Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společensko-kulturní centrum v Dolních Kounicích
Struhařík, Daniel ; Burian, Aleš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí kulturního domu v Dolních Kounicích. Stávající dům byl postaven v šedesátých letech minulého století. Dříve na řešeném pozemku stála orlovna. Po jejím odstranění započala stavba kulturního domu, která trvala čtvrt století. Dům prošel další přestavbou v devadesátých letech. Výsledkem je stavba, která netvoří kompaktní celek a nijak nekomunikuje s okolím. Cílem práce je tento stav změnit. Pomocí stavebních zásahů z objektu vytvořit dům, který bude s okolím komunikovat a odpovídat na aktuální potřeby místních obyvatel a návštěvníků z regionu. To za pomocí rekonstrukce, která z domu tvoří kompaktní celek.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Struhařík, Daniel ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
UNIVERZÁLNÍ/OTEVŘENÝ DŮM „Nadčasovost domu není o jeho neměnnosti, ale o schopnosti se přizpůsobovat novým provozům, aniž by se ztratila kvalita a původní prostorové schéma.“ Yvette Vašourková, Zlatý řez, n°34, zima 2011 Tématem návrhu je univerzální, popř. otevřený dům. Takový, který umožňuje změnu funkce bez zásahu do konstrukční podstaty objektu. Díky tomu zde lidé mohou pracovat nebo bydlet, popřípadě kombinaci obojího. Nosné prvky zde tvoří fasáda a ztužující jádro. Vnitřní příčky jsou nenosné a tudíž variabilní. Univerzální rastr fasády zcela záměrně dům nepředurčuje pro žádné využití, umožňuje mu v čase stálost. Dům se tak stává jakýmsi rámcem. Objekt může být domem bytovým, administrativním pracovištěm nebo například hotelem. To znamená, že i po změně funkce se dům nebude muset odstranit.
The Adaptation of Industrial Heritage in the Context of Existing Urban Structures
Struhařík, Daniel
Na základě kolektivní případové studie je provedena komparace dvou průmyslových areálů – brněnského textilního komplexu Vlněna, jenž byl zdemolován, a curyšského pivovaru Löwenbrau, který byl díky konverzi a doplnění soudobé vrstvy přestavěn na životaschopný celek s byty, kancelářemi a výstavní galerií. Zásadní rozdíl byl nalezen ve zcela odlišném přístupu veřejného sektoru, a to zejména v principu územního plánování. Díky dlouhodobé strategii, určení kvalit a potenciálu na základě diskuze s developery a participaci ostatních subjektů dochází v Curychu k oživení industriální čtvrtě při zachování stop minulosti. Brněnský příklad je opačný. Způsob plánování, jenž je závislý na zónování, je příčinou rozvoje města, při němž nejsou zachovávány stávající kvality. Dalším důvodem je postoj Národního památkového ústavu. Ve svých rozhodnutích nebere v potaz komplex areálu jako celek, jenž je odkazem rozvoje moravské metropole a zároveň součástí průmyslového dědictví.
The Typological Evolution of Residential Open Building in the 20th Century Czech Environment in the Context of European Projects
Struhařík, Daniel
Fordistický systém práce ve 20. století a nové stavební technologie započaly globalizaci a prefabrikaci. Cílem článku je analýza vybraných realizací otevřených budov. Prostřednictvím kolektivní případové studie vybraných staveb je provedena analýza zkoumaného jevu. V návaznosti na práci Le Corbusiera se v období první republiky na území Československa objevují principy otevřeného obytného domu. Jedná se o skeletové konstrukce s pásovými okny, které umožňují individuální změnu dispozice bez zásahu do nosné podstaty objektu. Na rozdíl od zemí západního bloku se tato typologie dále nerozvíjí. Odporuje totiž ideologické myšlence socializmu, která je založena na kolektivizmu a potírání individuality. Po revoluci v devadesátých letech již generace československých architektů na tyto prvorepublikové koncepty dále nenavazuje.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Struhařík, Daniel ; Šupler, Libor (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
UNIVERZÁLNÍ/OTEVŘENÝ DŮM „Nadčasovost domu není o jeho neměnnosti, ale o schopnosti se přizpůsobovat novým provozům, aniž by se ztratila kvalita a původní prostorové schéma.“ Yvette Vašourková, Zlatý řez, n°34, zima 2011 Tématem návrhu je univerzální, popř. otevřený dům. Takový, který umožňuje změnu funkce bez zásahu do konstrukční podstaty objektu. Díky tomu zde lidé mohou pracovat nebo bydlet, popřípadě kombinaci obojího. Nosné prvky zde tvoří fasáda a ztužující jádro. Vnitřní příčky jsou nenosné a tudíž variabilní. Univerzální rastr fasády zcela záměrně dům nepředurčuje pro žádné využití, umožňuje mu v čase stálost. Dům se tak stává jakýmsi rámcem. Objekt může být domem bytovým, administrativním pracovištěm nebo například hotelem. To znamená, že i po změně funkce se dům nebude muset odstranit.
Společensko-kulturní centrum v Dolních Kounicích
Struhařík, Daniel ; Burian, Aleš (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá rekonstrukcí kulturního domu v Dolních Kounicích. Stávající dům byl postaven v šedesátých letech minulého století. Dříve na řešeném pozemku stála orlovna. Po jejím odstranění započala stavba kulturního domu, která trvala čtvrt století. Dům prošel další přestavbou v devadesátých letech. Výsledkem je stavba, která netvoří kompaktní celek a nijak nekomunikuje s okolím. Cílem práce je tento stav změnit. Pomocí stavebních zásahů z objektu vytvořit dům, který bude s okolím komunikovat a odpovídat na aktuální potřeby místních obyvatel a návštěvníků z regionu. To za pomocí rekonstrukce, která z domu tvoří kompaktní celek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.