Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  předchozí11 - 14  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima třídy
KŘIKLAVOVÁ, Tereza
Cílem diplomové práce je posouzení klimatu školní třídy na druhém stupni základních škol v souvislosti s právě probíhající reformou školství. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - například sociální skupina, sociální role, pozice ve skupinách, klima školy, třídy. Dále jsou zde popsány determinanty klimatu třídy, aktéři klimatu, nechybí současné přístupy ke zkoumání klimatu. V závěru je vysvětleno, co je to školská reforma. V praktické části jsou vymezeny cíle a předpoklady. Je zde blíže specifikována metoda měření i průběh měření. V závěru jsou ověřovány předpoklady.
Právo na vzdělání
NESVAČILOVÁ, Iva
Tato práce se zabývá právem na vzdělání, jeho historickým pojetím až po současnou navrhovanou reformu terciárního vzdělávání. Hlavním cílem této práce je zmapovat názory odborné veřejnosti a studentů na právo na vzdělání a školskou reformu. Dále jsem se v této práci zaměřila na míru informovanosti týkající se poplatků, které jsou zavedeny na vysokých školách v Českých Budějovicích. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou nejprve definovány základní pojmy, které se vzděláním souvisí. Práce se nadále zaobírá vývojem školství od zavedení povinné školní docházky, kterou zavedla habsburská panovnice Marie Terezie v roce 1774, až po současný systém vzdělávání v České republice. Zde jsou informace o vzdělávacím systému v oblasti předškolního, základního, středního, vyššího odborného a terciárního vzdělávání. Součástí je i současná reforma terciárního vzdělávání, kde je zahrnut i Projekt reformy terciárního vzdělávání. Hlavním cílem tohoto projektu je navrhnout optimální systém řízení a financování terciárního vzdělávání. Nezbytnou součástí této práce je legislativní zakotvení práva na vzdělání. Závěr teoretické části je zaměřen na aktuální stav reformy a její neustálé proměny. Poslední aktualizované informace týkající se této problematiky jsou ze začátku měsíce dubna tohoto roku. Praktická část práce popisuje stanovení cíle, hypotézy, vlastní výzkum a vyhodnocená data. Na počátku práce byl stanoven jeden hlavní cíl a čtyři hypotézy. K dosažení cíle a ověření platnosti hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum. Výsledky výzkumného šetření po výpočtu testu dobré shody Chí ? kvadrát ukázaly, že dle názorů studentů a odborné veřejnosti reforma terciárního vzdělávání ovlivní právo na vzdělání. Školné a zápisné také ovlivní právo na vzdělání, zejména snížením počtu studentů na vysokých školách. To se především dotkne studentů ze sociálně slabších vrstev. Výsledky dále ukázaly, že z celkového počtu studujících, kteří byli osloveni, prodlužuje studium na vysoké škole 13 % studentů.
Osvícenské reformy na buquoyském panství jako historické kořeny sociální pedagogiky
ŠICNEROVÁ, Kateřina
Práce se zabývá vývojem školství a postupným utvářením systematické sociální péče v Čechách ve druhé polovině 18. století. Mapuje reformu těchto oblastí od samého počátku vzniku, po zavedení na celém území Rakouska-Uherska. První část práce je zaměřená na detailní analýzu industriální výchovy v jihočeské Kaplici, druhá část popisuje postupné vytváření uceleného sociálního systému novohrads-kého panství. Práce popisuje sociálně pedagogické snahy reformátorů o vzestup společnosti a zlepšení celkové situace v českých zemích po vleklých středoevrop-ských válkách. Závěrečná kapitola reflektuje obsah práce v kontextu sociální pedagogiky.
Historie a současnost málotřídních škol
GOBY, Pavel
Práce se zabývá historickým vývojem málotřídních (venkovských) škol na území České republiky od doby vrcholného středověku do současnosti. Výzkum je zúžen hlavně na venkovské a málotřídní školy na okrese Benešov, ale též na praktické poznatky z jiných míst v České republice a v zahraničí. První část práce je věnována historii venkovských škol od 14. století do současnosti. Důraz je zde kladen na hlavní předěly a reformy v této oblasti. Druhá část je zaměřena na současnou koncepci kurikulární reformy a její vliv na málotřídní školy. Třetí část práce je zaměřena do oblasti marketingu škol a na spolupráci škol. Závěrečné shrnutí přináší koncepci rozvoje málotřídních škol. Tato koncepce vychází z poznatků a závěrů ze všech tří zkoumaných oblastí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   předchozí11 - 14  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.