Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geometrie řezného nástroje a její vliv na kvalitu drsnosti obrobené plochy
Zoblivý, Michal
Tato bakalářská práce se věnuje především popisu a charakteristice problematiky třískového obrábění. V první části je vysvětlen pojem obrábění společně s dalšími základními pojmy této problematiky. Dále je práce věnována rozdělení metod obrábění, kdy se jedná o soustružení, frézování, vrtání, hoblování a obrážení. Jednotlivé metody jsou detailně rozebrány a jsou popsány stroje a nástroje využívané danou technologií. V práci je také sepsáno shrnutí materiálů vhodných k výrobě řezných nástrojů. Poslední část je věnována popisu geometrie řezných nástrojů, jejich úhlů a také vysvětlení pojmu drsnost povrchu, včetně uvedení metod pro měření drsnosti povrchu. Na závěr jsou stručně charakterizovány směry vývoje v obrábění a konkrétní inovace zkvalitňující tuto technologii.
Dynamika a jízdní stabilita vozidel
Zoblivý, Michal
Stabilita a jízdní dynamika vozidel významně ovlivňuje bezpečnost jízdy, a je tak důležité se touto problematikou zabývat. Práce se v teoretické části věnuje především popisu faktorů ovlivňujících právě stabilitu a dynamiku vozidel. Dále se věnuje asistenčním systémům, které napomáhají aktivní bezpečnosti vozidel, a také popisu různých typů karoserií vozidel. Experimentální část se zabývá vyhýbacím manévrem, při kterém bylo měřeno příčné zrychlení a klopení karoserie u různých vozidel s odlišným typem karoserie. Výsledky ukázaly, že vozidlo s největším náklonem karoserie není automobil s nejvýše umístěným těžištěm (SUV-Kodiaq), jak se před měřením očekávalo, ale vůz s těžištěm umístěným podstatně níže (hatchback-Fabia). Těchto výsledků bylo dosaženo především díky asistenčním systémům a adaptivnímu podvozku, kterými vozidlo Kodiaq oproti vozidlu Fabia disponuje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.