Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima školních tříd prvních ročníků středních škol v závislosti na adaptačním kurzu
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce se zabývá srovnáním tříd, jež se zúčastnily adaptačního kurzu a těmi, které adaptační kurz neabsolvovaly. Teoretická část charakterizuje školní třídu jako malou sociální skupinu, kde poukazuje na její strukturu. Dále pojednává o skupinové dynamice a současně objasňuje vývojové fáze malé sociální skupiny. Teoretická část práce se také zaměřuje na třídní klima, atmosféru a prostředí. Popisuje se zde adaptační kurz a zároveň se definují jeho cíle. Praktická část práce obsahuje popis a analýzu dotazníků, jež byly zadány třídám prvních ročníků čtyřletých gymnázií v prvních dnech školního roku 2011/2012 a na začátku měsíce listopadu téhož roku. Současně se tato část na základě analýzy dotazníků zabývá zjišťováním rozdílů mezi těmito třídami. Poukazuje se zde na to, že rozdíly mezi těmito třídami jsou nepatrné, ovšem přesto mají adaptační kurzy pro celou třídu přínos.
Logoterapeutické hodnoty v zážitkové pedagogice pro adolescenty
PITR, Roman
Práce pojednává o využití logoterapeutických hodnot jako inspirace pro zážitkový program určený dospívajícím za účelem integrovat je do jejich identity. Cílem je nalezení styčných témat mezi logoterapií a adolescencí s využitím pro přípravu zážitkového kurzu. Práce začíná psychologickou charakteristickou věku adolescence se zaměřením na Eriksonem popsanou identitu jako hlavní téma tohoto období. V další kapitole pojednává o logoterapii a jejích základních pojmů a hodnot. V kapitole o zážitkové pedagogice se zabývá charakteristikou tohoto směru a jejími praktickými prvky, jimiž jsou dramaturgie, hra, motivace a reflexe. V poslední části se snažím o vytyčení hlavních styčných bodů mezi logoterapií a adolescencí. Těchto bodů pak využívám pro sestavení tématu zážitkového programu a formy kurzu s návrhem využití několika her.
Možnosti využití areálu zámku Žďár nad Sázavou pro nabídku zážitkových programů v cestovním ruchu
Kesnerová, Martina ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Vábková, Markéta (oponent)
Diplomová práce je zpracována s hlavním cílem navrhnout zážitkové programy pro areál zámku ve Žďáře nad Sázavou. Práce je členěna do šesti kapitol. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmu zážitek, jeho hlavních specifik a významu pro cestovní ruch. Následující kapitola se zabývá možným využitím zážitkové pedagogiky v cestovním ruchu a objasněním základních principů a metod tohoto pedagogického odvětví. Další část popisuje příklady již existujících zážitkových programů a charakteristiku města Žďár nad Sázavou a areálu zámku z pohledu cestovního ruchu. Na základě poznatků z teoretické části jsou následně vytvořeny zážitkové programy, určené především pro segment školních skupin.
Vyzžití výtvarné hry a prohloubení vybraných témat v programu VYTAX (mládež)
VONDRÁŠEK, Václav
Hlavním zaměřením této diplomové práce je předložit a popsat rámec možností, jak výtvarně a pomocí zážitkové pedagogiky zajímavým, tvůrčím způsobem pomoci mladým lidem zpracovat a uchopit různá témata motivačně vzdělávacího programu Vytax, jehož prvotním cílem je podnítit mladé lidi k aktivnímu zapojení v církvi. V její teoretické části se nejdříve autor této práce snažil vysvětlit základní pojmy o programu samotném v souvislosti církve a pak objasnit základní ideové nasměrování tohoto programu v kontextu dnešní postmoderní doby. Důraz se klade nejen na program a techniky samotné, ale především na ústřední hodnotu a účinek kvalitního pedagogického vedení takového kolektivu mladých lidí. V praktické části práce pak autor navrhuje konkrétní zpracování deseti témat programu VYTAX, kde jsou okruhy řazeny od témat osobní spirituality po prvky, které se týkají nejen zařazení do společenství, ale popisují i postup implementace motivačních výzev, které povedou účastníky k aktivnímu, tvůrčímu zapojení do rodiny církve.
Možnosti rozvoje klíčových kompetencí v edukačních procesech neformálního vzdělávání.
MAREŠOVÁ, Hana
Práce se zabývá možnostmi rozvoje klíčových kompetencí v neformálním výchovně-vzdělávacím procesu. Na základě teoretického zkoumání vymezuje pojmy jako klíčové kompetence, formální, neformální, informální výchovně-vzdělávací proces. A následně se pokouší ukázat běžně dostupné možnosti rozvoje klíčových kompetencí právě v neformálním procesu. A to na základě metod jako je hra, zážitková pedagogika, dialog, dramatická výchova, sport a tanec, turistika, výtvarná činnost.
Rozdíl vývojového stupně pubescenta a dospělého při aplikaci učení prožitkem.
ČADA, Jakub
Práce se zabývá porovnáním rozdílů vývojových zvláštností mezi dospívajícím jedincem, (pubescentem) a dospělým jedincem při aplikaci učení prožitkem (zážitková pedagogika). Popsané rozdíly jsou vztaženy k principům zážitkové pedagogiky. Cílem práce je podat základní představu o výhodách, ale i rizicích užití zážitkových metod u jedinců obou vývojových stupňů. První kapitola pojednává o učení prožitkem se zaměřením na obecně platné cíle a principy. Druhá kapitola se zabývá obdobím dospívajícího jedince (pubescenta). Zaměřuje se na rozvoj osobnosti, poznávací procesy, identitu, socializaci, prožívání, vrstevnickou skupinu. Třetí kapitola se zabývá stejnými vývojovými aspekty u dospělých. V poslední kapitole jsou uvedeny rozdíly ve vývojovém stupni obou období v aplikaci na zážitkovou pedagogiku.
Nástin principů teologie zdraví v adventismu s možnostmi kreativní aplikace ve výchově prostřednictvím publikací
HOMOLA, Rostislav
Hlavním cílem této diplomové práce je ukázat možnosti kreativních aplikací ve výchově ke zdraví, vycházejících z obecně platných biblických zdravotních principů. Autor této práce se nejdříve snažil v teoretické části vysvětlit základní pojmy, pak nastínit teologii zdraví a poté představit z toho vycházející obecně platné principy celkového zdraví. Důraz v této práci klade nejen na část teologickou, ale také na část aplikační. V této praktické části pak autor navrhuje kreativní zpracování 10 téma
Rozvoj kreativity pomocí zážitku u dětí na letním táboře - projekt na motivy Sedmá věž
BALATÁ, Ivana
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část definuje a popisuje pojmy tvořivost, mladší, střední, starší školní věk, motivaci, fenomén hry, pedagogiku zážitku a specifika dětského letního tábora. Tato část práce tvoří vědeckou základnu pro praktickou část. Druhou část práce - praktickou - tvoří projekt představující celotáborovou hru. Příběh vychází z románu Gartha Nixe Sedmá věž a vytváří společně se zážitkovou pedagogikou ucelený komplex činností, jež se vzájemně prolínají.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.