Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání technologie mýtných systémů
Votinský, Ondřej ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Růžička, Miroslav (oponent)
Abstrakt Hlavním cílem předložené bakalářské práce je popsat a porovnat mýtné systémy v České republice a Evropské unii z technologického a ekonomického hlediska. Na začátku práce se věnuji elektronickému zpoplatnění dopravní infrastruktury, kde uvádím důvody pro jeho zavedení. Dále charakterizuji použité mýtné systémy v Evropě. Následně se zabývám provázaností jednotlivých systémů. V další části práce popisuji mýtný systém používaný v České Republice s důrazem na použité technologie a ekonomickou charakteristiku. Zde se také věnuji dalšímu rozšíření mýtného systému na našem území. V závěru práce uvádím srovnání mýtných systémů, včetně jejich výhod a nevýhod.
Vliv inteligentních dopravních systémů na zvýšení bezpečnosti obyvatel obcí (Libkov, Rozvadov Kašperské Hory)
Sedlák, František ; Kocmánková Menšíková, Lucie (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem ovlivňují inteligentní dopravní systémy (IDS) bezpečnost silničního provozu a tím přispívají ke zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel ve vybraných obcích (Libkov, Rozvadov, Kašperské Hory) Plzeňského kraje. V teoretické části byly vymezeny základní pojmy o regionálním rozvoji a politice se zaměřením na dopravu, kvalitu života a bezpečnost obyvatel. Byla popsána zařízení, užívaná jako prostředky pro zklidnění dopravy a zvýšení bezpečnosti obyvatel. Empirická část byla provedena vypracováním sekundární analýzy dat o nehodovosti v silniční dopravě a vlivu inteligentních dopravních systémů na bezpečnost obyvatel ve vybraných obcích. Sekundární analýzou dat o IDS bylo zjištěno, že mezi hlavní příčiny nehod řidičů v ČR (z roku 2014) jsou např. nesprávný způsob jízdy (62,9 %) a nepřiměřená rychlost (17,5 %). Obce Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory patří do projektu Klidné příhraničí, jehož cílem je snížit rychlost na obecních komunikacích a tím zvýšit bezpečnost obyvatel obcí pomocí instalovaných ukazatelů rychlosti SYDO Traffic Zeus. Bylo zjištěno, že ve sledovaných obcích došlo ke zpomalení vozidel v průměru o 38,6 %, a to zároveň znamená zvýšení bezpečnosti silničního provozu v obcích, a tím zvýšení bezpečnosti a kvality života obyvatel v obcích Libkov, Rozvadov a Kašperské Hory.
Návrh na snížení dopravní nehodovosti autobusů v Pražské integrované dopravě
Pokorný, Richard ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Lachnit, František (oponent)
Dopravní nehodovost silně ovlivňuje provoz na pozemních komunikacích. Každá dopravní nehoda má za následek zpomalení provozu, hmotné škody nebo dokonce ohrožení zdraví řidičů a cestujících. Z těchto důvodů jsou nehody monitorovány a vyhodnocovány. Statistiky jsou vedeny nejen Policií České republiky, ale údaje o nehodách si zpracovávají i soukromé subjekty ke zvýšení efektivity podnikání. V této diplomové práci jsem se zaměřil na problematiku nehodovosti autobusů městské hromadné dopravy a provedl analýzu, která vedla k odhalení problémových míst v provozu, a na základě určení příčin konkrétních dopravních nehod v daném místě jsem navrhl řešení, která povedou ke snížení dopravních nehod autobusů městské hromadné dopravy. Následuje doporučení pro konkrétního autobusového dopravce.
Větrání, vytápění a klimatizace tramvajových vozidel
Meluš, Ladislav ; Kic, Pavel (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Práce pojednává o koncepcích tramvají využívaných městskou hromadnou dopravou v Praze a především o řešení systému větrání, vytápění a klimatizování. Jsou zde popsány nejpoužívanější principy ventilace kabiny řidiče a salónu cestujících. V jednotlivých kapitolách jsou rozebrány podklady pro návrh klimatizace vyplývající z norem a doporučení samotnými výrobci. Z těchto dat je navržena klimatizační jednotka HVAC (Heating, Ventilating and Air Conditionig) pro salón cestujících tramvaje 15T včetně chladicího oběhu. Jednotka je navržena tak, aby klesl potřebný příkon oproti současné. To je umožněno reverzibilitou chladicího oběhu, který v zimním období pracuje jako tepelné čerpadlo. V závěru práce je uvedeno měření na stávající klimatizaci 15T. Měření mělo ověřit, zda jednotka disponuje potřebným chladicím výkonem. Návrh HVAC jednotky a měření jsou univerzální pro každou moderní nízkopodlažní tramvaj.
Senzorické systémy vozidel
Altal, Rami ; Kovanda, Jan (vedoucí práce) ; Zewdie, Retta (oponent)
Práce se zabývá analýzou moderních senzorických systémů a asistenčních systémů aktivní bezpečnosti automobilů. V první, rešeršní části seznamuje s principy činnosti jednotlivých senzorů, jejich konstrukcí a jejich možnostmi pro asistenční systémy a detailněji popisuje v následující kapitole některé vybrané moderní asistenční systémy. V poslední kapitole je popsán experiment, simulace funkce adaptivního tempomatu pomocí programovatelné robotické stavebnice Lego Mindstorms NXT.
Studie efektivního využití mýtného na komunikacích II. a III. tříd v ČR
Mlejnský, Petr ; Zewdie, Retta (vedoucí práce) ; Dvořák, František (oponent)
Cílem této diplomové práce je analyzovat mýtný systém v České republice pomocí shromáždění dat a na jejím základě navrhnout doporučení pro jeho zavedení na silnicích II. a eventuálně i v omezeném rozsahu III. třídy beroucí v potaz hlediska ekonomická, ekologická a bezpečnostní. Teoretická část práce se věnuje zpoplatnění pozemních komunikací z obecného hlediska a je zaměřena především na elektronický mýtný systém. V praktické části byla provedena analýza současného stavu v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Pomocí zjištěných informací byly identifikovány možné přínosy a rizika plynoucí z rozšíření mýtného systému na silnice nižších tříd. Následně byla zhodnocena celková efektivita z pohledu dvou základních funkcí - fiskální a regulativní a v závěru práce byly nastíněny alternativní možnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.