Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza konkurence na spotřebitelském trhu s vybranou komoditou
SULEKOVÁ, Klára
Předmětem bakalářské práce je analýza trhu z hlediska možnosti výběru cartridgí do inkoustových tiskáren z pohledu spotřebitele. Z tohoto důvodu jsem použila získaná data z výzkumu pro Sdružení obrany spotřebitelů a informace z mého výzkumu. Pro ohodnocení konkurenčního prostředí jsem použila Porterův model pěti sil a nakonec jsem analyzovala trh z hlediska ochrany spotřebitele. Při vyhodnocování získaných informací jsem zjistila, že trh s cartridgemi je ovládán cenovou konkurencí. Respondenti často uváděli, že si kupují renovované kazety, protože jsou levnější. Také se ukázalo, že barevné kazety se kupují méně často než černé právě proto, že jsou mnohem dražší. Jiná konkurence se objevila mezi firmami s originálními a alternativními kazetami, kdy firmy prodávající originální cartridge využívají čipy, aby tak zabránili renovaci kazet. V analýze trhu z pohledu spotřebitele byly nalezeny problémy. Zde se projevil dopad boje mezi alternativními a originálními kazetami a to v podobě čipů (v originálních cartridgí), které zatěžují konečného spotřebitele tím, že zvyšují cenu kazet a tak i náklady na tisk. Přitom hlavním úkolem těchto čipů je zamezit renovaci náplní. Další zajímavostí je, že ceny tiskáren jsou většinou jen dvakrát dražší jak kazety. Tento jev se projevil v důsledku snižování cen za tiskárny s cílem udržet se tak na trhu, ale na druhé straně zdražováním služeb a spotřebního materiálu potřebného k tiskárnám. Nemalou překážkou pro spotřebitele je špatné značení obalů od cartridgí. Je zde nedostatečná informovanost hlavně o objemu kazet. A posledním problémem je ztráta záruky při použití alternativní kazety. Výrobci tiskáren totiž nechtějí nést odpovědnost za produkty, které nejsou jimi doporučovány.
Spotřební chování na trhu s tiskovými náplněmi
SULEKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce bylo zjistit chování spotřebitelů při nakupování tiskových náplní do tiskáren a následně jim vybrat za pomoci vícekriteriálního rozhodování vhodné produkty, které bych jim mohla doporučit. Po vyhodnocení výzkumu jsem zjistila, že respondenti nejčastěji vlastní inkoustové multifunkční zařízení. Mezi nejpoužívanější značky tiskáren patří Hewlett Packard, Canon a Epson. Podíl méně významných značek ale za poslední 3 roky klesl. Respondenti nejčastěji nakupují originální náplně v kamenných obchodech a častěji kupují černou tiskovou náplň než barevnou. Hlavním důvodem výběru tiskové náplně je cena, kvalita a dostupnost. Získané informace mi pomohly vybrat vhodné tiskové náplně pro spotřebitele. Zjistila jsem, že na trhu jsou cartridge více dostupné ve srovnání s tonery. Při hodnocení měřitelných atributů (cena, kvalita a šetrnost k životnímu prostředí) jsem vypočítala, že ve většině případů se spotřebitelům vyplatí nákup renovovaných náplní, a to hlavně u zkoumaných cartridgí HP a Canon a u tonerů HP a Epson. U zkoumané cartridge značky Epson jsem zjistila, že z důvodu jejího {\clq}qzačipování`` je její renovace zcela nemožná a proto bych doporučila zakoupit kompatibilní náplň. Neoriginální náplň bych též navrhla zakoupit u toneru Canon.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.