Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efektivita metod terénní výuky geografie
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.
Problémy žáků ve výuce zeměpisu spojené se specifickými poruchami učení
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Kühnlová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou specifických poruch učení (SPU) v kontextu s výukou zeměpisu/geografie na druhém stupni základních škol a na školách středních. Cílem této práce je přispět k řešení této problematiky, zjistit, zda mají jedinci s SPU mají specifické problémy při výuce zeměpisu. Pokud ano, pak jakou podobu tyto problémy mají nebo mohou mít. Jak lze tyto problémy zmírnit, popř. se jich zcela vyvarovat. Pro splnění tohoto cíle bylo nejprve nutné zodpovědět základní otázky týkající se specifických poruch učení. Co jsou to SPU? Jaké máme typy SPU? Jaká je příčina jejich vzniku? A jaké jsou jejich typické projevy? Následně bylo na základě zjištěných odpovědí na tyto otázky realizováno kvalitativní výzkumné šetření formou hloubkových rozhovorů s osmi osobami se specifickými poruchami učení - dyslexií, dysgrafií, dysortografií, dyskalkulií nebo kombinací více těchto poruch. Všechny rozhovory byly nahrány na diktafon, přepsány a analyzovány pomocí metod vytváření trsů a zachycení vzorců tzv. gestaltů s využitím otevřeného a axiálního kódování. Výsledky analýzy rozhovorů přinášejí hlubší vhled do problematiky SPU při výuce zeměpisu/geografie. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, dyslexie, výuka, vyučování, geografie, zeměpis
Efektivita metod terénní výuky geografie
Uvízlová, Lenka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Předkládaná bakalářská práce vznikla se záměrem přispět k objasnění otázky "Jak zvýšit efektivitu metod terénní výuky?". Na základě tohoto hlavního cíle byl vytvořen kvalitativní dotazník pro řízené rozhovory s učiteli zeměpisu na gymnáziích a realizováno pilotní šetření. Koncepčně je práce rozložena do dvou částí: teoretická a metodologicko-empirická: Teoretická část je dále rozdělena na tři celky. První přináší obsahové přiblížení hlavních pojmů souvisejících s terénní výukou geografie. Předkládá varianty výuky v terénu a seznamuje čtenáře s významem a přínosy této formy výuky pro studenty. Druhý celek se zabývá pojmem efektivita výuky a předkládá její možná homonyma i synonyma. Pomocí schématu efektivity a hladin vzdělávání poukazuje na dílčí aspekty, které ji ovlivňují. Třetí celek předkládá rozbor literatury. Metodologicko-empirická je věnována přiblížení metodologie výzkumu práce a zjištěným datům. Obsahuje zdůvodnění výběru použitých metod, seznámení s kvalitativním výzkumem a řízeným rozhovorem, představení zkoumaného vzorku a popis a analýzu zjištěných dat. Na závěr diskutuje o vhodnosti použití dotazníku pro hloubkový výzkum a o případném jiném využití této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.