Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná britská dramatika očima kritiků The Critics´ Circle
Vondráková, Adéla ; SCHLEGELOVÁ, Martina (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou současné britské dramatiky. Nejprve shrnuje základní fakta týkající se britského divadelního systému, britské divadelní kritiky a vzniku sdružení kritiků The Critics' Circle. Jako reprezentativní vzorek britské dramatiky vybírá hry, které získaly mezi lety 2000 a 2010 cenu britského sdružení kritiků The Critics' Circle Theatre Award pro nejlepší nové hry roku. Jsou to hry Blue/Orange Joe Penhalla, Humble Boy Charlotte Jones, The York Realist Petera Gilla, Democracy Michaela Frayna, The History Boys Alana Bennetta, Harvest Richarda Beana, Rock'n'Roll Toma Stopparda, A Disappearing Number Simona McBurneyho a divadla Complicite, August: Osage County Tracyho Lettse, Jerusalem Jeze Butterwortha a Clybourne Park Bruce Norrise. Na základě souhrnné analýzy všech jedenácti oceněných her práce přináší zhodnocení jejich společných rysů, a to jak v rovině dramatické struktury, tak i v rovině tematické. V neposlední řadě se zabývá i britskými a českými kritickými reflexemi daných her. Práce se snaží vyvodit závěry o povaze současné britské dramatiky ve vztahu k britské kritice.
Sarah Kane's Play 4.48 Psychosis at Czech Stages
Vondráková, Adéla ; JOBERTOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; SCHLEGELOVÁ, Martina (oponent)
This bachelor thesis deals with the work of the English playwright Sarah Kane especially with her last play 4.48 Psychosis and its two Czech productions ? the Czech premier at the Kolowrat theatre staged in 2003 and its latest production so far staged in HaDivadlo in 2010. Using the dramaturgical analysis this thesis compares the dramaturgical concepts of both productions. It also makes a short excursion into the life and works of Sarah Kane and mentions the other four plays Blasted, Phaedra's Love, Cleansed, Crave and a short screenplay Skin. This thesis attempts to summarize the main characteristics and principles of Sarah Kane?s plays. It also mentions Sarah Kane?s era - i.e. the nineties of the twentieth century, the era of in-yer-face theatre and new British drama (in the Czech Republic known as cool drama).

Viz též: podobná jména autorů
2 VONDRÁKOVÁ, Alena
2 Vondráková, Alena
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.