Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Carl Orff: "Měsíc" - komplexní scénografický projekt
Kuchařová, Mariana ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
Tato práce je teoretickou částí scénografického projektu opery Der Mond skladatele Carla Orffa. Věnuji se jak autorovi samotnému, jeho životu a dílu, tak i původu libreta. Zmiňuji i předchozí zpracování, zkoumám jejich aktuálnost a porovnávám s mou koncepcí opery. Dále v práci rozebírám úlohu vypravěče. Nejen z všeobecného hlediska, ale i ve vztahu s operou Der Mond. Dotýkám se tématu živých obrazů, jenž jsou inspirací pro zvolenou koncepci této opery. A hlavně se věnuji vlastní koncepci opery Měsíc. Zmiňuji se o krocích, které mne dovedly k tomuto řešení a proč.
F.M. Dostojevskij: Idiot" - kostýmní výprava
Tavelová, Helena ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Diplomová práce F. M. Dostojevskij: Idiot se zabývá životem autora s akcentem na jeho tvorbu, jež je neustále aktuální, neboť popisuje stále živá témata týkající se života člověka. Práce se také zabývá problémy, jež jsou klíčové k pochopení F. M. Dostojevského a jeho vnímání světa a pojednává o předchozím zinscenování této hry v Čechách se zaměřením na dílo režiséra Miroslava Krobota. Tato práce však předně předkládá podrobnou analýzu Dostojevského díla Idiot a podrobnou analýzu jednotlivých dramatických postav s fokusem na jejich vnitřní procesy a vzájemné vztahy, které jsou následně vyjádřené v kostýmu.
Edward Bond: Moře - komplexní kostýmní projekt
Błaszczyk, Dominika ; ZBOŘILOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
První kapitola mé diplomové práce obsahuje informace o Edwardu Bondovi nejen z chronologického hlediska života a tvorby, ale i v navázanosti na jeho jednotlivé umělecké aktivity. V průzkumu zdůrazňuji důležitou roli Bonda při zrušení cenzury v britském divadle. V druhé části nahlížím na pojem "cool dramatika" a využívám komentářů významných tvůrců 90. let vypovídajících o Bondově autoritě. Dále líčím svůj pohled na brutální dramata a jejich vliv. Třetí část se zabývá Mořem, jeho vznikem, historickými souvislostmi a hlavní problematikou z Bondovy perspektivy. Zde se také věnuji shrnutí a rozboru textu, nejen z hlediska dějového, ale z pohledu vlastní interpretační analýzy. Tato část obsahuje rovněž seznam světových inscenací a teoretický rozbor dvou představení z českého prostředí. Srovnávám režijní koncepce, pojetí prostoru a kostýmu. Čtvrtá, praktická část je v mé práci stěžejní, vyjadřuje myšlenkovou a výtvarnou koncepci, a také obhajobu mého pojetí. Je rozdělena do několika kapitol. Na začátku představuji svá klíčová interpretační témata, podrobně zkoumám jednotlivé otázky a vysvětluji, jakým způsobem se promítají do mé práce. Poukazuji na historické pozadí a rozbory předních myslitelů. Dále představuji výtvarné inspirační zdroje, které určují vizuální stránku mé práce. Po nich přicházím k detailnímu popisu vlastního výtvarného řešení. Podrobně analyzuji jednotlivé dramatické postavy, jejich vývoj a vzájemné vztahy. Popisuji kostýmy a věnuji se jejich konkrétním kvalitám jako jsou materiál, barva, silueta, pohyb, historické prvky, které dokládám obrazovou přílohou. Následně mne zajímá hledaní prostoru dramatického dějství, jeho celkové vnímání a řešení jednotlivých scén. Vysvětluji každou scénickou situaci a její vyznění je podloženo fotodokumentací. Úvod a závěr obsahují otevírající a finální teze a reflektují práci v obecnější rovině. Práci uzavírám poděkováním a seznamem použitých pramenů.
Federico García Lorca - Krvavá svatba kostýmní výprava
Růžičková, Eva ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (oponent)
Tématem magisterské práce je divadelní hra Krvavá svatba napsaná F.G.Lorkou. Studie se v teoretické části zabývá stručným životopisem autora a nahlédnutím do jeho celoživotní dramatické tvorby. Dále rozborem díla Krvavá svatba se zaměřením na symboliku a metafory vyskytující se v Lorkově tvorbě. Ke konci teoretické části jsem vybrala tři představení hry Krvavá svatba od různých španělských režisérů, které zde popisuji a doplňuji fotografiemi z představení. V praktické části popisuji a objasňuji můj vlastní koncepční přístup a inspiraci. Zabývám se zde rozborem jednotlivých dramatických postav a vysvětluji tak použití kostýmů. Na závěr přikládám ukázky kostýmních kreseb.
Obsluhoval jsem anglického krále
Krčmářová, Petra ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZBOŘILOVÁ, Jana (oponent)
Tématem magisterské práce je divadelní hra Obsluhoval jsem anglického krále napsaná Bohumilem Hrabalem. Studie se v teoretické části zaměřuje na stručný životopis autora, rozbor jeho literárního rukopisu a přehled divadelních her tohoto dramatického textu, uzavřené zkrácený obsahem hry. Praktická část navazuje stručným popisem dějin odívání a dějin Československé republiky v příslušném období. V první řadě zde však objasňuji svoji vlastní koncepci a zvolené inspirační zdroje. Popisuji jednotlivé dramatické postavy a zdůvodňuji použití příslušného kostýmu. Na závěr jsou přiložené ukázky kostýmních návrhů jednotlivých postav.
William Shakespeare - OKO ZA OKO kostýmní výprava a teoretická reflexe
Hanousková, Renata ; VOHLÍDALOVÁ, Ivana (vedoucí práce) ; ZÁBRODSKÁ, Dana (oponent)
Anotace HANOUSKOVÁ, Renata, ?Oko za oko?, Praha: Divadelní fakulta, 2012, magisterská diplomová práce. Text obsahuje základní údaje charakterizující v českém jazyce obsah a výsledky práce.
Wolfgang Amadeus Mozart: Kouzelná flétna - komplexní scénografický projekt
Josková, Radka ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Ivana (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent) ; Zábrodská, Dana (oponent)
Práce se zabývá operou Kouzelná flétna. V první části autorka sleduje inscenační styly ve světě a srovnává výtvarné koncepce. Zejména si všímá využití rámcování a jeho smyslu. V druhé části popisuje vlastní pojetí opery, vnímání hudby a libreta jako celku a komplexní scénické a kostýmové řešení.
Komplexní scénografický projekt Charles Gounod: FAUST
Forstová, Anna ; David, Milan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Ivana (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent) ; Zábrodská, Dana (oponent)
Má bakalářská práce je především studií různých kostýmních pojetí faustovského tématu. Srovnávám vybrané operní zahraniční inscenace od konce 18. století až po současnost. Výběr zpracovaných představení se odvíjel hlavně od existence zachovaných obrazových materiálů a divadelních kritik. Snažila jsem se postihnout proměnu kostýmní tradice a zároveň zjistit, co z původního pojetí zůstalo v kostýmu zřetelné dodnes. Pro sledování proměny kostýmu v průběhu doby se nejlépe hodil kostým Mefistofela. Ve druhé části práce se zabývám explikací své koncepce scény a kostýmu Gounodovy opery Faust a Markétka.
Wolfgang Amadeus Mozart The Magic Flute - complex staged project
Čačko, Jozef Hugo ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; Vohlídalová, Ivana (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent) ; Zbořilová, Jana (oponent)
Práca sa zaoberá kompletným spracovaním inscenácie po výtvarnej, významovej a dramatickej stránke. Rozborom už existujúcich inscenácií na Slovensku, mojím subjektívnym pohľadom na konkrétne divadelné stvárnenia po scénografickej a kostýmovej stránke ako aj komplexným rozborom môjho konceptu a výtvarného prejavu. Riešením dramatických situácií v priestore, charakteristík postáv. Hudby a jej vnímania a použitia. Celistvým vnímaním skladby, libreta a nálad v daných obrazoch.
J.B. Moliere: DON JUAN /komplexní scénografické řešení/.
Lebdušková, Petra ; Vohlídalová, Ivana (vedoucí práce) ; Zábrodská, Dana (oponent)
Moje magisterská práce je rozdělena na čtyři hlavní části. V první části nahlížím na téma postavy Dona Juana z hlediska vzniku, historických souvislostí, zkoumám formy literárního ztvárnění a odlišnosti z hlediska autorů. Dále je zde zmíněna janovská legenda jako taková a její kořeny v českém prostředí. Druhá část se zabývá možnostmi interpretace postavy Dona Juana tak, jak ji interpretují přední kritici, teoretici a inscenátoři divadla. Jsou to citace a úvahy, které mi byly blízké a přínosné. Je zde popsán pojem donjuánství jako obecného termínu. Třetí část obsahuje teoretický rozbor dvou inscenací Dona Juana v českém prostředí. Věnuje se režijní koncepci, pojetí prostoru a kostýmu, reflektuje dobové i současné souvislosti. Věnuji se myšlenkám, které mě zaujaly a srovnávám je mezi sebou i ve vztahu ke své vlastní koncepci. Čtvrtá část je v mé práci stěžejní, obsahuje praktickou část magisterské práce, myšlenkovou a výtvarnou koncepci a obhajobu mého pojetí. Je rozdělena do několika kapitol. Na začátku se zabývám myšlenkovým základem mé koncepce- vlastní reflexí tématu, pochopením postavy Dona Juana, jeho vztahu k moderní době a dnešní společnosti. Řeším klíčová témata hry, která mě inspirovala a vysvětluji, jakým způsobem se promítají do mé práce. Dále představuji výtvarné inspirační zdroje, které určují vizuální stránku mé práce. Další, hlavní částí, je rozbor dramatických postav z hlediska jejich vývoje, vzájemných vztahů, popis jejich kostýmu a jeho proměn v průběhu hry. Rozebírám psychologii a charakter postav, popisuji siluetu, naznačuji materiál, formu, pohyb a působení dramatické postavy v prostoru. Postavy řeším jednu po druhé, je to výčet a rozbor hlavních aktérů hry. V poslední fázi praktické práce se věnuji konkrétním kvalitám kostýmu jako je materiál, barva, silueta, pohyb herce v kostýmu, historické prvky kostýmu v moderním tvaru, kostýmní prvky a objety na scéně? Znovu se věnuji dramatickým postavách a shrnuji je obecněji v rámci těchto kritérií. Závěrečná kapitola pojednává o scéně, která je úzce propojena s mými kostýmy a následuje myšlenkový rámec mé koncepce. Samostatnou část tvoří obrazové přílohy, které ukazují inspirační zdroje, doplňují teoretickou část o vizuální podobu porovnávaných inscenací a hlavně fotodokumentují výtvarnou část. Postavy hry jsou řazeny jednotlivě dle kostýmních návrhů a jejich proměn. Obrazové přílohy jsou samostatně číslovány. Úvod a závěr obsahují úvodní a závěrečné teze a reflektují práci v obecnější rovině. Na konci práce řadím seznam pramenů, z kterých jsem při práci vycházela a závěrečné poděkování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VOHLÍDALOVÁ, Ivona
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.