Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,048 záznamů.  začátekpředchozí1013 - 1022dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komplexní výchova v rodině a škole v prevenci dětské úrazovosti
KALOUSKOVÁ, Ivana
Cílem této práce bylo zmapovat znalosti oslovené skupiny respondentů (žáci, rodiče, pedagogové) v oblasti první pomoci, zmapování znalostí o prevenci dětské úrazovosti a zjistit frekvenci úrazů u dětí na základních školách v jihočeském kraji. Výzkumné šetření prokázalo, že úrazem jsou častěji postiženy chlapci oproti dívkám. K úrazu nejčastěji dochází při sportu, v domácnosti a ve škole. Při hodnocení úrazu, dle druhu poranění, spadá nejvíce úrazů do skupiny zlomenin, pohmožděnin, vykloubenin. Dle výsledků práce bylo zjištěno, že např. vzdělání rodičů se neodráží na vzniku úrazu. Nejvíce úrazů bylo potvrzeno u rodičů s vyšším odborným vzděláním, naopak nejméně úrazů u rodičů se základním vzděláním. Školní úrazy byly potvrzeny častěji na obecní škole v porovnání se školami ve městě. Výsledky této práce by mohly být základem při vytváření projektu či programu v prevenci úrazů. Dále lze z této práce vycházet při zpětné vazbě se základními školami, a tak předcházet nejčastějším úrazům, který byly statistický vyhodnoceny.
Úloha monitoringu v primární prevenci
KABÁTOVÁ, Iva
Úkolem mé práce je zmapovat využívání monitoringu při primárně preventivním dění na školách, zohlednění statistických údajů v návaznosti na prováděnou prevenci a zhodnotit efektivitu primární prevence v návaznosti na včasnost preventivního dění před vlastním vznikem rizikového chování či experimentování s omamnými a psychotropními látkami.
Dítě s Downovým syndromem
VEISOVÁ, Michaela
Předkládaná bakalářská práce nese název: ?Dítě s Downovým syndromem?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část je věnována problematice Downova syndromu, jeho charakteristice, typům tohoto postižení, výskytu a tělesným specifikům u dětí s Downovým syndromem. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzdělávání a integraci takto postižených dětí. Empirická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Použitou metodou je rozhovor a pozorování. Jde o případové studie dvou dětí s Downovým syndromem integrovaných do běžné základní školy. Rozhovory byly vedeny s těmi, jež se účastní výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem bylo zjistit, jak vypadá život těchto dětí, jak probíhá integrace v běžné základní škole, jak důležité je dát i těmto dětem prostor, kde se mohou vyjádřit po svém a realizovat se. K naplnění cílů byly použity otázky, které se týkaly diagnózy, role zdravotníků, úlohy rodiny v procesu samotného vyrovnání se s diagnózou, vztah matky k dítěti. Velmi důležitá pak byla otázka integrace do běžné základní školy, začlenění do kolektivu a způsob, jak je možno tyto děti vzdělávat. Poznatky, které z práce vzešly, by mohly sloužit jako zdroj informací pro ty, kteří se touto problematikou zabývají.
Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu
KEPKOVÁ, Jana
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma ?Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu. Rizikové chování není problémem pouze České republiky nebo Evropy, ale je to problém celosvětový. V jeho důsledku dochází k narušení normálního vývoje jedince v různých oblastech lidského života. Pokud k jeho rozvoji dochází již v nízkém věku, mohou být důsledky ještě závažnější a mohou ovlivnit celý nadcházející život jedince. Rizikové chování zasahuje jak do stránky biologické, tak do stránky psychologické a samozřejmě i do stránky sociální. I přesto v dnešní době věková hranice, kdy se jedinec do rizikového chování zapojuje, klesá. Data pro tuto práci byla zajišťována na podkladě kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Na jejich podkladě byly verifikovány či falzifikovány dříve stanovené hypotézy. Respondenti byli dotazováni ve škole za přítomnosti administrátora, ovšem s vyloučením pedagogů či jiných obdobných jim blízkým autorit, které by mohly ovlivnit validitu sbíraných dat. Práce zahrnuje část teoretickou, která blíže popisuje vybrané druhy rizikového chování, statistické zhodnocení jejich výskytu a také charakteristiku období života, ve kterém se respondenti právě nacházejí. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán průběh vlastního výzkumu a také diskutování s autory, z nichž jsem čerpala. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraných druhů rizikového chování u žáků druhého stupně Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu a následně získaná data vzájemně komparovat. Z výzkumu je patrné, že určitý druh rizikového chování je více typický pro chlapce a jiný pro dívky, stejně tak některé jevy se ve větší míře vyskytují na Základní škole a jiné zase na Základní škole praktické. Není ovšem výjimkou, že některé jevy se vyskytují téměř ve srovnatelném zastoupení u všech dotazovaných respondentů. Výsledky práce je možné využít v praxi pro potřeby dalších výzkumů, pro výuku, realizaci efektivnějších programů primární prevence, pro potřeby školních metodiků prevence, tvorbu Minimálních preventivních programů aj.
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli
Srovnání výskytu a vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007.
KRUMP, Josef
Tématem bakalářské práce je problematika srovnání vývoje záškoláctví v docházce žáků základních škol prachatického regionu v období 1997 až 2007. Cílem práce je provést rozbor příčin záškoláctví za pomoci dostupné literatury, způsobů řešení záškoláctví žáků základních škol prachatického regionu na základě vyhodnocení získaných dat od výchovných poradců základních škol prachatického regionu a specifikovat četnost a příčiny výskytu tohoto negativního jevu na prachatických základních školách a tyto porovnat. V teoretické části bakalářské práce byl proveden rozbor hlavních příčin vzniků záškoláctví, pramenících z rodinného či školního prostředí, kdy zde svou roli hrají různé příčiny jako školní fobie, šikanování na školách, špatný prospěch žáka, přílišná citová závislost nebo nevhodné působení učitele. Dále byla za pomoci odborné literatury rozebrána možná prevence jeho vzniku, postup řešení neomluvené nepřítomnosti žáků, postup zúčastněných subjektů a způsob omlouvání nepřítomností žáka. V praktické části bakalářské práce byla rozebrána data získaná ze statistik výchovných poradců základních škol prachatického regionu. Získaná data byla porovnána za účelem zjištění příčin záškoláctví a způsobů jejich řešení na základních školách prachatického regionu za období 1997 až 2007. Dále je v této části práce porovnáno a vyhodnoceno, jak se na záškoláctví ve sledovaném období podílejí chlapci a jak dívky. Závěry bakalářské práce budou poskytnuty Policii ČR, Krajskému ředitelství policie Jihočeského kraje, Územnímu odboru, SKPV v Prachaticích a Městskému úřadu Prachatice, Odboru sociálních věcí, oddělení sociálně-právní ochrany dětí, pro preventivní činnost na základních školách prachatického regionu.
Anglická výslovnost u dětí na 2. stupni ZŠ
ŠIMŮNKOVÁ, Radka
Tématem diplomové práce je výslovnost dětí 2. stupně základní školy. Teoretická část pojednává o cílech výuky výslovnosti. V této části jsem řešila odpověď na otázky, do jaké míry je výslovnost důležitá a zda-li se dá ovlivnit procesem učení.Dále jsem se mimo jiné podrobněji věnovala rozdílům ve výslovnosti mezi anglickými a českými hláskami a typickými chybami českých mluvčí. Praktická část metodou výzkumu zachycuje a analyzuje chyby v anglické výslovnosti u dětí, které právě přešly na 2. stupeň základní školy.Následně jsem navrhla několik cvičení na odstranění některých zjištěných chyb, tato cvičení jsem také prakticky ověřila ve školní praxi a jejich výsledky shrnula v závěrečné reflexi.
Volný čas dětí na I. st. ZŠ
DOUCHOVÁ, Klára
Tato diplomová práce se zabývá volným časem dětí mladšího školního věku. Teoretická část pojednává o vývoji dítěte, o působení okolních vlivů na žáka, co se týká zejména rodiny, vrstevníků, prostředí a médií. Dále se zabývá pojmem volný čas, možnostmi jeho využití, jeho strukturou a funkcí a zájmovými činnostmi. Třetí kapitola je věnována výchově mimo vyučování. V praktické části je na základě výzkumné sondy, která byla provedena ve dvou základních školách, zjišťováno, jak se liší trávení volného času dětí z malého města a z města většího. Rozdíly mezi dívkami a chlapci. A jakým způsobem by si děti přály strávit svůj vysněný volný čas.
Systém organizace a řízení primární prevence sociálně patologickch jevů na ZŠ
VARECHOVÁ, Pavla
Cílem této práce bylo zmapovat situaci v oblasti této problematiky na základních školách v Českých Budějovicích a podat návrhy na možné zlepšení spolupráce mezi organizacemi, které do systému prevence sociálně patologických jevů vstupují. Primární prevence sociálně patologických jevů je řešena především v Metodickém pokynu MŠMT k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí a mládeže ve školách a školských zařízeních č.j.:20 006/2007-51. Abych dosáhla uvedených cílů, provedla jsem kvalitativní výzkum s dvěma cílovými skupinami. Výzkumu se zúčastnilo 13 základních škol s 1. a 2. stupněm výuky v Českých Budějovicích, Pedagogicko-psychologická poradnu v Českých Budějovicích, krajská školská koordinátorka prevence na Krajském úřadu v ČB, protidrogový koordinátor města České Budějovice a soukromé poradenské zařízení v Českých Budějovicích. Při realizaci výzkumu jsem použila metodu dotazování, techniku polořízeného rozhovoru. Výsledky ukázaly současný stav systému prevence v Českých Budějovicích. Velkým pozitivem stávajícího systému prevence je především postupné osamostatňování základních škol při realizaci prevence. Mezi nedostatky stávajícího systému primární prevence sociálně patologických jevů patří nedostatečné personálního zajištění systému (v rámci MŠMT, v Pedagogicko-psychologické poradně, na školách), nenávaznost služeb primární prevence a nedostatek financí v této oblasti. Na základě získaných výsledků jsem navrhla možnosti, jak současnou situaci řešit. Jednou z možností je aktivní vzdělávání všech pedagogů v problematice prevence sociálně patologických jevů. Další možností je zřízení centra primární prevence v Jihočeském kraji, které by poskytovalo komplexní pomoc všem subjektům v rámci systému primární prevence. Bakalářská práce slouží jako zdroj informací o současném systému primární prevence sociálně patologických jevů v Českých Budějovicích. Myšlenka centra primární prevence může být použita jako možné řešení současného systému primární prevence sociálně patologických jevů pro Jihočeský kraj.
Výuka rozšířené hudební výchovy na základní škole
ŠTRUPLOVÁ BARTOŠKOVÁ, Magdalena
Diplomová práce s názvem ?Výuka rozšířené hudební výchovy na zá­kladní škole? se zabývá původní myšlenkou autora prof. Ladislava Daniela od jejího založení až po vývoj, kterým prošla za uplynulých 45 let svého trvání v České republice. Na základě této metody byl proveden výzkum, který se konkrétně zaměří na 2. základní školu v Jindřichově Hradci, kde výuka rozšířené hudební výchovy probíhá. Smyslem této práce je zjistit, jak se tato škola vypořádala s rozší­řeným vyučováním (důvod jejího založení, problémové situace ve vyu­čování, kam výuka hudební výchovy směřuje) a zda je způsob výu­ky s metodou prof. Daniela srovnatelný.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,048 záznamů.   začátekpředchozí1013 - 1022dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.