Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny trampingu po roce 1989
Pokorná, Kateřina ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; Synaková, Katarína (oponent)
Bakalářská práce "Proměny trampingu po roce 1989" se zabývá změnami, kterými prošlo trampské hnutí po pádu komunistického režimu. Trampové byli před rokem 1989 pronásledováni a mohli se pouze velmi omezeně svobodně projevovat. Práce se snaží odpovědět na otázku, jak se trampové vyrovnali se svobodou, a jak změnila samotné hnutí. Výzkum byl proveden kvalitativním způsobem, protože se současnému trampingu odborná literatura téměř nevěnuje. V rozhovorech je postupováno podle metody autobiografického narativního rozhovoru. Ta umožňuje analyzovat změny, které informátoři zmínili, v kontextu jejich životního příběhu. V empirické části práce jsou představeny proměny trampingu, jejich důvody a hodnocení z pohledu vypravěčů. Tato část se také věnuje samotnému vlivu trampingu na jejich život a proměnám jejich vnímání hnutí v průběhu života. Přestože není v dnešní době tramping oficiálně zakázaný, zažívá podle trampů značná příkoří ze strany ochránců přírody. Musí se také vyrovnávat s výrazným úbytkem členů, jejichž řady porevoluční generace trampů nedokáže doplnit. Mimo informací o proměnách hnutí vyplývá z rozhovorů i nečekaně silný vztah subjektů k trampingu a jeho zásadní vliv na celý jejich život.
Neviditelný nacionalismus aneb česká reklama jako poleno
Synaková, Katarína ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Šoltys, Otakar (oponent)
Koncept banálního nacionalismu tak, jak jej ve svých pracích představuje Michael Billig, je možné využít v různých oblastech sociálně vědních disciplin. Možnosti jeho využití se bezpochyby najdou i ve sféře mediálních studií. Rozhodla jsem se tento přístup aplikovat v rámci analýzy pěti vybraných českých reklam. Tyto reklamy mají odlišné provedení, jsou určeny různým skupinám příjemců a na první pohled se od sebe velmi liší. Já jsem si vzala za cíl najít v nich prvky banálního nacionalismu a odlišit tyto prvky od nacionalismu velkého, demonstrativního. Zajímalo mne s jakými prvky tvůrci reklam pracují, když tvoří reklamu pro domácí publikum a jakých prvků využívají, když vytváří reklamu pro publikum, jež se domácím nazvat nedá. Zaměřila jsem se nejen na ty zjevné prvky, ale i na drobné rozdíly a nuance, které často bývají velmi podstatné. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
2 Synáková, Klaudie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.