Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vstupní znalosti a představy o evropských státech u žáků 6. a 7. tříd základních škol
VLTAVSKÁ, Ivana
Tato diplomová práce se zabývá vstupními znalostmi a představami, které mají žáci 6. a 7. tříd základních škol o evropských státech. Výsledná data vzešla z výzkumného šetření, kterému předcházela diskuse odborné literatury a dalších zdrojů spojených s tématem práce a koncipování samotného výzkumného šetření. Analytická část práce se zaměřuje na úroveň vstupních znalostí a představ, která je porovnána dle rozdílných typů, rozmístění a velikosti šetřených škol. Práce se také soustředí na rozdíly ve znalostech mezi jednotlivými ročníky a pohlavími a na zdroje těchto informací. Rovněž je zde předloženo několik možností aplikace těchto výsledků přímo do výuky Evropy na 1. i 2. stupni základních škol. Praktická část práce přináší návrh výukových aktivit s použitím metody CLIL, které vychází z výsledků výzkumného šetření, odborné literatury a praktických poznatků. Aktivity jsou doplněné o metodickou příručku pro učitele a jsou použitelné ve výuce zeměpisu i anglického jazyka.
Optimalizace spádových regionů základních škol v SOORP Příbram
VLTAVSKÁ, Ivana
Bakalářská práce analyzuje územní uspořádání základních škol a jejich spádových území na Příbramsku a usiluje o optimalizaci tohoto uspořádání. Venkovská území mají nižší hustotu základních škol, než území více urbanizovaná a hustě zalidněná. Často se v nich vyskytují neúplné základní školy pouze s prvním stupněm. Ve venkovských územích se ve značné míře uskutečňuje dojížďka žáků jak do základních škol lokalizovaných ve větších venkovských sídlech, tak do škol ve městech, a to na prvním, a zvláště druhém stupni těchto škol. Z některých venkovských sídel se do základních škol obtížně dojíždí veřejnou dopravou. Tato bakalářská práce se snaží navrhnout takové územní uspořádání úplných a neúplných základních škol a jejich spádových území na Příbramsku, které by omezilo obtížné dojíždění žáků do základních škol. V řešeném území Příbramska se nachází 17 úplných a 7 neúplných základních škol. Všechny by měly být zachovány, i když mají často podobu venkovských málotřídních základních škol. V bakalářské práci je navrženo několik úprav spádových území základních škol Příbramska.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.