Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod
TOBOLKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod. V teoretické části jsou popsány jednotlivé klasické a inovativní výukové metody a postupy, které lze využívat ve výchovně {--} vzdělávacím procesu. Cílem praktické části bylo zjistit, jaké výukové metody učitelé na 1. stupni ZŠ využívají, a které jsou pro osvojení si znalostí nejúčinnější. Dále srovnání efektivnosti výuky pomocí inovativních a klasických metod u žáků 4. ročníků v hodině přírodovědy. Pro zjištění nejpoužívanějších a nejúčinnějších metod ve vyučování byla použita metoda dotazníku. Z výsledku dotazníků vyplývá, že učitelé nejčastěji používají metodu vysvětlování, práci s textem, práci s obrazem, didaktické hry, skupinovou a kooperativní výuku a metodu diskusní. Převážná část respondentů odpověděla, že pro osvojení si znalostí žáků jsou účinnější metody inovativní. Z experimentu, při kterém byly použity metody klasické (vyprávění, vysvětlování, práce s textem) a metody inovativní (skupinová práce a brainstorming), bylo zjištěno, že efektivnější metoda pro osvojení si znalostí žáků, je metoda klasická. Tento výsledek byl zapříčiněn vyšší časovou náročností inovativních metod.

Viz též: podobná jména autorů
1 Tobolková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.