vliv okolních ploch simulujícími reálné prostředí automobilu na proudění vzduchu z vyústky. Diplomová práce obsahuje výpočet nejistot měření. Smyslem práce je získání komplexních dat o rychlostním poli a jejich následné využití k validaci numerických simulací.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Horák, Aleš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
| |
| |
| |
| |
|
The role of Managed Futures in investment portfolio management
Tomčiak, Boris ; Musílek, Petr (vedoucí práce) ; Witzany, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na Managed Futures, což je jeden z alternativních investičních nástrojů. I když ve vyspělých zemích jeho popularita roste, tak v českém finančním prostředí je zatím raritou. Záměrem práce bude detailně objasnit jeho specifikace, historické kořeny, právní rámec a další charakteristické aspekty. Část práce bude věnována analýze výkonnosti, rizika, korelaci s jinými investicemi a možnosti začlenění do portfolia zkušeného českého investora.
|