Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,050 záznamů.  začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Účetnictví příspěvkových organizací od 1.1.2010 na příkladu základní školy
Pavlasová, Barbora ; Svoboda, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá účetnictvím příspěvkových organizací a analyzuje vlivy reformy veřejných financí. Dále je v práci zhodnoceny cíle reformy a její připravenost v rámci právní úpravy (zákony, vyhlášky, účetní standardy). V praktické části byly popsány jednotlivé účetní změny, mezi které se řadí formy účetní výkazů, povinnosti účetní jednotky nebo změna jednotlivých účetních metod. Jako výsledek práce byly ukázány změny, které lze aplikovat na příkladu základní školy.
Analýza plnění rozpočtu příspěvkové organizace - základní školy v časové řadě let 2008 - 2010
Kollinová, Blanka ; Nováková, Štěpánka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hospodařením příspěvkových organizací, jejich vztahu ke zřizovateli a státu, v konkrétních podmínkách základních škol. V první části jsou zařazeny příspěvkové organizace do veřejného sektoru. Následují charakteristiky příspěvkových organizací zřízených územním samosprávným celkem a základních škol. V závěru teoretické části je uveden princip hospodaření škol. Praktická část se zabývá plněním rozpočtu a hospodařením s příspěvky od zřizovatele a státu konkrétní základní školy. V praktické části je dále analyzován vývoj nákladů, výnosů a výsledku hospodaření za hospodářské roky 2008, 2009, 2010.
Podnikatelský plán - Soukromá základní škola
Koudelková, Věra ; Kešner, Martin (vedoucí práce) ; Šimková, Klára (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je zpracovat podnikatelský plán založení soukromé základní školy a zjistit rentabilitu tohoto projektu. V teoretické části jsou popsány důvody, proč by měl být podnikatelský plán zpracován, jaké zásady je dobré při jeho zpracování dodržovat a kterými částmi může být tvořen. V části praktické je představen vlastní podnikatelský plán soukromé základní školy dle struktury definované v teoretické části. Více pozornosti bylo věnováno popisu nabízených služeb, analýze trhu, marketingovému plánu, identifikaci rizik a finančnímu plánu, v rámci kterého byla kvantifikována čistá současná hodnota a rentabilita projektu.
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Preventivní programy Policie České republiky na základních školách v Českém Krumlově
ŠKODOVÁ, Zdeňka
Problematika společensky a sociálně nežádoucích jevů je zejména u dětí a mládeže výrazným rizikem nejen zdravotním, společenským, ale také ekonomickým. Příčiny kriminality a dalších forem rizikového chování jsou dány celou škálou na sebe navazujících nepříznivých vlivů. Ve své práci se zabývám zmapováním faktorů, které ovlivňují formování mladého člověka a vybraných forem rizikového chování a kriminality u dětí na základních školách. Pro zjištění dat je využit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, formou anonymního dotazníku u žáků devátých tříd základních škol v Českém Krumlově. Dalším zdrojem informací je kvalitativní výzkum, formou polořízeného rozhovoru se školními metodiky prevence, podložený názorem okresního metodika prevence. Teoretická část popisuje vybrané jevy rizikového chování a jejich příčiny. Praktická část obsahuje vlastní výzkum a diskuzi s autory, z kterých jsem čerpala. Cílem bakalářské práce je zmapovat rozsah a realizaci prevence kriminality Policie České republiky v Českém Krumlově, včetně tematického zaměření preventivních programů v českokrumlovských základních školách. Z výzkumu vyplývá, že se Policie České republiky věnuje primární prevenci na základních školách v Českém Krumlově dle požadavků jednotlivých škol. Rozsah preventivních programů je dostatečně široký, vyhovuje většině oslovených škol. Výsledky bakalářské práce je možno využít v praxi při přípravě preventivních programů pro pedagogické i nepedagogické pracovníky, informativní materiál pro širokou veřejnost a v neposlední řadě pro účely dalšího výzkumu.
Komplexní výchova v rodině a škole v prevenci dětské úrazovosti
KALOUSKOVÁ, Ivana
Cílem této práce bylo zmapovat znalosti oslovené skupiny respondentů (žáci, rodiče, pedagogové) v oblasti první pomoci, zmapování znalostí o prevenci dětské úrazovosti a zjistit frekvenci úrazů u dětí na základních školách v jihočeském kraji. Výzkumné šetření prokázalo, že úrazem jsou častěji postiženy chlapci oproti dívkám. K úrazu nejčastěji dochází při sportu, v domácnosti a ve škole. Při hodnocení úrazu, dle druhu poranění, spadá nejvíce úrazů do skupiny zlomenin, pohmožděnin, vykloubenin. Dle výsledků práce bylo zjištěno, že např. vzdělání rodičů se neodráží na vzniku úrazu. Nejvíce úrazů bylo potvrzeno u rodičů s vyšším odborným vzděláním, naopak nejméně úrazů u rodičů se základním vzděláním. Školní úrazy byly potvrzeny častěji na obecní škole v porovnání se školami ve městě. Výsledky této práce by mohly být základem při vytváření projektu či programu v prevenci úrazů. Dále lze z této práce vycházet při zpětné vazbě se základními školami, a tak předcházet nejčastějším úrazům, který byly statistický vyhodnoceny.
Úloha monitoringu v primární prevenci
KABÁTOVÁ, Iva
Úkolem mé práce je zmapovat využívání monitoringu při primárně preventivním dění na školách, zohlednění statistických údajů v návaznosti na prováděnou prevenci a zhodnotit efektivitu primární prevence v návaznosti na včasnost preventivního dění před vlastním vznikem rizikového chování či experimentování s omamnými a psychotropními látkami.
Dítě s Downovým syndromem
VEISOVÁ, Michaela
Předkládaná bakalářská práce nese název: ?Dítě s Downovým syndromem?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část je věnována problematice Downova syndromu, jeho charakteristice, typům tohoto postižení, výskytu a tělesným specifikům u dětí s Downovým syndromem. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzdělávání a integraci takto postižených dětí. Empirická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Použitou metodou je rozhovor a pozorování. Jde o případové studie dvou dětí s Downovým syndromem integrovaných do běžné základní školy. Rozhovory byly vedeny s těmi, jež se účastní výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem bylo zjistit, jak vypadá život těchto dětí, jak probíhá integrace v běžné základní škole, jak důležité je dát i těmto dětem prostor, kde se mohou vyjádřit po svém a realizovat se. K naplnění cílů byly použity otázky, které se týkaly diagnózy, role zdravotníků, úlohy rodiny v procesu samotného vyrovnání se s diagnózou, vztah matky k dítěti. Velmi důležitá pak byla otázka integrace do běžné základní školy, začlenění do kolektivu a způsob, jak je možno tyto děti vzdělávat. Poznatky, které z práce vzešly, by mohly sloužit jako zdroj informací pro ty, kteří se touto problematikou zabývají.
Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu
KEPKOVÁ, Jana
Pro svou bakalářskou práci jsem si zvolila téma ?Komparace vybraného rizikového chování u žáků Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu. Rizikové chování není problémem pouze České republiky nebo Evropy, ale je to problém celosvětový. V jeho důsledku dochází k narušení normálního vývoje jedince v různých oblastech lidského života. Pokud k jeho rozvoji dochází již v nízkém věku, mohou být důsledky ještě závažnější a mohou ovlivnit celý nadcházející život jedince. Rizikové chování zasahuje jak do stránky biologické, tak do stránky psychologické a samozřejmě i do stránky sociální. I přesto v dnešní době věková hranice, kdy se jedinec do rizikového chování zapojuje, klesá. Data pro tuto práci byla zajišťována na podkladě kvantitativního výzkumu, metodou dotazování, technikou anonymního dotazníku. Na jejich podkladě byly verifikovány či falzifikovány dříve stanovené hypotézy. Respondenti byli dotazováni ve škole za přítomnosti administrátora, ovšem s vyloučením pedagogů či jiných obdobných jim blízkým autorit, které by mohly ovlivnit validitu sbíraných dat. Práce zahrnuje část teoretickou, která blíže popisuje vybrané druhy rizikového chování, statistické zhodnocení jejich výskytu a také charakteristiku období života, ve kterém se respondenti právě nacházejí. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán průběh vlastního výzkumu a také diskutování s autory, z nichž jsem čerpala. Cílem výzkumu bylo zmapování výskytu vybraných druhů rizikového chování u žáků druhého stupně Základní školy a Základní školy praktické v Rapšachu a následně získaná data vzájemně komparovat. Z výzkumu je patrné, že určitý druh rizikového chování je více typický pro chlapce a jiný pro dívky, stejně tak některé jevy se ve větší míře vyskytují na Základní škole a jiné zase na Základní škole praktické. Není ovšem výjimkou, že některé jevy se vyskytují téměř ve srovnatelném zastoupení u všech dotazovaných respondentů. Výsledky práce je možné využít v praxi pro potřeby dalších výzkumů, pro výuku, realizaci efektivnějších programů primární prevence, pro potřeby školních metodiků prevence, tvorbu Minimálních preventivních programů aj.
Osobnostní a sociální výcvik u žáků II. stupně ZŠ
STUDNIČKOVÁ, Milena
Tato diplomová práce se zabývá Osobnostním a sociálním výcvikem (OSV) u žáků na druhém stupni základních škol. První část práce vymezuje základní pojmy související s daným tématem. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit, zda a jakým způsobem se osobnostní a sociální výchova vyskytuje ve vyučovacích hodinách na základních školách, a to především na druhém stupni. Tato část práce prezentuje výsledky výzkumu, jehož cílem bylo zjisti, jak učitelé pracují s průřezovým tématem OSV a jakým způsobem ho zapojují do výuky. Zda plánovitě a cílevědomě pracují s tímto průřezovým tématem, nebo zda pouze náhodným způsobem se přiblíží k tématům OSV. Metody, které byly použity pro výzkum je přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a rozhovory s učiteli

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,050 záznamů.   začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.