Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hloubený tramvajový tunel v Norsku
Zetková, Simona ; Růžička,, Pavel (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a posoudit hloubený tramvajový tunel, který je součástí plánovaného prodloužení tramvajové linky na letiště. Mezi požadované části patří posouzení a zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, zjednodušená statická analýza konstrukce, porovnání odvodněného a neodvodněného návrhu tunelu a schéma vyztužení příčného řezu. Všechny zmíněné části práce byly úspěšně zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům kolejové dopravy i místním geologickým podmínkám. Fázování výstavby bylo navrženo tak, aby minimálně ovlivnilo dopravu na podcházené komunikaci. Použití kvalitního betonu a betonářské výztuže umožnilo navrhnout bezpečnou konstrukci pro plánovanou dopravu. Porovnání zmíněných návrhů ukázalo, že obě možnosti jsou pro tuto konstrukci vhodné. Při porovnání vnitřních sil je možné pozorovat vyšší hodnoty u tunelu neodvodněného, bylo by tedy nutné zvětšit průřezy nebo zvýšit vyztužení konstrukce, což by vedlo k vyšší ceně konstrukce. Na druhou stranu neodvodněný tunel by měl mnohem menší dopad na životní prostředí.
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru
Kočičková, Veronika ; Račanský, Václav (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je zhodnocení geologických poměrů a trvanlivosti hloubené stanice metra v Kataru. Dále se práce zabývá postupem výstavby a výpočtem vybraných prvků konstrukce. Geologické poměry byly vyhodnoceny na základě rozsáhlého geotechnického průzkumu, který byl v místě stavby proveden. Tento průzkum také poskytl nezbytné informace pro návrh trvanlivosti konstrukce. Po vyhodnocení základových poměrů bylo možné zvolit vhodný systém pažících stěn a systém rozepření a dále pokračovat s plánem postupu výstavby. Pro výpočet byla vybrána podzemní stěna a rozpěra ve střední úrovni stavby. U stěny bylo největší namáhání způsobeno ohybovými momenty o značné velikosti, proto byla stěna navržena na obálku těchto momentů získanou z programu Plaxis. Při návrhu rozpěry bylo nutné uvažovat interakci ohybových momentů a normálových sil. Pro oba tyto prvky byla navržena výztuž větších průměrů.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.
Realizace tunelů metodou SCL
Slezáková, Pavlína ; Dragoun, František (vedoucí práce) ; Uhrin, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce představuje všeobecné shrnutí dnešních znalostí o tunelovací metodě Sprayed Concrete Lining. První část je zaměřena na počátky stříkaného betonu, na historii metody SCL a souvislost s metodou NRTM. Podstatnou část práce tvoří zásady a principy ražeb s pomocí metody SCL, včetně samotného postupu ražby i náležitostí v podobě monitoringu stavby. Dále je vypracován přehled o stříkaném betonu, z čeho je tato směs složena a jaké geotechnické parametry bývají pro použití dané metody limitující. V druhé části práce jsou představeny mechanické parametry jílového horninového prostředí. Součástí bakalářské práce je i zhodnocení možnosti použití metody v rámci České republiky a uveden je i konkrétní příklad plánovaného projektu s využitím metody SCL.
Design of Diaphragm Wall Affected by Excavation from Both Sides
Kočičková, Veronika ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce byl zjednodušený návrh podzemní stěny ovlivněné výkopem z obou stran. Tato stěna je součástí dočasné šachty pro výměnu tunelovacích strojů a zároveň je trvalou konstrukcí přilehlé stanice metra. Součástí práce je popis postupu výstavby podzemních stěn, hloubení šachty, hloubení přilehlé stanice metra a následné vytvoření tunelových rour pro metro a zasypání šachty. Nedílnou součástí práce je pojednání o geologických podmínkách a zhodnocení geotechnických parametrů. Dále byla vypracována rešerše na téma teplotního namáhání rozpěr a výsledky této rešerše byly aplikovány na návrh rozpěr. Pro splnění požadavků zadání bylo vytvořeno několik modelů konstrukce šachty a přilehlé stanice metra v programu Plaxis a jeden model podzemní stěny šachty v programu Geo5. Výstupy z těchto modelů byly následně mezi sebou porovnány. Dále byl vytvořen model rozpěrného rámu v programu Scia Engineer. Výstupy z programů Plaxis a Scia Engineer byly použity jako podklad pro posouzení konstrukce. Toto posouzení bylo provedeno dle Eurokódů. Podzemní stěna i rozpěrný rám byly navrženy tak, aby přenesly účinky od zatížení, která byla uvažována v této práci. Pro zjednodušení byla zanedbána proměnná zatížení od pracovních strojů a jako jediné proměnné zatížení bylo uvažováno teplotní zatížení rozpěr. Rozpěrný rám byl také navržen na mimořádné zatížení – ztrátu rozpěry.
Design of Offshore Cofferdam Loaded by Vertical Surcharge
Zetková, Simona ; Polák, Barnabás (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je provést zjednodušený návrh a posouzení suchého doku pod svislým zatížením v rámci virtuálního projektu. Suchý dok postavený v moři musí být schopen přenést všechna působící zatížení po dobu životnosti konstrukce. Jelikož se jedná o dočasnou konstrukci postavenou za účelem výstavby hloubeného tunelu, musí konstrukce splňovat minimální rozměry požadované pro konstrukci tunelu. Návrhová životnost této dočasné konstrukce je pět let. Mezi požadované části práce patří zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, posouzení kritického řezu a rozpěrného rámu. Konstrukce je vystavena velkým teplotním změnám, a proto se v diplomové práci zabývám vlivem teploty na horizontální rozpěry pažících konstrukcí a následně je tento vliv zahrnut v návrhu rozpěr. Dalším požadavkem na práci bylo porovnat výsledky z analytických modelů v programech PLAXIS a GEO5. Rozpěrný rám je řešen zvlášť v programu Scia Engineer. V této práci jsou posuzovány pouze konstrukční prvky ocelová pilotová stěna, rozpěra a převážka. Kvůli svislému zatížení, které působí na již deformovanou konstrukci, jsou pro návrh pilotové stěny uvažovány účinky druhého řádu. Pro jsem se zabývala možnostmi, které máme pro uvažování účinků druhého řádu na ocelové konstrukce. Všechny zmíněné části práce byly zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy konstrukce bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům na suchý dok pro budoucí stavbu tunelu. Jednotlivé fáze výstavby byly navrženy tak, aby zajistily proveditelnost konstrukce a zároveň minimalizovaly deformace pilotové stěny suchého doku. Jelikož se jedná o konstrukci prováděnou převážně z pracovních plošin, je nutné uvažovat i omezený přístup strojové techniky. Porovnání dvou různých analytických modelů ukázalo výrazné rozdíly mezi programy PLAXIS a GEO5. Posouzení všech konstrukčních prvků bylo provedeno podle Eurokódu 3. Rozpěrný rám je dále posouzen na ztrátu prvku.
Pažící konstrukce pro hloubenou stanici metra v Kataru
Kočičková, Veronika ; Račanský, Václav (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je zhodnocení geologických poměrů a trvanlivosti hloubené stanice metra v Kataru. Dále se práce zabývá postupem výstavby a výpočtem vybraných prvků konstrukce. Geologické poměry byly vyhodnoceny na základě rozsáhlého geotechnického průzkumu, který byl v místě stavby proveden. Tento průzkum také poskytl nezbytné informace pro návrh trvanlivosti konstrukce. Po vyhodnocení základových poměrů bylo možné zvolit vhodný systém pažících stěn a systém rozepření a dále pokračovat s plánem postupu výstavby. Pro výpočet byla vybrána podzemní stěna a rozpěra ve střední úrovni stavby. U stěny bylo největší namáhání způsobeno ohybovými momenty o značné velikosti, proto byla stěna navržena na obálku těchto momentů získanou z programu Plaxis. Při návrhu rozpěry bylo nutné uvažovat interakci ohybových momentů a normálových sil. Pro oba tyto prvky byla navržena výztuž větších průměrů.
Hloubený tramvajový tunel v Norsku
Zetková, Simona ; Růžička,, Pavel (oponent) ; Uhrin, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout a posoudit hloubený tramvajový tunel, který je součástí plánovaného prodloužení tramvajové linky na letiště. Mezi požadované části patří posouzení a zhodnocení geologických podmínek, naplánování fází výstavby, schéma výstavby příčného řezu, zjednodušená statická analýza konstrukce, porovnání odvodněného a neodvodněného návrhu tunelu a schéma vyztužení příčného řezu. Všechny zmíněné části práce byly úspěšně zpracovány za pomoci potřebné literatury. Podle statické analýzy bylo možné navrhnout konstrukci, která vyhovuje požadavkům kolejové dopravy i místním geologickým podmínkám. Fázování výstavby bylo navrženo tak, aby minimálně ovlivnilo dopravu na podcházené komunikaci. Použití kvalitního betonu a betonářské výztuže umožnilo navrhnout bezpečnou konstrukci pro plánovanou dopravu. Porovnání zmíněných návrhů ukázalo, že obě možnosti jsou pro tuto konstrukci vhodné. Při porovnání vnitřních sil je možné pozorovat vyšší hodnoty u tunelu neodvodněného, bylo by tedy nutné zvětšit průřezy nebo zvýšit vyztužení konstrukce, což by vedlo k vyšší ceně konstrukce. Na druhou stranu neodvodněný tunel by měl mnohem menší dopad na životní prostředí.

Viz též: podobná jména autorů
2 Uhrin, Marián
1 Uhrin, Matúš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.