Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Moravský venkov ve světle sčítání lidu 2011
Stonawská, Kateřina
Dnešní široká veřejnost má pocit, že termínu venkov rozumí, a přesto univerzálně platnou definici nalézt nelze. Pro řadu odborníků, ústřední instituce státní či veřejné správy i pro orgány Evropské unie je přesné definování venkova zcela nepostradatelné, avšak ne vždy je postupováno koherentně a výsledky tudíž nejsou vždy jednoznačné a homogenní. Přístupy k vymezení venkova vycházejí většinou z kvantitativního nebo kvalitativního ukazatele, případně z kombinace více ukazatelů (počet obyvatel, hustota osídlení nebo nejrůznější socioekonomické indikátory), na jejichž základě lze definovat venkovská a městská sídla či oblasti. Stále více se však dostává do popředí diferenciace venkova na základě měkkých faktorů a subjektivních definic, které se mohou značně lišit. Přesto lze identifikovat některé společné ukazatele, které mají jednotlivé přístupy společné. A právě o to se pokouší předkládaná disertační práce - pomocí dat získaných ze sčítání lidu, které proběhlo v roce 2011, se snaží vytvořit metodologii, pomocí níž by mohl být moravský venkov typizován. Primárně se práce snaží nalézt řešení základního výzkumného problému: Jaký je současný moravský venkov? Vymezení území Moravy bylo realizováno na základě poznatků získaných rešerší odborné literatury a výsledků vědeckých studií spolu se syntézou historických map a map územně správního rozdělení České republiky. Vytvoření typologie venkova vychází z kvantitativního šetření cenzálních dat z roku 2011, které byly setříděny do tří skupin podle největší podobnosti v šetřených proměnných. Podle nejvýraznějších rozdílů v proměnných mezi skupinami a vazbou proměnných na rozvoj území byly kategorie venkovského prostoru označeny jako oblasti progresivní, deficitní a suburbánní. Pro podrobnější popis typologie moravského venkova byl realizován empirický výzkum, který využívá subjektivních technik (dotazníkový průzkum) a měkkých indikátorů (fotodokumentace v terénu, nezúčastněné pozorování) aplikovaných ve vybraných modelových oblastech. Podrobnější analýza území současně směřovala i k validaci stanovené typologie.
Analýza studijních stylů na středních školách
Stonawská, Kateřina
Bakalářská práce pojednává o problematice týkající se studijních stylů u žáků Střední zahradnické školy v Rajhradě a Gymnázia ve Šternberku. Teoretická část na základě dostupné tuzemské i zahraniční literatury objasňuje pojmy jako je žák na střední škole, učení, studijní styl a rozebírá různé druhy stylů učení. Zabývá se diagnostikou stylů učení a jejich ovlivňováním, předkládá možné činitele ovlivňující efektivnost učení. Praktická část vychází z provedeného dotazníkového šetření a je rozdělena na tři části. První část diagnostikuje studijní styly žáků obou středních škol. Druhá část je zaměřena na rozdíly ve stylech učení žáků studujících gymnázium a střední zahradnickou školu a třetí část má snahu determinovat genderové rozdíly v preferencích stylů učení. Pro analýzu dat byl zvolen program MS ExcelTM, přičemž k vyhodnocení byly použity metody popisné statistiky. V diskuzi konfrontuje autorka zjištěné výsledky s výsledky jiných autorů a na základě zjištěných poznatků předkládá doporučení pedagogům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.