|
Vnitřní logika filmového jazyka
Tichovský, Martin ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; SMUTNÝ, Vladimír (oponent)
Anotace
Diplomová práce Vnitřní logika filmového jazyka se zabývá vedením diváka obrazovými znaky. Film je zde uvažován jako způsob komunikace. Text prozkoumává procesy a vztahy na ose autor- dílo-divák, nabízí terminologický aparát a ve filosofickém duchu se snaží rozpracovávat základní otázky týkající se díla jako tvořivého záměru. Práce by měla dospět k cíli v okamžiku, kdy čtenář- kameraman dokáže zahlédnout vedle technické podstaty filmu i jeho organické struktury. Vstoupí-li autor svým uvažováním do sféry komunikačního procesu, může filmové dílo „ožít“ v dialogu: směrovat myšlenkové cesty diváka, provokovat jeho intelektuální schopnosti, oživovat jeho zkušenosti a vzdorovat jeho očekávání.
|
|
3 D kinematografie v kameramanské praxi
Tichovský, Martin ; Myslík, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla.
Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce.
Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích.
Osnova:
1)základní principy stereoskopie
2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti
3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti
4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV
5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči
6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu
7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana
8)natáčení 3D v domácích podmínkách
9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl
Zdroje:
Petr Páta, ČVUT
Galli 3D
Vladimír Smutný, AČK
Jiří Myslík, AČK
Antonín Weiser, AČK
American Cinematographer magazine
internet
|