Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti vzdělávání a nabídka služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem na Českobudějovicku.
SUKDOLOVÁ, Božena
Práce je zaměřena na téma "Možnosti vzdělávání a nabídka služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem na Českobudějovicku." Cílem této práce bylo zjistit způsoby vzdělávání a nabídku služeb pro podporu osobnostního rozvoje dětí s Downovým syndromem. Poskytování vzdělání je jednou z hlavních funkcí moderního státu, přičemž vzdělanost národa je výrazem jeho kulturní úrovně a vyspělosti. Nadbytečný chromozom je zodpovědný za charakteristický vzhled a vývojově podmíněné zvláštnosti. Ve srovnání s intaktními dětmi se děti s trisomií 21 vyvíjí duševně i motoricky všeobecně pomaleji, nicméně každé dítě je jedinečné ve své osobnosti, svém temperamentu a svém nadání, tak jako jsou jedinečné i ostatní děti. Pro naplnění cílů a ověření výzkumných otázek byla zvolena kvalitativní forma výzkumu prostřednictvím rozhovoru. Rozhovor byl použit při komunikaci s rodiči, kterým byly položeny konkrétní otázky. Rozhovory byly zaznamenány na záznamový arch. Jako další metoda bylo použito dotazování. V dotazníku byly vytvořeny otázky, jednak na základě teoretické části, a také z informací získaných v průběhu rozhovorů. Ve vlastní konstrukci dotazníku byly obsaženy položky zjišťující fakta o respondentovi a položky zjišťující jeho postoje a mínění k dané problematice. Jako poslední metoda byla použita analýza dokumentů. Data pro analýzu byla čerpána z webových stránek, výzkumem odborné literatury a z individuálních vzdělávacích plánů. Zkoumaný soubor byl zvolen záměrným výběrem, tvořilo ho 10 rodičů dětí s Downovým syndromem, kteří bydlí v okrese České Budějovice. Z výzkumu vyplynulo, že rodiče dětí s DS považují za velmi důležité vzdělávání svých dětí a že se o možnosti vzdělávání zajímají. Všechny osoby z výzkumného souboru se vzdělávají v ZŠ praktických, speciálních, nebo se vzdělávají za pomoci integrace v běžných vzdělávacích zařízeních. Během rozhovorů s rodiči a z dotazníkového šetření bylo zjištěno, že stupeň zařazení do systému vzdělávání je závislý na schopnosti konkrétního jednotlivce, ale trendem je jejich plné zapojení do společenského a vzdělávacího života intaktní skupiny. Dále bylo zjištěno, že většina dětí s Downovým syndromem tráví čas jako většina intaktních dětí dle svého zájmu. Mimořádný význam má pro lidi s Downovým syndromem hlavně podpora v rozvoji jejich dovedností. Podle potřeb mohou dále děti s Downovým syndromem využít jakoukoliv službu poskytovanou jak státními, tak nestátními organizacemi. Nabídek činností a terapií pro rozvoj dětí s Downovým syndromem je po teoretické stránce dostatek. Zmíněné výsledky výzkumu odpovídají stanoveným cílům a výzkumným otázkám této práce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.