|
Návrh konstrukce nové verze vozíku a dokovací stanice pro kanálové regály
Pastrnková, Markéta ; Vepřek, Jiří (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současné verze vozíku a dokovací stanicí kanálových regálů a návrhem úprav. V teoretické části jsou popsány složky tvořící kanálový systém skladování. Je zde také vysvětlen princip zaskladňování palet. V následující kapitole je rozpracováno několik variant návrhů zdvihacího mechanismu výsuvné plošiny vozíku. Práce se dále zabývá statickou strukturální analýzou současné verze vozíku a dokovací stanice, parametrickou studií a topologickou optimalizací jedné z komponent. Statické strukturální analýzy byly částečně řešeny v konečně prvkovém softwaru RFEM od společnosti Dlubal Software s.r.o, a dále pak především v softwaru ANSYS Workbench 2020 R2 od společnosti ANSYS, Inc.
|
|
Modernizace podvozkového modulu pojízdného skladového systému
Pastrnková, Markéta ; Vepřek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou prezentovány výsledky úprav podvozkového modulu pojízdného regálového systému označovaného VRS. Koncepční návrh podvozkového modulu byl vytvořen v CAD software Inventor a pevnostní kontrola konstrukčního řešení byla provedena v konečně prvkovém programu R-FEM od společnosti Dlubal Software s.r.o, a taktéž byla provedena verifikační studie v programu ANSYS Workbench R19 Mechanical od společnosti ANSYS, Inc. Nový model byl vypracován podle platných norem ČSN EN 15620 a byly zohledňovány zejména technologické možnosti firmy SSI-Schäfer s.r.o. Navrhované řešení má sloužit především k zefektivnění procesu výroby a poskytnout vyšší únosnost. Stávající řešení je srovnáno s nově vytvořeným řešením.
|
|
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.
|
| |
|
Válečkový gravitační dopravník s odebírací zónou
Plesník, Dalibor ; Vepřek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá nalezením optimálního konstrukčního řešení válečkového gravitačního dopravníku s odebírací zónou a dělícím mechanismem tak, aby bylo možné spolehlivě dopravovat, zachytávat a jednotlivě uvolňovat europalety různých hmotností s určitým časovým zpožděním. Základem pro provedení optimálního konstrukčního řešení je kritická studie válečkových gravitačních dopravníků určených k dopravě europalet zaměřená na různé typy separátorů, které jsou nyní k dostání na trhu, včetně porovnání rozhodujících výrobců. Studie pomůže k provedení konstrukčního návrhu.
|
| |
|
Návrh konstrukce nové verze vozíku a dokovací stanice pro kanálové regály
Pastrnková, Markéta ; Vepřek, Jiří (oponent) ; Vosynek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou současné verze vozíku a dokovací stanicí kanálových regálů a návrhem úprav. V teoretické části jsou popsány složky tvořící kanálový systém skladování. Je zde také vysvětlen princip zaskladňování palet. V následující kapitole je rozpracováno několik variant návrhů zdvihacího mechanismu výsuvné plošiny vozíku. Práce se dále zabývá statickou strukturální analýzou současné verze vozíku a dokovací stanice, parametrickou studií a topologickou optimalizací jedné z komponent. Statické strukturální analýzy byly částečně řešeny v konečně prvkovém softwaru RFEM od společnosti Dlubal Software s.r.o, a dále pak především v softwaru ANSYS Workbench 2020 R2 od společnosti ANSYS, Inc.
|
|
Modernizace podvozkového modulu pojízdného skladového systému
Pastrnková, Markéta ; Vepřek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci jsou prezentovány výsledky úprav podvozkového modulu pojízdného regálového systému označovaného VRS. Koncepční návrh podvozkového modulu byl vytvořen v CAD software Inventor a pevnostní kontrola konstrukčního řešení byla provedena v konečně prvkovém programu R-FEM od společnosti Dlubal Software s.r.o, a taktéž byla provedena verifikační studie v programu ANSYS Workbench R19 Mechanical od společnosti ANSYS, Inc. Nový model byl vypracován podle platných norem ČSN EN 15620 a byly zohledňovány zejména technologické možnosti firmy SSI-Schäfer s.r.o. Navrhované řešení má sloužit především k zefektivnění procesu výroby a poskytnout vyšší únosnost. Stávající řešení je srovnáno s nově vytvořeným řešením.
|
| |
|
Optimalizace průtokových poměrů v mazacích obvodech s progresivními rozdělovači pomocí genetických algoritmů
Vepřek, Jiří ; Pavlok, Bohuslav (oponent) ; Bauer, František (oponent) ; Habán, Vladimír (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato disertační práce popisuje výsledky vývoje dvou softwarových programů pro návrh progresivních rozdělovačů a progresivních mazacích systémů. V prvním z těchto programů je implementován genetický algoritmus a ve druhém programu, který slouží k návrhu progresivních mazacích systémů, je použit paralelní genetický algoritmus ostrovního typu. Program určený k návrhu progresivních rozdělovačů byl vytvořen na platformě Java, ve vývojovém prostředí Netbeans, a ten druhý v prostředí Matlab. Těžiště disertační práce dále spočívá v teoretickém a početním řešení toku stlačitelných plastických maziv v časovém prostoru, jako visko-plastických látek. V této disertační práci byly odvozeny vztahy k numerickému řešení neustáleného toku stlačitelné visko-plastické binghamské kapaliny. K řešení byla použita numerická metoda Lax-Wendroff a programové zpracování bylo provedeno v prostředí Matlab. Odvozené rovnice bylo zapotřebí doplnit o fyzikální konstanty, proto byla provedena řada experimentálních měření s ekologickým plastickým mazivem Plantogel 2S v Tribologické laboratoři na Odboru fluidního inženýrství V. Kaplana, zejména za účelem stanovení rychlosti zvuku v tomto mazivu. Tato rychlost byla na základě experimentálních výsledků, s využitím Fourierovy transformace a metody přenosových matic, stanovena početně. Dále byly využity výsledky reometrických měření ekologických plastických maziv. Jak je patrné, jsou tato maziva ve skutečnosti tixotropní visko-plastické látky s významnou elastickou složkou. Protože byla při početním stanovení rychlosti zvuku v plastickém mazivu uvažována newtonská kapalina, byly dále analyzovány možnosti, jak využít metodu přenosových matic také pro visko-plastické kapaliny. Analytické řešení toku visko-plastických kapalin ve frekvenční oblasti nebylo dosud publikováno. Jelikož se dále ukázalo, že mají plastická maziva také významnou elastickou složku napětí, byl numericky řešen problém neustáleného toku visko-elasticko-plastických kapalin mezi dvěma rovnoběžnými deskami. K řešení tohoto toku byla použita metoda konečných diferencí. Vlastní programové zpracování numerické simulace bylo provedeno v prostředí Matlab. Tato disertační práce je příspěvkem k řešení problémů spojených s návrhem konstrukce rozdělovačů a progresivních mazacích systémů sloužících k distribuci stlačitelných plastických maziv. Vzhledem ke komplexnímu přístupu v dané problematice a k dosaženým výsledkům, je tato práce přínosem v projekční praxi.
|