Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostor pro současné umění aneb muzeum beze zdí
Voskovcová, Klára ; Půtová, Barbora (oponent)
Prostor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme...
Prostor pro současné umění aneb muzeum beze zdí
Voskovcová, Klára ; Půtová, Barbora (oponent)
Prostor pro současné umění aneb MUZEUM BEZE ZDÍ Rigorózní práce Zabývat se vztahem muzea umění a dnešních uměleckých projevů se s ohledem na narůstající množství muzejních institucí a přehlídek současného umění po celém světě může zdát zbytečné. Nicméně, dějiny umění poněkud opomíjejí vliv muzea na umělecký vývoj jako takový. Muzeum je většinou vnímáno spíše v pozadí a jako nástroj, jehož pomocí se umění dostává k lidem. Instituce s pevnými zdmi však není pouhou "služebnou", je do velké míry spoluodpovědným elementem v rozvoji umění. Mnozí světově proslulí tvůrci se přímo zabývali působením muzea na umělecká díla a zejména dnes většina umělců tvoří se zřetelem k umístění svých prací. Je zajímavé pozorovat, jak se v dějinách role muzea měnila, sledovat zřejmý posun od poněkud strohé instituce s pevným řádem až po dnes velmi liberální, uvolněný prostor, otevřený nejvyšší rozmanitosti. Zdá se, jako by čas zcela převrátil původní konstelaci, v níž muzeum figurovalo spíše jako síto, jako poslední instance a umění potom jako "uchazeč". Jako by dnes bylo muzeum výzkumnou stanicí, která vpouští do svého nitra často pomíjivá díla, jež ani netouží přetrvat a být zhodnocena. Existuje nějaký "bod zlomu", moment, kdy se muzeum stalo otevřeným aktuálním proudům v umění a přestalo vyčkávat? V historii muzea zaznamenáváme...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.