Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volnočasové aktivity dětí se sluchovým postižením
SEBENIOVÁ, Tereza
Téma bakalářské práce zní: "Volnočasové aktivity dětí se sluchovým postižením". V teoretické části bakalářské práce, je vysvětleno, co je to sluchové postižení a pojmy s ním spojené, dále je představena speciální pedagogika jako vědní disciplína a její obor surdopedie. V závěrečné části teorie je vymezen pojem volný čas, jeho definice a jsou zde popsány organizace a instituce, které nabízejí volnočasové aktivity. Cílem práce bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit pro děti se sluchovým postižením v Českých Budějovicích. Výzkumná část je zaměřena na zjištění trávení volného času dětí se sluchovým postižením a získání informací od pracovníků, kteří s dětmi se sluchovým postižením pracují. Dále bylo nutné pro dokreslení této problematiky zjistit v organizacích, které nabízejí volnočasové aktivity, zda k nim docházejí nějaké děti se sluchovým postižením a jestli je vůbec práce s takto postiženými dětmi v jejich organizaci možná. Pro realizaci výzkumné části byl zvolen kvalitativní výzkum, technika řízeného rozhovoru. Výzkum probíhal v období čtyř měsíců ledna až dubna 2011. Rozhovory byly uskutečněny ve třech cílových skupinách - soubor S1 tvořily děti se sluchovým postižením, soubor S2 pedagogičtí pracovníci a soubor S3 organizace a pracovníci, kteří nabízejí volnočasové aktivity nebo se jedná o organizace sdružující děti a mládež. Celkem bylo realizováno 20 rozhovorů s dětmi se sluchovým postižením, 3 rozhovory s pracovníky školy a Speciálně pedagogického centra pro sluchově postižené, 1 rozhovor s tlumočnicí ze Základní organizace neslyšících a 9 rozhovorů s pracovníky organizací, které nabízejí volnočasové aktivity. Výsledky výzkumu ukázaly, že děti, které nejsou odkázány na komunikaci znakovým jazykem, tráví svůj volný čas stejně jako jejich intaktní vrstevníci. Dále bylo zjištěno, že v Českých Budějovicích není realizován žádný zájmový kroužek konkrétně pro děti se sluchovým postižením (mimo zájmové kroužky Mateřské školy, základní školy a střední školy pro sluchově postižené), ale žádná z oslovených organizací nabízející volnočasové aktivity se práci s dětmi takto postiženými nebrání. Získané poznatky mohou sloužit jako inspirace pro rodiče dětí se sluchovým postižením ke zlepšení trávení volného času jejich dětí. Poznatky by také mohly využít organizace a instituce, které nabízejí volnočasové aktivity.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.