Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Franz Liszt: Totentanz
Vavrušová, Andrea ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Cílem této práce je analyticky poukázat na dílo Ference Liszta Totentanz pro klavír a orchestr, které je podle mého názoru málo interpretované a známé v našich geografických šířkách.
F. Chopin - Scherza a jejich vrcholní in terpreti
Kozák, Marek ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je stručně nastíněn životní osud F. Chopina, o kterém bylo napsáno již mnoho, takže se omezím pouze na základní životopisná fakta a zejména na období, ve kterém zkomponoval právě 4 scherza. Bude následovat pojednání o scherzu jako hudební formě, jejím vzniku a vývoji. V závěru první části práce je kapitola věnovaná scherzům F. Chopina a dalším skladbám, v nichž se hudební forma scherza vyskytuje. Druhá část práce je zaměřena na interpretační problematiku, rozbor několika nahrávek významných interpretů. Obsahuje také jejich stručné profily.
Fryderyk Chopin a jeho sonáta b moll, op. 35
Lin, I-Hsien ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Tato práce se zaměřuje na Chopinův život a na jeho klavírní Sonátu č. 2 b moll op. 35. Práce je rozdělena do dvou částí. Obsahuje životopis Chopina a především se věnuje jeho Sonátě b moll. Poslední kapitola je seznam všech klavírních děl skladatele.
Camille Sanint-Saens: Karneval zvířat. Pohled interpreta na dílo
Růžička, Juraj ; TOPERCZER, Peter (vedoucí práce) ; MALÝ, František (oponent)
Tato práce detailně rozebírá skladbu od francouzského skladatele Camille Saint-Saënse - Karneval zvířat. Pozornost je zaměřena zejména na interpretační stránku díla z pohledu klavíristy. Dále je dílo rozebráno po formové stránce. Práce obsahuje také krátký životopis autora a využití díla v umění a kultuře.
Preparovaný klavír
Žigmundová, Adriana ; MALÝ, František (vedoucí práce) ; TOPERCZER, Peter (oponent)
Předmětem této práce není jen samotný nástroj preparovaného klavíru. Obsahem se stala úprava moderního klavíru v kontextu doby, kdy tento netradiční nástroj vznikl. Nejvýznamnějším přínosem jsou zvukové charakteristiky upravených strun uvnitř klavíru. Preparovaný klavír je jedním z více výsledků bádání, jak osvobodit hudbu z pout konvenčnosti. Cílem této práce je popis preparovaného klav íru jako nástroje. Nezbytnou součástí se stal tedy vývoj klavíru od dob pravěku až po současnost a náhled do evoluce hudby ve 20. století. Pozornost je také věnována vynálezci preparovaného klavíru - Johnu Cageovi. Kapitola, pojmenovaná po tomto americkém velikánovi ve skladatelském světě 20. století, se snaží vysvětlit skladatelovy kompoziční techniky a jeho progresivní myšlení tak, aby dostatečně a srozumitelně obsáhla ideu preparovaného klavíru. V neposlední řadě této bakalářské práce je intence zmapování literatury, jež byla pro preparovaný klavír napsána.
Beethoven - život a dílo od roku 1812 s přihlédnutím k tvorbě klavírní
Al-Ashhabová, Marie ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Toperczer, Peter (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na poslední tvůrčí období skladatele Ludwiga van Beethovena. Zabývá se nejen dílem, ale i životními osudy tohoto umělce od roku 1812 až do jeho smrti v roce 1827. Poukazuje nejen na smutný závěr Beethovenova života, ale i na krásu a nadčasovost jeho skladeb, které v této nelehké době napsal. Moje práce je rozdělena do třech hlavních kapitol. První kapitolu jsem zařadila pro lepší orientaci v životopisných datech, stručně mapuje Beethovenův život do roku 1812. Druhá kapitola je věnována životním i skladatelským proměnám od roku 1812. Poslední kapitola je zaměřena na samotné klavírní dílo, kterému se v této práci věnuji přednostně.
Klavírní dílo Igora Stravinského
Marfynets, Nataliya ; Toperczer, Peter (vedoucí práce) ; Leichner, Emil (oponent)
Ve své práci jsem považovala za správné nejprve nastínit stručný vývoj tvorby Igora Stravinského.Dále jsem se pokusila "zmapovat" vznik některých významných klavírních děl autora. Nakonec jsem připojila několik interpretačních poznámek ke klavírnímu umění Igora Stravinského.
21. století v soudobé hudbě pro klavír
Lukášová, Dorota ; Malý, František (vedoucí práce) ; Toperczer, Peter (oponent)
Tato práce mapuje skladby pro sólový klavír, které vznikly za posledních deset let, a stručně uvádí životopisy a charakteristiky tvorby jejich autorů.
Bedřich Smetana - České tance - polky
Yoshimura, Yuka ; Toperczer, Peter (vedoucí práce) ; Krajný, Boris (oponent)
Vybrala jsem si téma České tance od Bedřicha Smetany. Přestože je Smetana známý jako operní skladatel, zkomponoval také mnoho skladeb pro klavír. Zaujalo mě, že Čech Bedřich Smetana ukázal ve své hudbě české národní tance. Zvolila jsem si I. řadu českých tanců, kterou tvoří čtyři polky fis moll, a moll, F dur, B dur. Ty jsem podrobně rozebrala a zjistila jsem, že dohromady vytvářejí cyklus.
Lateralita z pohledu pianisty v kontextu klavírní literatury 20. století
Žalčíková, Lenka Sarah ; Toperczer, Peter (vedoucí práce) ; Bilinská, Kvitoslava (oponent)
Tato práce pojednává o úloze levé ruky v kontextu tvorby skladatelů 20. století se zaměřením na skladbu Leoše Janáčka - Capriccio pro levou ruku a soubor dechových nástrojů. Je zde uveden také abecední rejstřík skladatelů, kteří se touto problematikou zabývali a seznam všech dostupných skladeb pro levou ruku sólo. Podstatné je hledisko válečných invalidů, kteří podnítili přední hudební skladatele ke kompozici děl pro levou ruku a také pianistů leváků, kteří se taktéž velkou měrou zasloužili o nárůst této literatury. Klíčová slova: Lateralita, Janáček, Capriccio

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.