Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Radokova inscenace a dramatizace Böllova "Klauna" v kontextu inscenací Alfréda Radoka v německy mluvících zemích
Slavíčková, Eva ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce) ; Just, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce je první rozsáhlejší prací v českém prostředí zabývající se inscenacemi Alfréda Radoka (1914-1976) v německy mluvících zemích, jež spadají do tvůrčího období tohoto významného českého divadelního režiséra v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století. Seznamuje čtenáře s těmito inscenacemi: A. P. Čechov - A. a M. Radokovi: Švédská zápalka, Theater in der Josefstadt (Vídeň, 1965); Maxim Gorkij: Poslední, Münchner Kammerspiele (Mnichov, 1965); F. G. Lorca: Dům doni Bernardy, Schiller Theater, Schlosspark Theater (Západní Berlín, 1966) a Heinrich Böll - A. a M. Radokovi: Klaun, Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). Alfréd Radok nastudoval všechny uvedené dramatické texty s výjimkou Klauna rovněž na pražských scénách. V centru práce stojí Radokova düsseldorfská inscenace Klaun. Kromě částečné rekonstrukce této inscenace, v níž Radok opět kombinoval pro něj tak typickou živou hereckou akci s filmovými projekcemi (stejného postupu použil i v případě mnichovské inscenace Posledních), práce stručně srovnává dramatizaci manželů Radokových s původním románem Heinricha Bölla Klaunovy názory. Jedna z kapitol je věnována analýze této románové předlohy. Dále je zařazena kapitola o převedení Böllova románu do jiných divadelních a filmových produkcí. V kapitolách vztahujících se k...
Radokova inscenace a dramatizace Böllova "Klauna" v kontextu inscenací Alfréda Radoka v německy mluvících zemích
Slavíčková, Eva ; Just, Vladimír (oponent) ; Stehlíková, Eva (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je první rozsáhlejší prací v českém prostředí zabývající se inscenacemi Alfréda Radoka (1914-1976) v německy mluvících zemích, jež spadají do tvůrčího období tohoto významného českého divadelního režiséra v šedesátých a sedmdesátých letech dvacátého století. Seznamuje čtenáře s těmito inscenacemi: A. P. Čechov - A. a M. Radokovi: Švédská zápalka, Theater in der Josefstadt (Vídeň, 1965); Maxim Gorkij: Poslední, Münchner Kammerspiele (Mnichov, 1965); F. G. Lorca: Dům doni Bernardy, Schiller Theater, Schlosspark Theater (Západní Berlín, 1966) a Heinrich Böll - A. a M. Radokovi: Klaun, Schauspielhaus Düsseldorf (Düsseldorf, 1970). Alfréd Radok nastudoval všechny uvedené dramatické texty s výjimkou Klauna rovněž na pražských scénách. V centru práce stojí Radokova düsseldorfská inscenace Klaun. Kromě částečné rekonstrukce této inscenace, v níž Radok opět kombinoval pro něj tak typickou živou hereckou akci s filmovými projekcemi (stejného postupu použil i v případě mnichovské inscenace Posledních), práce stručně srovnává dramatizaci manželů Radokových s původním románem Heinricha Bölla Klaunovy názory. Jedna z kapitol je věnována analýze této románové předlohy. Dále je zařazena kapitola o převedení Böllova románu do jiných divadelních a filmových produkcí. V kapitolách vztahujících se k...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.