Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Climate change and the Non-Identity Problem in Derek Parfit's work
Svěrák, Vojtěch ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Hříbek, Tomáš (oponent)
Cílem projektu je popsat, jak Derek Parfit přistupuje k problému neidentity, přičemž se primárně soustředím na příklad klimatické změny, který definuji jako specifickou instanci tohoto problému. První část nastiňuje spojitost mezi klimatickou změnou a problémem neidentity. Následně ukazuji, proč se Parfitovi nedaří najít východisko z problému neidentity v knize Reasons and Persons (RP) a dále představuji náznak řešení z této knihy, které zde sice zamítá, ale následně na něj navazuje v nedokončeném článku Future People, the Non-Identity Problem, and Person-Affecting Principles (FP). Ve třetí sekci pak obhajuji tezi, že Parfitem naznačená odpověď z FP, takzvaný Wide Dual Person- Affecting Principle (WDP), se dokáže vyhnout paradoxům a neplausibilním závěrům, ke kterým vedou neosobní teorie a jiné verze tohoto principu, pokud WDP interpretujeme pomocí příbuzných pojmů, jako je takzvaný Imprecise Lexical View (ILW) či koncept existenčního benefitu, který není založen na srovnání. Především tvrdím, že takto upřesněný WDP zajišťuje nástroje, jak obhájit intuici, ohroženou problémem neidentity, že strukturální rozhodnutí, která se významně podílejí na způsobování klimatické změny, jsou špatná v morálním slova smyslu. A to z toho důvodu, že důsledkem těchto rozhodnutí se snižují kolektivní a individuální...
Bernard Williams: Odstranění otrocké morálky
Svěrák, Vojtěch ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Hill, James (oponent)
Bernard Williams často čelí kritice, že sice provádí přesvědčivou dekonstrukci etických systému, avšak v jeho myšlení není přítomna žádná alternativa. Na podobné stížnosti odpovídá, že odstraněním etických teorií uvolnil místo, které má zůstat prázdné. Práce se bude tázat po ospravedlnění jeho teze pod prizmatem přístupu "instituce morálky", který, jak ho chápe Williams, dominuje etickému diskurzu anglosaské tradice v posledních dekádách a je ze své podstaty chybný. Úvodem představím kontext, ve kterém Williams traktuje změnu přístupu k etice. Dále provedu vhled do problematiky lidského jednání v termínech vnitřních a vnějších důvodů. Následovat bude srovnání morální povinnosti s konceptem praktické nutnosti a popis pojmu morálního štěstí. Tyto kroky budou základem pro předvedení, v čem jsou etické teorie instituce morálky deficitní a jaký je statut morálních důvodů. Implikací nedostatků etických teorií je přehodnocení povahy etiky jako disciplíny s jistými pozitivními důsledky, které budou v závěru naznačeny v podobě tří hypotéz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.