Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,061 záznamů.  začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mládež a deviantní chování
ŘABKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku návykových látek a prevenci. Tato práce má na základě empirického šetření zjistit, v jaké míře a za jakých okolností se u studentů užívání návykových látek vyskytuje. V teoretické části je uvedena problematika návykových látek. Praktická část bakalářské práce je založena na vlastním empirickém výzkumu, jehož předmětem je vzorek studentů základních škol.
Účetnictví příspěvkových organizací v roce 2011
Zahálková, Michaela ; Svoboda, Michal (vedoucí práce) ; Hálek, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá účetnictvím příspěvkových organizací v návaznosti na změny v rámci účetní reformy veřejných financí. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická a druhá praktická. V první části jsou charakterizovány příspěvkové organizace a související právní předpisy. Dále jsou v teoretické části vysvětleny jednotlivé fáze účetní reformy, kde jsou podrobně popsány především změny v účetních metodách a postupech. V rámci praktické části je dále popsáno účetnictví a hospodaření konkrétní příspěvkové organizace, kterou je v této práci Základní škola a Mateřská škola Doudleby nad Orlicí. Praktická část se zaměřuje podrobně především na účtování transferů a peněžních fondů.
Respondent (student SŠ) a přírodopisné vzdělání na základní škole
ŘEHÁČKOVÁ, Ludmila
Diplomová práce prezentuje vztah studentů k přírodopisnému vzdělání na základní škole nebo nižším stupni víceletého gymnázia a roli, kterou hrála v jejich životě základní škola. Dále zjišťuje důvody oblíbenosti přírodopisu, vztah respondenta k učitelům a k různým typům vyučovacích aktivit. Součástí diplomové práce bylo vytvoření dotazníku a jeho zadání studentům středních škol v Českých Budějovicích. Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno grafickou formou (grafy, tabulky) a pro jasnější porozumění také slovně.
Prevence závislosti na marihuaně
VOJTĚCHOVÁ, Jiřina
Diplomová práce zjišťuje, porovnává znalosti a zkušenosti s drogami u žáků. Charakterizuje drogovou závislost, její vznik a příčiny. Zabývá se problematikou drogové prevence, jejími možnostmi a způsoby, které jsou aplikované ve školách. Popisuje zákony týkající se užívání drog. Výsledky výzkumu ukazují, že primární prevence užívání marihuany nesmí být podceňována.
Role školního psychologa na základní škole
MALEČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce má za cíl seznámit se strukturou školského poradenství. Blíže specifikuje jednotlivá poradenská zařízení. Zaměřuji se na školní poradenství a především na pozici školního psychologa na základní škole. Jednotlivé kapitoly pojednávají o historii školního poradenství, o legislativním vymezení školního psychologa, o metodách práce, které používá k diagnostice dětí a mládeže. Zároveň jsou zmiňována rizika a úskalí práce školního psychologa. V závěru teoretické části se zamýšlím nad možnostmi ve školní psychologii. Data, která jsem získala ve výzkumné části, mi umožnila odpovědět na otázky týkající se činnosti školních psychologů na třech základních školách v Jižních Čechách. Konkrétně, zda jsou školní psychologové akceptováni ostatními pedagogy. Dále jsem zkoumala postoje pracovníků orgánu sociálně právní ochrany dětí a mládeže, kteří se školními psychology spolupracují.
Porovnání možností vzdělávání zdravých a mentálně postižených dětí
CHMELAŘOVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá problematikou vzdělávání mentálně postižených dětí. Seznamuje s pojmem mentální postižení (mentální retardace), Downův syndrom, alternativní škola, základní škola, speciální a praktická škola a nakonec i s pojmem domácí vzdělávání. Práce zjišťuje ideální způsob vzdělávání lehce mentálně postižených dětí.
Formy a úroveň spolupráce základních škol se středisky výchovné péče při prevenci sociálně patologických jevů
SÁDOVSKÁ, Petra
Bakalářská práce zjišťuje, jaké jsou formy a úroveň spolupráce základních škol (ZŠ) se středisky výchovné péče (SVP) při prevenci sociálně patologických jevů. V teoretické části jsem se věnovala základní škole a prevenci, která zde probíhá, dítěti školního věku a faktorům ovlivňujícím možnost vzniku sociálně patologického jevu jako je osobnost, její vývoj a socializace, a rodina. Dále jsem popsala činnost SVP a možnosti spolupráce se ZŠ a nakonec vybrané sociálně patologické jevy. Cílem práce bylo zmapovat spolupráci ZŠ se SVP při prevenci sociálně patologických jevů, její formy a úroveň, na které tato spolupráce probíhá, a to v Jihočeském a Pardubickém kraji. Dále zjištěný stav mezi sledovanými kraji porovnat a zjistit, zda je spolupráce dostatečná. Vytyčeného cíle práce bylo dosaženo. K tomu jsem v praktické části použila kvantitativního výzkumu, metodu dotazování, techniku dotazníkového šetření a řízený rozhovor. Na základě vytyčeného cíle jsem stanovila 2 hypotézy. První hypotéza: "Více než polovina dotazovaných základních škol spolupracuje se středisky výchovné péče při prevenci sociálně patologických jevů" se nepotvrdila. V Jihočeském kraji se středisky výchovné péče spolupracuje 44% základních škol a v Pardubickém pouze 29% základních škol. Ale bylo zjištěno, že většina škol, které nespolupracují, jsou školy venkovské a těch se mého výzkumu zúčastnilo v obou krajích více, proto první hypotéza nebyla potvrzena. Druhá hypotéza: "Počet středisek výchovné péče není ani v jednom ze sledovaných krajů dostačující pro pokrytí prevence sociálně patologických jevů na všech základních školách ve zmíněných lokalitách" byla potvrzena výpovědí pracovníků SVP i ZŠ. Výzkum tedy odhalil, že spolupráce ZŠ se SVP při prevenci sociálně patologických jevů je nedostatečná v obou sledovaných krajích, přičemž v Pardubickém kraji je situace horší, než v kraji Jihočeském. Jako řešení této problematiky navrhuji zvýšení počtu SVP, kvalifikovaných pracovníků v nich a kvalitnější propagaci jejich služeb. Práce a její výsledky mohou být využity k informování laické i odborné veřejnosti, jako podklad pro další práce a výzkumy zaměřené na problematiku prevence na ZŠ.
Motivace ke škole u předškolních dětí
KEJVALOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá motivací ke škole u předškolních dětí. Teoretická část začíná popisem předškolního věku dítěte. Dále se zaměřuje na změny související s nástupem do školy, na školní zralost a připravenost. Je zde také zahrnuto pojetí vzdělávání v mateřské škole a na prvním stupni základní a školy. V praktické části popisuji průběh a výsledky výzkumu, který měl za cíl zjistit, na co se děti do školy těší, co očekávají a čeho se obávají. Ve výzkumu jsou využity dvě výzkumné metody ? polostrukturovaný rozhovor a analýza kresby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,061 záznamů.   začátekpředchozí1010 - 1019dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.