Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza využitelnosti bike-sharingu v hlavním městě Praha
Steinbachová, Dominika ; Louda, Jiří (vedoucí práce) ; Sunega, Petr (oponent)
Cílem této práce je analýza bike-sharingu v Praze, zejména jeho využitelnosti a budoucího potenciálu. Práce odpovídá na otázky, zda může bike-sharing v Praze vůbec fungovat a pokud ano, zda může přispět k řešení problematické dopravní situace v Praze. V teoretické části práce jsou nejprve popsány koncepty ekonomických teorií, které s konceptem bike-sharingu úzce souvisí. Dále práce charakterizuje oblast ekonomiky spoluspotřebitelství, sdílené spotřeby a model ekonomiky sdílení. Jsou představeny definice základních pojmů a principů, na kterých je ekonomika spoluspotřebitelství založena. V úvodu praktické části je provedeno srovnání vybraných měst z celého světa, ve kterých je provozován bike-sharing. Jednotlivá města jsou porovnávána na základě shromážděných statistických dat a pomocí modelu analýzy obalů dat. V rámci analýzy potenciálu bike-sharingu v Praze je provedeno kvantitativní porovnání alternativních možností dopravy -- kolo, auto a MHD. Pomocí shromážděných dat a několika stanovených hypotéz jsou porovnány doby jízd jednotlivých dopravních alternativ a také jejich rozptyly, které mohou hrát značnou roli při výběru optimálního způsobu dopravy. Výstupy těchto analýz jsou vhodně konfrontovány s ekonomickými náklady na jednotlivé alternativy a výsledkem je komplexní náhled na problematiku volby způsobu dopravy. Z analýz vyplývá, že bike-sharing může být výhodnější než MHD za splnění určitých podmínek. Z analýz však vyplývá, že nelze očekávat takový rozmach bike-sharingu v Praze, jaký v posledních letech vidíme v některých světových městech. Lze však předpokládat, že kdyby Rekola, či některý nový projekt minimalizoval současné slabé stránky, může se i bike-sharing v Praze dočkat značné obliby a nárůstu. Ohledně potenciálu bike-sharingu při pomoci s řešením dopravního vytížení v Praze nelze očekávat téměř žádný efekt. I ve městech, kde je bike-sharing plně rozvinut tvoří řádově maximálně malé jednotky procent dopravního mixu a jeho vliv v Praze tedy zřejmě nikdy nebude znatelný.

Viz též: podobná jména autorů
3 Steinbachová, Daniela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.