Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Jóga jako prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže.
FÁBEROVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je problematika sociálně patologických jevů dětí a mládeže a dále jóga, jako součást preventivního působení v této oblasti. První část teoretické části je zaměřena na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů dětí a mládeže, na význam rodiny a školy a na prevenci, druhá část je věnována józe a jejímu využití. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění, do jaké míry jóga ovlivňuje chovánía jednání dětí.
Počátky sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání
HRUŠKA, Luděk
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů v oblasti předškolního vzdělávání. Teoretická část se zaobírá jednak samotnou kategorizací sociálně patologických jevů, tak vlivy, které je mohou vyvolat. Dále řeší otázku, zda současná legislativa dokáže dostatečně ochránit dítě před těmito jevy. Výstupem této části je pojmenování rizik, na které by se měli pedagogové v předškolním vzdělávání zaměřit. Součástí bakalářské práce je výzkum, který zjišťuje, jak dalece je oblast předškolního vzdělávání zasažena sociálně patologickými jevy. Zároveň se zabývá otázkou, zda je v této oblasti vzdělávání prováděna prevence a pokud ano, jakou formou. Na základě těchto zjištění je provedena analýza dat a následně jejich komparace s celorepublikovými daty Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, odbor sociálně právní ochrany dětí.
Problematika šikany na základní škole
HOLOUBKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku agresivity a šikany mezi dětmi na druhém stupni základních škol a její prevence v Plzeňském kraji. Dále se zabývá i pohledem učitelů a jejich informovanosti v tématu šikany. V teoretické části se budu zabývat rozborem základních pojmů tohoto tématu. Pozornost zaměřím na osobu agresora a oběti šikanování, spolupráci školy a rodičů, autoritu učitele nebo třídní a školní klima. Zvláštní kapitolu věnuji popisu systému prevence proti šikaně. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření pokusím zjistit, jak a jakou formou jsou žáci o šikaně informováni. Tyto výsledky porovnám s teoretickými poznatky.
Protidrogová prevence na základní škole
SOLDÁTOVÁ, Petra
Diplomová práce pojednává o prevenci sociálně patologických jevů na základní škole. Teoretická část se zaměřuje na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů ohrožujících děti a mládež, zejména se věnuje drogové závislosti a protidrogové prevenci na základní škole. Praktická část diplomové práce se zabývá analýzou minimálního preventivního programu vybrané školy v Českých Budějovicích a výzkumem, který hodnotí dopad preventivních aktivit školy na žáky 9. třídy. Závěrečnou částí diplomové práce je zpracování vlastního preventivního programu.
Primární prevence sociálně patologických jevů z pohledu učitelů I. a II. stupně ZŠ
ŠTEKEROVÁ, Michaela
Tato práce se zabává problematikou sociálně patologických jevů u dětí a mládeže z pohledu učitelů I. a II. stupně základní školy. Úvodní část popisuje vybrané sociálně patologické jevy a současný systém prevence především v působnosti Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Praktická část se věnuje výzkumu této problematiky, jehož se zúčastnili učitelé I. a II. stupně základních škol. Nosnou část výzkumu tvoří dotazník a jeho vyhodnocení.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole.
DOLEŽALOVÁ, Soňa
Diplomová práce pojednává o problematice prevence sociálně patologických jevů na základních školách. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů a na problematiku prevence těchto jevů. Součástí diplomové práce je empirický výzkum provedený na základních školách. Výzkum je zaměřen zejména na zpracování a realizaci minimálních preventivních programů na školách, dále jsou zjišťovány vlastní zkušenosti žáků se sociálně patologickými jevy a jejich informovanost o této problematice. Důraz je kladen také na hodnocení preventivních aktivit žáky školy.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
BRANDEJSOVÁ, Vanda
Diplomová práce se zabývá tématem prevence sociálně patologických jevů na základní škole. Po dohodě s vedoucím diplomové práce jsem práci zacílila nejen na vliv školního prostředí základních škol, ale také na vliv volného času mládeže ve vztahu ke vzniku sociálně patologických jevů. Teoretická část je rozdělena na tři základní části. První část je věnována volnému času. Ve druhé části teorie charakterizuji jednotlivé sociálně patologické jevy a poslední část zaměřuji na významnou oblast primární prevence. V praktické části jsem pomocí týdenního časového snímku zmapovala strukturu volného času žáků a žákyň druhých stupňů třech základních škol s rozdílným počtem obyvatel v okrese Písek. Pro zjištění výskytu sociálně patologických jevů jsem dále použila formu řízeného rozhovoru s metodičkami prevence základních škol.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
VESELÁ, Barbora
Diplomová práce mapuje charakteristiku sociálně patologických jevů, se kterými se setkávají žáci ve školním i rodinném prostředí. Diplomová práce také pojednává o příčinách vzniku těchto jevů, zabývá se i jejich prevencí. Součástí diplomové práce je výzkum, který byl proveden na dvou vybraných základních školách (zš Kubatova v Českých Budějovicích a zš Gen. Klapálka v Kralupech nad Vltavou). Zjištěné hodnoty byly zpracovány a vyhodnoceny. Smysl výzkumu spočíval ve zjištění informovanosti žáků a jejich zkušeností se sociálně patologickými jevy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí105 - 114další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.