Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání životního stylu jednotlivých generací (Baby boomers, X, Y, Z)
VAVROUŠKOVÁ, Nikola
Celá staletí se lidstvo potýká s mezigeneračními rozdíly a v současné době tomu není jinak. Jde o skutečnost, ke které bychom se měli umět vyjádřit, neboť se s problémem mezigeneračních rozdílů každodenně potýkáme. Každá generace se svým způsobem liší od generace předcházející a často jí dokonce vzdoruje. Jen stěží si můžeme představit, že generace dnešních teenagerů bude mít stejné názory a pohled na svět, jako generace předchozí nebo o dost starší generace, která pamatuje druhou světovou válku, život v totalitním systému či období po Sametové revoluci. Každá generace je originální díky prostředí, ve kterém vyrůstá, a které vytvořili právě generace předchozí. Vzhledem k tomu, že lidská společnost je dynamickým jevem, každá generace je originální díky prostředí, které ji ovlivňuje. A právě prostředí, ve kterém se jednotlivé generace rozvíjí, se významně mění. Proto často slyšíme, že ta nová generace je jiná a rozdíly se mezi generacemi stále více prohlubují. Jak senioři, tak mladí často naráží na názory druhé generace a cesta k vzájemnému pochopení bývá mnohdy obtížná. Někteří z nás si kladou otázku proč tomu tak je a zda tomu tak skutečně je? Je dnešní generace lepší či horší než ty předchozí? V první části své práce se zabývám pojmy životní styl a životní způsob. Ve druhé části práce analyzuji faktory ovlivňující životní styl člověka. Ve třetí části bakalářské práce jsem se zaměřila na potřeby jako základní zdroj motivace jedince. Ve čtvrté části se věnuji potřebám jedince dle Masslowova hierarchie potřeb. V páté části se zabývám hodnotami člověka a v části šesté pak faktory, které naše hodnoty významně ovlivňují. Ve výzkumné části se pokusím zmapovat nejmarkantnější rozdíly mezi generacemi Baby boomers, X, Y, a Z z více pohledů, kterými jsou vnímání budoucnosti, médií, vzdělání, technologie, internetu a ekologie. Pro zpracování výzkumné části bakalářské práce jsem zvolila kvantitativní metodu získání sběru dat. Dotazník obsahoval 23 otázek, které mají jednu možnou odpověď. Jednalo se o anonymní dotazník a otázky s uzavřenými odpověďmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.