Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ošetřovatelská dokumetace v praxi
ZÁMEČKOVÁ, Jana
Ošetřovatelská dokumentace se stala důležitou součástí práce všeobecné sestry/porodní asistentky. V rámci nemocnic se ošetřovatelská dokumentace liší. Za obsah dokumentace dané nemocnice odpovídá vedení klinik a všeobecné sestry/porodní asistentky se podílejí minimálně na její tvorbě. Ošetřovatelská dokumentace slouží jako pracovní pomůcka ošetřujícímu personálu, materiál poskytující důležité informace pro jiné zdravotnické pracovníky a zařízení. Členy zdravotnického týmu dokumentace objektivně informuje o zdravotním stavu jedince. V poslední době začíná být kladen velký důraz také na edukační činnost sestry a její dokumentování. Do praxe jsou zaváděny nové vyšetřovací metody či terapeutické postupy, které mají pomoci v léčbě klientů. I přes moderní pokroky stoupá počet chronicky nemocných klientů např. diabetes mellitus, chronická renální insuficience, astma bronchiale atd.. Proto sestry v roli edukátorky zastávají velmi důležitou funkci. Diplomová práce je zaměřena na ošetřovatelskou dokumentaci v praxi. Cílem diplomové práce bylo zmapovat efektivnost ošetřovatelské dokumentace a zjistit, jaký význam přikládají sestry vedení ošetřovatelské dokumentace. Dalším cílem bylo zjistit, zda součástí ošetřovatelské dokumentace jsou i edukační plány. Posledním cílem jsem chtěla zjistit, zda součástí ošetřovatelského týmu je i edukační sestra. Pro výzkumnou část této práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvalitativní část byl jako technika sběru dat použit polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden s vrchními sestrami pracující v nemocnici v Plzeňském kraji. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit dotazník, který byl určen řadovým sestrám pracující ve fakultní, krajské a okresní nemocnici v Plzeňském kraji na standardním oddělení, jednotce intenzivní péče a na následné péči. Cíle práce byly splněny. Ke kvantitativnímu výzkumu byly položeny čtyři hypotézy. 1. Efektivitu ošetřovatelské dokumentace vnímají sestry v případě, že bude vedena určenou sestrou. 2. Směnové sestry vnímají vedení ošetřovatelské dokumentace jako zátěž, než jako výraz profesionálního působení sestry. 3. Součástí standardního vybavení ošetřovatelské dokumentace je vyhrazena část pro edukační činnost. 4. Systém provozu poskytování ošetřovatelské péče na oddělení nemocnic neumožňuje aplikaci edukačního procesu, přestože je vyžadováno jeho vedení v ošetřovatelské dokumentaci. První dvě hypotéza byly potvrzeny, třetí a čtvrtá hypotéza nebyla potvrzena. O výsledky našeho výzkumu šetření prokázalo zájem pět vrchních sester. Zajímají se, jak vyšly výsledky na jejich oddělení. Nadále spolu spolupracujeme, jelikož výstupem práce je návrh dokumentace pro edukaci klienta, edukační standard a seminář či kurz edukační činnost sestry.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.