Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí107 - 116další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni ZŠ
HEJCMANOVÁ, Radka
Diplomová práce se zabývá možnostmi volnočasových aktivit při práci s průřezovými tématy na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zachycení zkušeností učitelů při začleňování průřezových témat a vytvoření pětidenního programu. Teoretická část práce vymezuje na základě odborné literatury pojem rámcový vzdělávací program a průřezová témata a charakterizuje volnočasové aktivity. Nastiňuje postupy, kterými jsou průřezová témata začleňována do školních vzdělávacích programů. Naznačuje vazby mezi průřezovými tématy a volnočasovými aktivitami, především s důrazem na možnosti, které volnočasové aktivity nabízejí při naplňování obsahu jednotlivých průřezových témat ve výuce. V praktické části je pomocí dotazníkové metody zmapována situace se začleňováním průřezových témat na základních školách. Těžištěm diplomové práce je příprava pětidenního programu volnočasových aktivit se zaměřením na Multikulturní výchovu.
Průřezová témata ve výuce na 2. stupni ZŠ
MACHARTOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá průřezovými tématy ve výuce na 2. stupni základních škol. V teoretické části práce jsou charakterizována průřezová témata, jak jsou obsažena v RVP ZV. Hlavní pozornost je pak věnována průřezovému tématu {\clqq}Multikulturní výchova``. V praktické části jsou zhodnoceny výpovědi pedagogů základních škol ohledně práce na ŠVP a rovněž při práci se samotnými PT. Diplomová práce obsahuje i návrh hodin s prvky projektové výuky při plnění průřezového tématu {\clqq}Multikulturní výchova``.
Počátky šikany v předškolním vzdělávání z hlediska multikulturního vzdělávání
KOCANDOVÁ, Michaela
Multikulturní výchova je celkem nový pojem, ale jedná se historickou stránku výchovy, někdy složitě v našem školství uplatňovanou, pokud se nedosáhne aktivní spolupráce rodiny a školy. Proto jsem se pokusila ve své bakalářské práci přiblížit tuto problematiku z hlediska předškolního vzdělávání se zaměřením na šikanu vznikající ze špatného přístupu k multikulturní výchově na tomto stupni vzdělávání. V praktické části se zabývám projektem proti násilí, který by byl alespoň částečně vhodný k realizování v mateřské škole.
Etický odkaz vzdělávání o holocaustu v projektech KreBul, o.s.
KREJSA, Zdeněk
Práce se zabývá etickým odkazem vzdělávání o holocaustu v projektech, které realizuje KreBul, o.s. Teoretická část charakterizuje multikulturní výchovu a současný svět jako svět setkávání různých kultur, zaměřuje se na problematiku genocidy Židů za druhé světové války. Ve druhé části teoretického vstupu jsou pak představeny jednotlivé aktivity KreBul, o.s., směřující ke vzdělávání o holocaustu v duchu multikulturní výchovy. V praktické části je posuzováno vnímání a pochopení událostí spojených s holocaustem, se zaměřením na hodnocení přednáškové činnosti. Interpretací a analýzou jednotlivých odpovědí respondentů je získán pohled mladých lidí na téma holocaustu, zejména etický pohled na vzdělávání o událostech konce druhé světové války a vnímání některých etických kategorií (zlo, utrpení).
Informovanost učitelů základních škol o možnostech multikulturní výchovy jako součást integrace
MATLASOVÁ, Kateřina
Smyslem této práce je jeden z možných pohledů k přístupu české pedagogické veřejnosti k multikulturní výchově. Změny v české společnosti po roce 1989 vedly nejen ke změnám politickým, ale převážně společenským. Otevřeně se začalo mluvit o kultuře a životě národnostních menšin žijících na území České republiky. Jedním z hlavních prvků budoucí změny je multikulturní výchova na základních školách. Změnu v novém vnímání již přináší nový školský zákon, který obsahuje rámcový vzdělávací program, v nimž je zahrnuta i multikulturní výchova. Výzkumem bylo zjištěno, že povědomí o multikulturní výchově chybí, a to jak mezi učiteli, kteří nejsou příliš nadšeni jakoukoli změnou, tak i u učitelů budoucích, tj. současných studentů pedagogických fakult, neboť ani vysoké školy je k tomuto řešení nevedou.
Multikulturní výchova v mateřské škole
VOLFOVÁ, Ludmila
Práce se zabývá multikulturní problematikou v současné mateřské škole. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově a jejich specifičnostech, o postavení multikulturní výchovy ve školní legislativě, rasových předsudcích a jejich předcházení, o multikulturní komunikaci a problémech spojené s adaptací dítěte cizí národnosti do běžné třídy mateřské školy. Obsahem praktické části je výzkumné šetření pomocí dotazníkové metody, které zjišťovalo vzájemné soužití dítěte cizí národnosti s českými dětmi z pohledu obou zúčastněných. Výsledky jsou zohledněny v projektu multikulturní výchovy pro mateřskou školu. Součástí je i připojený videozáznam s ukázkou realizace projektu.
Soudobé koncepce výchovy k toleranci a multikulturalismu
NAVRKALOVÁ, Anna
Práce se věnuje pojmům souvisejícím s výchovou k toleranci a multikulturalismu, vymezení jejích hlavních myšlenek a cílů. Jsou zde uvedeny soudobé koncepce výchovy k toleranci. Konkrétně se jedná o naši republiku, státy Evropské unie (Rakousko, Slovensko, Polsko, Německo, Francie) a mocnosti mimo Evropskou unie jakými jsou USA a Rusko.
Možnosti mezinárodní spolupráce mateřských škol
CHALOUPKOVÁ, Věra
Závěrečná bakalářská práce se zabývá možnostmi mezinárodní spolupráce mezi mateřskými školami prostřednictvím mezinárodních vzdělávacích programů a dokladuje konkrétní příklady. Vychází ze současných požadavků na vzdělávání jak dětí, tak pedagogů a potřeby efektivnějšího a atraktivnějšího hraní si a učení, které může položit dobrý vědomostní základ pro život, studium a práci v Evropské unii. Práce obsahuje i vyhotovení dotazníkového šetření, které mapuje současný stav znalostí, postojů a zkušeností pedagogů z této oblasti. Přináší návod pro školy nebo i jednotlivé pedagogy, kteří by chtěli obohatit a rozšířit aktivity svého zařízení i za hranice České republiky. Zdůrazňuje možnost využití moderních informačních technologií k výuce cizích jazyků a k poznávání kultur a tradic jiných zemí.
Výuka španělského jazyka a průřezová témata RVP ZV
MALENICKÁ, Jana
Cílem DP je nastínit způsob, jakým lze spojit výuku cizího jazyka, konkrétně španělštiny, s průřezovým tématem definovaným podle RVP ZV (Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání). Autorka vychází z požadavků současné školní reformy, která zavádí tzv. průřezová témata, která mají být ošetřena různou formou v různých hodinách.
Výchovně-vzdělávací proces jako cesta k integraci romských dětí
LEBEDOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku romského etnika. V teoretické části jsem se věnovala specifikám jejich kultury, problematice tzv. integrace a otázce multikulturní výchovy. Vlastní výzkum pak ověřoval možnosti, které vzdělávání a výchova romským dětem přináší prostřednictvím přípravných ročníků. Mimo analýzy výsledků přípravných ročníků v Českých Budějovicích, jsem se pokusila objasnit motivaci romských rodičů pro umisťování jejich dětí do těchto tříd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí107 - 116další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.