Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv PRDM9 histon H3K4 tri-metyl transferázy na chromozomální sterilitu
Svatoňová, Martina ; Forejt, Jiří (vedoucí práce) ; Kuthan, Martin (oponent)
Vliv PRDM9 histon H3K4 tri-metyl transferázy na chromozomální sterilitu Gen Prdm9 kóduje meiotickou metyl-transferázu umožňující metylaci lysinu 4 na histonu H3. Metylace H3K4 je spojována s aktivací genové exprese. Stejný gen byl naší laboratoří identifikován jako gen hybridní sterility myší, Hst1. Jeho další funkcí zjištěnou později je regulace "hot-spots" meiotické rekombinace u myší a u člověka. Cílem diplomové práce bylo využitím transgenních myší ověřit vliv nadpočetných kopií genu Prdm9 na chromozomální sterilitu indukovanou chromozomální translokací T43H. Bylo zjištěno, že samotný gen Prdm9 na pozorovanou změnu nemá vliv, ale byl potvrzen významný poziční efekt u translokace T43H. Translokace zděděná od otce způsobuje zhoršení parametrů fertility oproti té pocházející od matky
Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ
Svatoňová, Martina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA v PRAZE Pedagogická fakulta Katedra výtvarné výchovy Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ Vedoucí diplomové práce: Mgr. Arbanová Linda, Ph. D. Autor diplomové práce: Martina Svatoňová Studijní obor: Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Ročník: 5 Forma studia: prezenční Diplomová práce dokončena: březen 2012 Anotace Svatoňová, M.: Odraz aktuálních trendů grafické tvorby ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ [Diplomová práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta. 105 s. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, Ph.D. Teoretická část zkoumá aktuální trendy v grafické tvorbě. V práci jsou rozděleny techniky tradiční od technik nových, autorských a netradičních. V textu se nachází komentovaný výběr prací českých grafiků, kteří jsou pro současnou uměleckou grafiku podstatní a jejichž tvorbou se mohou učitelé výtvarné výchovy na 1. stupni ZŠ inspirovat. V praktické části se nachází propojení trendů současné grafiky s výukou výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy obsažené v navrženém a zrealizovaném didaktickém projektu. Klíčová slova: výtvarná výchova, současná grafika, tisk, aktuální trendy, tradiční postupy, didaktický projekt
Měření vývoje hospodářského cyklu podle rakouské ekonomické školy
Svatoňová, Martina ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Mičúch, Marek (oponent)
V úvodu své bakalářské práce se zaměřím na představení rakouské školy a jejích hlavních představitelů. Tato práce analyzuje rakouskou teorii hospodářského cyklu, která je založena na subjektivní teorii užitku a při tom využívá poznatků z rakouské teorie kapitálu, měnové teorie a teorie cen. Rakouská teorie hospodářského cyklu vychází z obecné ekonomické teorie, která předpokládá, že reálná úroková sazba je tržní cena. V důsledku změny této úrokové sazby dochází ke změně relativních cen, které koordinují časové struktury výroby. Teorie se zabývá zkoumáním produkce statků vyšších řádů a statků nižších řádů a právě změny v produkci statků vyšších řádů umožní rozpoznat ekonomické procesy, při kterých dochází k narušení struktury hospodářství. Hlavním cílem této práce je tedy identifikovat ekonomické ukazatele, pomocí nichž lze měřit a případně předpovídat průběh hospodářského cyklu v pojetí rakouské ekonomické školy. Získané teoretické poznatky budou základem pro následující část této práce. V této části se poté pokusím odpovědět na otázku, zda současná hospodářská krize svým průběhem do tohoto konceptu zapadá.

Viz též: podobná jména autorů
1 Svatoňová, Michaela
1 Svatoňová, Michala
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.