Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nebinární gender identity
STACHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zaměřuje na představení nebinárních genderových identit. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se věnuje vymezení základních pojmů jako je pohlaví, gender, genderová identita, cisgender, transgender a přibližuje vývoj genderové identity. Následně se zabývá uvedením do tématu nebinárních genderových identit, jejich historii a diagnostické klasifikaci. Dále následuje popis vývoje nebinární genderové identity, popis genderové exprese a dysforie, sociálního klimatu či sexuálních preferencí. Nakonec se práce věnuje shrnutí odborné péče o tyto jedince. V empirické části práce je poté popsáno a analyzováno vnímání a prožívání genderu nebinárních jedinců a dalších aspektů souvisejících s touto identitou, jako je vývoj uvědomování nebinární genderové identity, způsoby, jakými se projevuje nebinární genderová identita a genderová dysforie a nakonec, co nového přinesla nebinární identita těmto jedincům do života. Data byla sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů a následně analyzována za použití otevřeného a tematického kódování. Výzkumný soubor je tvořen 6 jedinci identifikujícími se jako nebinární či identitou spadajícími pod nebinární genderové identity. Výsledky byly popsány jak v jednotlivých případových studiích, tak v mezikazuistickém srovnání. Na základě získaných dat lze konstatovat, že nebinární jedinci vnímají gender fluidně; cítí tlak společnosti a její potřebu jedince někam zařazovat; vývoj nebinární genderové identity je flexibilnější a nekopíruje jednoduchou lineární linku; uvědomění identity závisí na předchozím vědomí o nebinárních genderových identitách; svěření se (coming out) probíhá primárně mezi přáteli; nejčastěji vnímaným projevem identity je používání jazyka; nejhodnotnější pozitivní reakcí okolí je podpora ve formě respektování preferovaných zájmen a oslovení; nejhorší negativní reakcí je neuznání identity; genderová dysforie je spojena s tělesnou podobou a částmi těla, jazykovým projevem okolí a se sexem; nebinární jedinci vnímají přínosy jejich identity pozitivně.
Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku.
Stachová, Kateřina ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku. Cíle: Cílem naší diplomové práce je zjistit aktuální stav pohybového systému dětí mladšího školního věku hodnocením držení těla u vybraného souboru a vytvořit vyrovnávací cvičení pro školní a družinové tělovýchovné chvilky. Metody: V naší práci jsme využili metodu aspekce, při které jsme pohledem sledovali odchylky v držení jednotlivých částí těla a jejich vzájemné postavení odděleně v předozadním a bočním pohledu s využitím testu Jaroše a Lomíčka, Kleina a Thomase. Výsledky: V rámci sledovaného souboru jsme zjistili, že více než polovina žáků má dobré držení těla. Avšak u 48,5 % dětí jsme vyvodili vadné držení těla. Zdravotní oslabení se vyskytovala především v oblasti břicha a pánve, v křivce zad a při pohledu zezadu měli žáci velmi často odstáté lopatky. Klíčová slova: tělovýchovná chvilka, vadné držení těla, svalová nerovnováha, kompenzační cvičení.

Viz též: podobná jména autorů
4 STACHOVÁ, Klára
2 Stachová, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.