Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové faktory procesu internacionalizace MSP podnikajících v potravinářském průmyslu
Sedláková, Gabriela
Malé a střední podniky tvoří zásadní součást každé vyspělé ekonomiky. Značně přispívají k jejímu rozvoji a vytváří zdravé podnikatelské prostředí. V kontextu ekonomického rozvoje jsou často spojovány s jejich úsilím uplatnit se na zahraničních trzích. Kontrola a především podpora mezinárodních aktivit MSP je důležitou rolí státu. Tato diplomová práce se zabývá rizikovými faktory internacionalizačního procesu malých a středních podniků, a to konkrétně těch, které podnikající v potravinářském průmyslu. Cílem práce je identifikace klíčových rizikových faktorů, které podniky ovlivňují při vstupu a působení na zahraničních trzích a navrhnutí konkrétních opatření, která mohou přispět k redukci a případně eliminaci identifikovaných rizikových faktorů. Zpracováním daných doporučení tak lze přispět k efektivnějším procesům v rámci malého a středního podnikání.
Srovnání systémů sociálního zabezpečení a dávek z nich poskytovaných v České republice a ve vybraných státech Evropské unie.
SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Téma mé diplomové práce se teoretickým způsobem zaměřuje na popsání jednotlivých systémů sociálního zabezpečení ve vybraných státech a provedení jejich srovnání. Při volbě států jsem zohledňovala jejich postavení v rámci Evropské unie, případně vztah vůči České republice vyplývající ze společné historie nebo současných vazeb. Vybranými státy, jejichž systém sociálního zabezpečení porovnávám vzhledem k systému v České republice, jsou Slovensko, Francie, Německo, Rakousko a Velká Británie. U každého státu jsem zjišťovala informace týkající se obecného nastavení systému sociálního zabezpečení, jeho historická východiska a současný stav. V rámci této problematiky jsem popsala také podrobnosti o sociálním pojištění v jednotlivých státech z toho důvodu, že vznik nároku na dávky se ve většině států přímo váže na účast v sociálním pojištění. Nedílnou součástí úvodu ke každému státu jé také základní právní úprava. Pro lepší přehlednost zpracovaného tématu jsem si zvolila tři základní cílové skupiny, kterým jsou dávky ze systému sociálního zabezpečení primárně určeny. Jedná se o rodinu, osoby se zdravotním postižením a osoby v sociální, resp. hmotné nouzi. Cílem bylo popsat systém dávek, které jsou pro jednotlivé cílové skupiny, poskytovány ze systému sociálního zabezpečení, podmínky vzniku nároku, oprávněné osoby a výši vyplácených příspěvků. Následně bylo, v kombinaci s diskusí, provedeno srovnání, které vyplývá ze samé podstaty tématu diplomové práce. Na úvod byla zohledněna společná vlastnost všech uvedených států, a to jejich příslušnost k Evropské unii, kde jsem definovala postoj Evropské unie k sociálnímu zabezpečení. Dále bylo provedeno obecné srovnání jednotlivých systémů, zejména úloha státu, jako garanta sociálního zabezpečení. Poté jsem srovnala jednotlivé dávky pro dané cílové skupiny.Všechny údaje v diplomové práci jsou aktuální k 1. 1. 2012. V případě Velké Británie a Francie jsou data aktuální k legislativní změně 1. 4. 2012. Věřím, že diplomová práce bude kvalitním zdrojem pro posuzování systémů sociálního zabezpečení ve vybraných státech Evropské unie.
Rituály spojené s užíváním halucinogenů
SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Abstrakt Postupy změny vědomí byly již od pradávna využívány různými kulturami při náboženských, léčebných, a jiných rituálech a ani dnes tomu není výjimkou. Dříve však měly odlišný význam, souvisely povětšinou s šamanismem. V bakalářské práci seznamuji čtenáře s drogovými praktikami příležitostných uživatelů halucinogenních látek a s jejich chováním při samotném užívání těchto látek. Cílem této práce je analyzovat rituály spojené s užíváním halucinogenů, konkrétně zaměřit se na rituální aspekty vztahující se k současné době a zjistit, jak rituály prožívají a vnímají informanti/ky. V teoretické části této bakalářské práce blíže charakterizuji jednotlivé halucinogeny, tedy látky vyvolávající psychické změny, poruchy vnímání, emocí, prožívání a chování. Dále vysvětluji pojem rituál, jeho původ, funkce, klasifikace a v neposlední řadě se zaměřuji na pojetí rituálů v souvislosti s užíváním v historii i současnosti. Ve výzkumné části této práce jsem zvolila metodu kvalitativního šetření a jako hlavní techniku jsem použila narativní interview. Výzkumný soubor byl tvořen příležitostnými uživateli halucinogenních drog, ve věkovém rozmezí od 18 do 26 let. Informanti mi bez jakéhokoliv nátlaku a za volnosti projevu sdělili své zkušenosti s užíváním. Důraz při analýze nasbíraných dat byl kladen především na zjištění a analýzu rituálních praktik u příležitostných uživatelů halucinogenů. Z výsledků praktické části vyplynulo, že prvky rituálního chování se objevují i v dnešní společnosti a lze spatřit úzké souvislosti a podobnosti mezi starodávnými šamanskými zvyky a dnešním společensky zakázaným a netolerovaným užitím, ačkoliv sami informanti si celistvost užití látky jako rituál nepřipouštějí a neuvědomují. Za svůj rituál při užití halucinogenních látek považují jen některé aspekty, jako například set/setting, či přímo stav po užití jako takový. Tyto jednotlivé formy jsou v podstatě dle kritérií rituálu jen jeho jednotlivou součástí.
Realizace prevence sociálně patologických jevů na 2. stupni základních škol v Jihlavě
SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na způsob, jakým je realizována prevence rizikového chování na 2. stupni základních škol v Jihlavě. Teoreticky i prakticky se zabývá aspekty, které se týkají systému realizování prevence u této cílové skupiny. Prevence rizikového chování je v dnešní době velmi diskutované téma a je kladen velký důraz na primární prevenci od mateřské školy, přes základní školy až po odborná učiliště a střední školy. V Jihlavě v současné době nefunguje jednotný systém primární prevence rizikového chování pro všechny základní školy a ani ucelený přehled o organizacích a institucích se sídlem v Jihlavě, které nabízejí preventivní programy. Cílem práce bylo především zjistit co nejvíce informací o způsobu, jakým je prevence v Jihlavě realizována. Dílčími cíli bylo zjistit, jaké preventivní programy existují a jakým způsobem jsou realizovány, dále zjistit postoj žáků druhého stupně základních škol v Jihlavě k rizikovému chování a prevenci a zda jsou pro ně programy prevence atraktivní, posledním dílčím cílem bylo zjistit, zda je v Jihlavě vytvořen komplexní systém preventivních programů. Pro naplnění těchto cílů byl zvolen kvalitativní typ výzkumu, metoda polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými a polootevřenými otázkami a metoda skupinové diskuse. Výzkum probíhal z větší části na základních školách v Jihlavě, kde se mi podařilo získat souhlas s výzkumem od 6 z celkového počtu 10 základních škol. Cílové skupiny byly zvoleny celkem tři. První tvořili školní metodici prevence z výzkumného vzorku, druhá byla tvořena žáky devátých tříd základních škol z výzkumného vzorku a třetí skupina byla vytvořena ze zástupců organizací a institucí realizující preventivní programy na základních školách v Jihlavě. Z výzkumu vyplynuly současné problémy v této oblasti. Především je to nedostatek finančních prostředků, dále časová vytíženost školních metodiků prevence, kteří nemají dostatek času pro plánování a realizaci kvalitní a efektivní prevence. Za nejpodstatnější problém považuji vzájemnou nespolupráci mezi subjekty realizujícími programy primární prevence na základních školách v Jihlavě. V závěru práce jsem nastínila řešení těchto problémů.

Viz též: podobná jména autorů
5 SEDLÁKOVÁ, Gabriela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.