Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,113 záznamů.  začátekpředchozí1098 - 1107další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Využití pohádky k rozvíjení tvořivosti dětí v MŠ
HNOJSKÁ, Jana
Práce se zabývá rozvojem tvořivosti dětí v mateřské škole, vysvětluje, co to tvořivost je, definuje pojmy tvořivé myšlení, tvůrčí činnost, představivost, fantazie a motivace. Charakterizuje tvořivého učitele, metody rozvíjení tvořivosti a její ontogenetický vývoj. Ve své práci rovněž hovořím o pohádkách a jejich využití v MŠ. Zdůvodňuji důležitost rozvíjení tvořivosti u dětí a uvádím možnosti propojenosti všech prvků umění při rozvoji tvořivosti. Praktická část se věnuje projektu porovnání práce dvou odlišně pracujících tříd, kdy jedna z nich je zapojena do programu rozvíjení tvořivosti prostřednictvím pohádek. Práci doplňuji fotografiemi, videonahrávkou a texty použitými v projektu.
DRAMATICKÁ VÝCHOVA V MŠ JAKO IMPULZ A CESTA K PROHLOUBENÍ PROŽITKU
ZAVADILOVÁ, Irena
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na dramatickou výchovu jako metodu výchovně vzdělávací práce v mateřské škole, pomocí níž můžeme prohloubit prožitky dětí. V teoretické části jsem vysvětlila pojem, principy a metody dramatické výchovy . Detailněji jsem rozpracovala metody vzdělávacího procesu v mateřské škole a styčné body s metodami dramatické výchovy. Vysvětlila jsem specifika mateřské školy a důležitost osobnosti učitelky. V praktické části jsem popsala své postupy při vedení dětí dramatickou výchovou v jednotlivých odděleních celé docházky dítěte do MŠ. Uvedla jsem ukázky realizovaných projektů a činností s dětmi s uvedením zvolených metod dramatické výchovy. V závěrečném projektu jsem se zaměřila na hlubší prožitky dětí. Výzkum jsem provedla metodou asociačních slov. Komparovala jsem výpovědi dětí ze tří mateřských škol, z nichž se v jedné děti setkávají s dramatickou výchovou. Cílem bylo potvrzení hypotézy, že tyto děti mají bohatší fantazii, představivost a jsou tvořivější.
Rozvíjíme emoční inteligenci dítěte předškolního věku
SOUKUPOVÁ, Yvona
Bakalářská práce se zabývá tématikou rozvoje emoční inteligence dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu emoční inteligence a seznámení s některými autory známých publikací, které se touto tématikou zabývají. Praktická část poukazuje na možnosti práce s dětmi, a to konkrétně v rámci realizace projektu na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky pozorování s grafickým zpracováním.
Multikulturní výchova v mateřské škole
VOLFOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá multikulturní problematikou v současné mateřské škole. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově a jejich specifičnostech, o postavení multikulturní výchovy ve školní legislativě, rasových předsudcích a jejich předcházení, o multikulturní komunikaci a problémech spojené s adaptací dítěte cizí národnosti do běžné třídy mateřské školy. Obsahem praktické části je výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, které zjišťovalo vzájemné soužití dítěte cizí národnosti s českými dětmi z pohledu obou zúčastněných. Výsledky jsou zohledněny v projektu multikulturní výchovy pro mateřskou školu. Součástí je i připojený videozáznam s ukázkou realizace projektu.
Liturgický rok a výuka křesťanské výchovy v mateřské škole.
ČAPKOVÁ, Hana
Tato práce se věnuje dětem v předškolním věku z pohledu biologie, psychologie, sociologie a pedagogiky s přihlédnutím na dětský rozvoj osobnosti v mateřské škole. Práce vychází z Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a snaží se rozšiřovat a prohlubovat jednotlivá témata o spirituální složku dítěte. V praktické části jsou návrhy témat pro práci s předškolními dětmi na období tří let. Témata se váží k jednotlivým obdobím liturgického i kalendářního roku. Formou hry se dětem přibližují jednotlivá období během školního roku pomocí symbolů, které jsou typické pro dané období.
Podpora zdravého životního stylu u dětí předškolního věku
JAHODOVÁ, Lucie
Jak již název prozrazuje, tématem práce je podporování zdravého životního stylu u dětí předškolního věku. V úvodu teoretické části práce je vymezena charakteristika předškolního období, a to především vývoj kognitivní a sociální. Dále jsou uvedena rizika, která ohrožují zdravý vývoj dítěte a způsobují potíže v dalším životě jedince. Také je zde uvedeno porovnání Rámcového vzdělávacího programu s Programem zdravé MŠ. Samostatný Program Zdravé mateřské školy je uveden na závěr teoretické části. V praktické části se práce zabývá porovnáním volné hry v mateřských školách pracující podle programu podporující zdraví a ve školách bez zaměření. Tyto informace jsou získávány pomocí metody pozorování a jejich následného zpracování.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
VÝUKA ZÁKLADŮ NĚMECKÉHO JAZYKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDĚLÁVÁNÍ
TOMÁŠKOVÁ, Jana
Téma, které jsem si vybrala pro svou bakalářskou práci, je velice aktuální, protože ve stále více mateřských školách se učí cizí (německý) jazyk. Dítě má dnes možnost se vzdělávat v cizím jazyce již od raného dětství, a to pomocí hry v mateřské škole. Ve své bakalářské práci se zaměřím především na cíle, obsah a metody rané výuky německého jazyka. Představím zde i zvukovou stránku jazyka, protože předškolní děti neumějí ještě ani psát, ani číst a jejich výuka je tedy úplně závislá na tom, co odposlouchají od učitele. V praktické části popíši, jakým způsobem jsem učila německý jazyk v mateřské škole na Nových Hradech.
Rozvoj komunikativních kompetencí v předškolním věku prostřednictvím loutek
VELÍŠKOVÁ, Andrea
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje s obecnými charakteristikami komunikace. Přibližuje vývoj dětské řeči a konkrétně se zaměřuje na komunikativní kompetence. Pojmenovává možné problémy týkající se řeči i celé komunikace. Dále upozorňuje na specifika loutkového divadla a na možnosti jeho využití v mateřské škole. V praktické části se práce zabývá výzkumem obtížnosti zvládání komunikativních kompetencí u dětí v praxi mateřských škol. Přílohu práce tvoří manuál, který nabízí příklady konkrétní práce s loutkou a tím poskytuje několik praktických nápadů.
Formy spolupráce mateřské školy a rodiny
CHALOUPKOVÁ, Petra
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na alternativní mateřské školy, zejména na waldorfskou pedagogiku. Další pozornost směřovala k socializaci, a to jak k socializaci v rodině, tak i socializaci, která probíhá v mateřské škole. Rodina i mateřská škola jsou pro dítě jedny z prvních prostředí, kde k socializaci dochází. Praktickou část jsem zaměřila zejména na používané formy komunikace mezi rodinou a mateřskou školou, jak formální, tak neformální. Zvýšenou pozornost jsem věnovala komunikaci ve waldorfské mateřské škole. Vlastní výzkum je založen na dvou výsledcích a to na pozorování a dotazníkovém šetření. Výzkum pozorováním urči, jak nejčastěji rodiče s učitelkou komunikují. Dotazníkové šetření ukáže, jaké formy komunikace rodičům nejvíce vyhovují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,113 záznamů.   začátekpředchozí1098 - 1107další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.