Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Trestný čin loupeže ve srovnání s vybranými trestnými činy proti osobní svobodě
Wachtlová, Nikola ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Tato rigorózní práce se zaměřuje na trestný čin loupeže ve srovnání s vybranými trestnými činy proti osobní svobodě. Zabývá se především samotným trestným činem loupeže z hlediska trestního práva. Daná práce je systematicky řazena tak, že je v ní nejprve uveden historický kontext právní úpravy trestného činu loupeže na území dnešní České republiky. Dále jsou vymezeny základní pojmy, kterými jsou v hlavní řadě trestný čin jako takový a svoboda, a to nejenom jako svoboda jedince, ale i ochrana majetku včetně samotné nedotknutelnosti obydlí, která je samozřejmě součástí pojmu svoboda. Po historické exkurzi a obecném výkladu následuje podrobnější rozbor trestného činu loupeže de lege lata, tj. v souladu s platným právem, a to loupeže prosté a loupeže kvalifikované. Další kapitola této práce se zabývá trestní odpovědností a s tím spojeného zavinění a současně v této kapitole nalezneme stručný popis okolností vylučující protiprávnost, které souvisejí s trestní odpovědností. V následující kapitole se práce věnuje deskripci obligatorních znaků skutkové podstaty každého trestného činu, kterým jsou objekt, objektivní stránka, subjekt, subjektivní stránka, jež jsou jednotlivě popsány v příslušných podkapitolách. Opomenuto nezůstalo pojednání o vývojových stádiích loupeže. Součástí této - na právní úpravu...
Vliv metaforičnosti na hodnocení reklamních komunikátů v českých reklamních soutěžích
Wachtlová, Nikola ; Kaderka, Petr (vedoucí práce) ; Mrázková, Kamila (oponent)
V předložené bakalářské práci vycházím z kognitivního pojetí metafory jako prostředku, který strukturuje vnímání reality díky korespondencím mezi metaforickými doménami. Navazuji na empirické výzkumy, které prokazují vliv přítomnosti metafor a jejím typem v reklamních komunikátech na pozitivní hodnocení reklamy. Pokud je mi známo, nebyla tato zjištění konfrontována s materiálem z české kulturní oblasti. V této práci analyzuji české reklamy nominované do domácí reklamní soutěže, jejichž výsledky považuji za jeden ze způsobů hodnocení reklam. Celkem analyzuji devatenáct reklamních kampaní přihlášených do soutěže Creative Awards v kategoriích Print a Outdoor, které se v letech 2016 a 2017 umístily na prvním až třetím místě. V práci sleduji vztah mezi přítomností metafory a umístěním reklamy v soutěži. V každém reklamním komunikátu identifikuji (ne)přítomnost metafory, případně určím její typ v závislosti na vizuální prezenci metaforických domén a na sémiotickém modu, ve kterém se domény vyskytují, a interpretuji korespondence mezi doménami metaforického přenosu. Analýza oproti očekávání neprokázala větší míru výskytu metafory mezi vítěznými reklamními komunikáty. Ve vzorku se objevily všechny stanovené typy metafor, tj. kontextuální, hybridní, přirovnávací a verbálně-pikturální. V závěru práce...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.