Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika práce s romskými klienty nízkoprahového zařízení
VOHÁŇKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá specifickou problematikou práce s romskými klienty nízkoprahového zařízení. Teoretická část je vymezena charakteristikou romského etnika v České Republice a jeho současnou situací, dále obecnou charakteristikou nízkoprahových služeb a zařízení a vymezením činnosti nízkoprahového zařízení pro děti a mládež. Závěr teoretické části práce patří příkladu dobré praxe ve středočeském kraji, konkrétně Nízkoprahovému zařízení pro děti a mládež Domek. Praktická část obsahuje výsledky získané z polostukturovaných rozhovorů s pracovníky středočeských nízkoprahových zařízení, kteří pracují přímo s romskými uživateli. Z těchto výsledků vyplývá, že většina dotazovaných pracovníků reflektuje rozdíl v poskytování služeb NZDM romským a neromským uživatelům přičemž za specifický přístup považují zejména srozumitelnost komunikace a respektování odlišných projevů emocí při komunikaci. Většina dotazovaných pracovníků NZDM uvedla, že uvedené specifické metody práce směrem k romským uživatelům aplikují. Dále bylo zjištěno, že práce s romskými uživateli předpokládá určité znalosti a dovednosti pracovníka v NZDM.
Doučování romských dětí na Kutnohorsku
VOHÁŇKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí a doučováním, které je realizováno v Komunitním a edukačním centru Maják v Kutné Hoře. Teoretická část je vymezena k charakteristice romského etnika v České Republice a Kutnohorské lokality až po problematiku vzdělávání romských dětí. Praktická část obsahuje výsledky dotazníků vyplněných klienty Komunitního a edukačního centra Maják v Kutné Hoře, kteří zde využívají službu doučování. Z těchto výsledků vyplývá, že naprostá většina romských dětí potřebuje znovu vysvětlit látku, kterou probírají ve škole. Dále bylo zjištěno, že se děti jinde než na kroužku doučování neučí a tuto službu považují za pomoc. Ukázalo se, že téměř u všech došlo k prokazatelnému zlepšení školního prospěchu.

Viz též: podobná jména autorů
2 Vohanková, Karolína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.