Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy informatických projektů v praxi
Vondrouš, Marek ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Stecker, Ladislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řízením projektů a příčinami problémů v informatických projektech. V teoretické části jsou identifikovány nejčastěji zmiňované příčiny problémů v informatických projektech autory odborné literatury. Praktická část je věnována identi-fikaci příčin problémů v informatických projektech vybrané finanční organizace, a to pomocí dotazníkového šetření provedeného mezi projektovými manažery. Identifikované příčiny jsou podrobeny analýze. Pomocí interview s projektovými manažery a dle autorů odborné literatury jsou navržena opatření pro eliminaci nejčastějších příčin problémů informatických projektů. Tato opatření jsou dále vyhodnocena z pohledu úspěšnosti jejich implementace v nové projektové metodice vybrané finanční organizace. Práce je tedy přínosná jak pro vybranou finanční organizaci, tak pro další organizace s podobnými příčinami problémů, ale také pro čtenáře, kteří se zajímají o problematiku řízení projektů.
Podpora a údržba SW: Rozšíření otologie o koncept KC, simplifikace odhadování pracnosti
Marounek, Petr ; Toman, Prokop (vedoucí práce) ; Stecker, Ladislav (oponent) ; Dvořák, Jiří (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent)
Efektivní realizace (z pohledu času, nákladu, využití lidských zdrojů atd.) provozu informačních systémů je strategickou záležitostí. Náklady spjaté s údržbou, provozem software a řízením jeho rozvoje nyní reprezentují více jak 90% jeho celkových nákladů. Software maintenance je množina aktivit potřebných pro nákladově efektivní podporu IT řešení. Kompetenční centra IS/IT nepokrývají oblast podpory a údržby software, čili neexistuje formalizovaná metodika nebo procesní rámec pro kompetenční centrum podpory a údržby -- tj. chybí předpis, jak takové centrum vytvořit, řídit, vyhodnocovat, jakou má mít organizační strukturu, jaké má poskytovat služby a výstupy, a jak kontinuálně toto centrum zlepšovat. Autor navrhuje vlastní řešení v podobě definice a implementace kompetečního centra podpory a údržby, a sub-kompetenčních center podpory a údržby dílčích aplikací. Dle autora aktuální ontologie podpory a údržby nezachycuje potřebné komponenty a vazby - zejména zde chybí pohled řídící, pohled plánovací a odhadování úloh. Proto autor navrhuje redefinici a rozšíření ontologie organizační struktury o prvky kompetenčního a sub-kompetenčního centra, typologii úloh (management, maintenance) a jejich řízení tj. odhadování, plánování a realizaci. Magne Jorgensen ve své práci uvádí závěry, že 83 až 84% všech odhadování pracnosti je děláno pomocí expertních odhadů, a že odhadovací modely nejsou používány, neboť jsou příliš složité. Autor představuje vlastní, jednoduchý a snadno aplikovatelný přístup k odhadování pracnosti podpory a údržby software na základě metody PERT, kterou rozšiřuje o kvalitu odhadce a historickou zkušenost z realizace. Oba vzorce byly ověřeny v sub-kompetenčním centru, které podporuje hypoteční IS, a to s významně lepším výsledkem, než vlastní PERT odhad (98.8% a 91.8% úspěšnost odhadu oproti 90.1% PERT). Na závěr autor diskutuje přínosy implementace kompetenčního a sub-kompetenčního centra do podpory a údržby software a naplnění cílů disertační práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.