Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zajištění následné péče u pacientů po endoprotéze nosných kloubů
VEČEŘOVÁ, Iva
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána anatomie kyčelního a kolenního kloubu, v další části je definice endoprotézy, dále historický vývoj endoprotéz. Následně jsou popsány typy endoprotéz, indikace k operaci, operační technika a možné komplikace po operaci. Následuje ošetřovatelská péče, rehabilitace včetně lázeňské péče a teoretickou část uzavírá revizní náhrada kloubu. Praktická část diplomové práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Výzkum byl veden s respondenty, kteří podstoupili endoprotézu kolenního nebo kyčelního kloubu a se sestrami, které pracují na standardním ortopedickém oddělení či ortopedické JIP. Rozhovory byly následně přepsány a poté zpracovány technikou otevřeného kódování, pomocí metody tužka a papír. Z takto zpracovaných dat získaných z rozhovorů vzniklo 16 kategorií a 48 podkategorií.
Edukace klienta při ulcerózní kolitidě
VEČEŘOVÁ, Iva
Má bakalářská práce na téma "Edukace klienta při ulcerózní kolitidě" je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku ulcerózní kolitidy a edukace. Tato část je rozdělena na devět kapitol. Tyto kapitoly popisují anatomii a fyziologii tlustého střeva, definici dané choroby, její příčinu, příznaky a komplikace. Dále jsou kapitoly zaměřené na vyšetřovací metody a léčbu ulcerózní kolitidy a ošetřovatelskou péči. Poslední kapitola teoretické části je věnována edukaci. Pro bakalářskou práci byly stanoveny dva cíle, a to zmapovat způsoby edukace klienta s ulcerózní kolitidou a zjistit efektivitu edukace u pacienta s ulcerózní kolitidou (s odstupem 3 měsíců od první edukace). Na základě daných cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky. Jaká je efektivita vlastní navržené edukace na zdravotní stav klienta s ulcerózní kolitidou? Má dodržování dietních opatření vliv na relaps onemocnění? Jakým způsobem ovlivňuje přiměřená fyzická a psychická zátěž onemocnění? Praktická část bakalářské práce byla zpracována formou kvalitativního výzkumu. Výzkum byl veden s respondenty, kterým je diagnostikována ulcerózní kolitida a se sestrami, které pracují na gastroenterologickém oddělení Nemocnice České Budějovice, a.s. Výzkum byl rozdělen do tří částí. V první části byl rozhovor veden s osmi respondenty, kterým je diagnostikována ulcerózní kolitida Jednalo se o polo-strukturovaný rozhovor. Ten se skládal z osmnácti otázek zaměřených na průběh onemocnění, léčbu, edukaci respondenta, na dietní opatření a na vliv psychické a fyzické zátěže na onemocnění. Následně byli všichni respondenti edukováni pomocí vlastní edukace. Druhá část rozhovorů byla vedena se třemi sestrami z gastroenterologického oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Rozhovor je rovněž polo-strukturovaný. Obsahuje šestnáct otázek, které jsou pro lepší porovnání s respondenty položeny velice podobně. Třetí část byla zaměřena na ověření znalostí a efektivity předešlé edukace u tří respondentů. Jednalo se o strukturovaný rozhovor. Ten obsahoval pět otázek. Otázky! byly zaměřeny na současný stav nemoci, dále na zhodnocení dodržování a účinnosti bezezbytkové diety a základů psychohygieny. Rozhovory byly vedeny v domácím klidném prostředí. Z výsledků prováděného výzkumu vyplývá, že respondenti mají deficit informací nejčastěji v oblasti fyzické a psychické zátěže a často také u bezezbytkové diety. Ovšem v oblasti definice onemocnění a léčby jsou respondenti převážně dobře edukováni. Ve výzkumu své bakalářské práce vidím přínos v tom, že správná edukace může pozitivně ovlivnit průběh choroby. Práce by také mohla být použita jako edukační materiál a pomoci zvýšit kvalitu edukace klientů s ulcerózní kolitidou.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.