| |
|
Numerické modelování dynamicé odezvy vibrované piloty
Petřík, T. ; Hrubešová, E. ; Stolárik, Martin
Tato práce se zabývá analýzou dynamických účinků způsobených realizací vibrovaných pilot (v průmyslové zóně Poříčany). Pro numerické modelování bylo použito software s názvem Plaxis 2D. Pro tvorbu výpočtových modelů je využito dat z experimentálních měření provedených Ústavem geoniky AV ČR, v.v.i., Ostrava. Získané výsledky dokumentují, do jaké vzdálenosti dochází k ovlivnění horninového prostředí vlivem rozkmitání vibrátoru.
|
|
Schémata seizmických experimentálních měření na železničním tunelu Mosty u Jablunkova
Stolárik, Martin
V České republice dochází k rekonstrukcím železničních tratí a budování železničních koridorů. S tím souvisí také výstavba nových, resp. rekonstrukce již existujících železničních tunelů. Rekonstrukce tunelů pro potřeby rychlostních koridorů představuje vytvoření nového, podzemního díla, přičemž průřez jednokolejného tunelu je většinou rozšiřován na dvoukolejný. Výstavba je prováděna Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM), jejíž součástí je rozpojování horninového masivu, mimo jiné za pomocí trhacích prací.
|
|
Matematické modelování dynamických účinků trhacích prací programovým systémem Plaxis 2D
Stolárik, Martin
Příspěvek pojednává o matematickém modelování dynamických účinků trhací práce prováděné na tunelu Slivenec u Prahy. Matematický model byl realizován programovým systémem Plaxis 2D [1], pracujícím na základě metody konečných prvků. Cílem bylo porovnat výsledky modelu s výsledky experimentálního měření odezvy trhací práce prováděného taktéž na tunelu Slivenec a zhodnotit vliv počtu elementů, tzn. hustotu sítě matematického modelu na výsledky modelování.
|
| |
| |
| |
| |
| |
|
Permanent and active magnetic bearings
Kozánek, Jan ; Stolařík, M. ; Šafr, M.
In this paper, the design of a permanent contactless radial bearings was studied. The motor will be used as dynamic stand for further research in the field of vibration and stability problems in rotor dynamics. Due to insufficient reliability of analytical calculation of permanent magnet forces, preliminary measurements on a simple device were performed. The results obtained were used for the dimensioning of the bearings to be designed.
|