Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Martin McDonagh: "Pan polštář" - komplexní scénografické řešení
Kuchařová, Mariana ; TEMPÍR, Nikola (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
V druhé polovině dvacátého století se začíná objevovat názor, že moderní doba je překonaná a začíná se formovat doba postmoderní. Tato myšlenka se postupně rozšířila i do architektury, literatury, filmu a výtvarného umění. Při bližší zkoumání jednotlivých uměleckých kategorií můžeme objevit opakující se principy. Diplomová práce pojednává o hledání a pojmenování některých z těchto postmoderních principů, a zkoumá jejich potencionální využití ve scénografii.
Giuseppe Verdi: "Don Carlos" - komplexní scénografický projekt opery
Heřmánková, Lucie ; DAVID, Milan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je najít komplexní scénografické řešení opery Don Carlos italského hudebního skladatele Giuseppe Verdiho. Kromě vlastního výtvarného řešení se také zabývám teoretickými kapitolami z autorova života, okolnostmi vzniku díla, srovnáním několika inscenací Dona Carlose s odlišným scénografickým názorem i vývojem kostýmních návrhů výtvarníka Josefa Jelínka, který navrhl kostýmy k šesti různým inscenacím Dona Carlose. Při tvorbě výtvarného návrhu mi vyplynula celá řada otázek a námětů k zamyšlení. Studiem předešlých inscenací, libreta a hudební složky se tématem mé koncepce stal pojem svobody. Tento pojem se nestává jediným určujícím faktorem pro výtvarnou složku, ale je potřeba ho definovat, a proto je součástí mé práce i krátká úvaha na téma svoboda. Ve své práci se snažím najít ty výtvarné prostředky, které by ji nejvíce vystihovaly a zároveň byly adekvátní vůči opeře, hudebně-dramatickému žánru, kde hudba může být i důležitější složkou než je libreto.
Max Frisch: "Andorra" - komplexní scénografické řešení
Trpković, Andrijana ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Frischovo dílo a obzvláště Andorra se zabývá vyrovnáním se s minulostí a postojem, jakým k minulosti a činům v ní vykonaným zaujmeme. Zda jsme schopni sebereflexe, nastavení zrcadla nejen všeobecně - jako národ, ale i v soukromých životech. Další rovinou hry je nepřizpůsobivost a jinakost hlavní postavy - Andriho. Frisch zde píše o Andoře, ale zajisté má na mysli své rodné Švýcarsko, stejně jako já vnímám určitou podobnost ve ,,velikosti" země, ve které žiji. Tato práce by měla být zamyšlením nad stavem společnosti a jejím směřováním, stejně jako nad směřováním divadla (dnešní herec a divák, jejich vzájemný vztah, předstírání vs. autenticita) a nad stavem kultury všeobecně u nás a také v německy mluvících zemích. Klíčová
Bohuslav Martinů: "Řecké pašije" - komplexní scénografický projekt
Morávek, Pavel ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; TEMPÍR, Nikola (oponent)
Seznámení s tématem Řeckých pašijí. Nikos Kazantzakis a Bohuslav Martinů - vznik opery. Srovnání inscenací Řeckých pašijí. Kosýmní a scénografické řešení inscenace.
Eugéne Ionesco: Nosorožec - komplexní scénografický projekt
Tempír, Nikola ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; David, Milan (oponent)
V padesátých letech dvacátého století se začal výrazně prosazovat

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.