Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek.
SANDOROVÁ, Radka
Diplomová práce ``Příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek{\crq}q je zaměřena na oblast dopravních nehod při přepravě, která je jednou z jejích neoddělitelných částí na níž jsou kladeny zvýšené nároky a nelze ji zařadit mezi běžnou přepravu. Silniční přeprava nebezpečných látek, se řídí Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí (ADR). Přestože je bezpečnost silniční přepravy nebezpečných věcí ve smyslu ADR všestranně zabezpečena, existuje řada faktorů ovlivňujících vlastní průběh přepravy, jejichž působení tak může vyústit v dopravní nehodu. Při dopravních nehodách vozidel přepravujících nebezpečné věci často dochází k únikům nebezpečných látek a k následnému ohrožení životů, zdraví lidí, životního prostředí i majetku. Přeprava nebezpečných látek proto bezesporu patří mezi činnosti se zvýšenou mírou rizika. Nebezpečí navíc zvyšuje ta skutečnost, že není možné dopředu stanovit čas a místo vzniku nehody těchto vozidel. Cílem práce je zmapovat situaci v oblasti příčin vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek, zjistit úroveň znalostí účastníků silničního provozu o problematice převozu nebezpečných věcí a příčinách dopravní nehodovosti a navrhnout konkrétní preventivní opatření. K získání informací za účelem splnění cílů a potvrzení hypotéz byl realizován kvantitativní výzkum. Jako metoda k ověření předpokládaných hypotéz byla využita sekundární analýza dat z evidencí Policie České republiky. Za účelem zjištění úrovně znalostí účastníků silničního provozu byla využita metoda dotazníkového šetření. Stanovené hypotézy práce, že příčiny vzniku dopravních nehod při přepravě nebezpečných látek mají přímý vliv na nehodovost a běžní účastníci silničního provozu nemají dostatečné znalosti o problematice převozu nebezpečných látek byly potvrzeny.
Přeprava nebezpečných látek v souvislosti s bezpečností silničního provozu
SANDOROVÁ, Radka
Přeprava nebezpečných látek po silnici se řídí především Evropskou dohodou o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných látek ADR. Tato dohoda byla vyspělými státy přijata v roce 1957 a ČSSR se k ní připojila v roce 1986, Česká republika se stala řádným členem jakožto sukcesor po bývalé ČSSR dnem 1.1.1993. Přesto, že nám rozvoj průmyslu přináší mnoho produktů, bez kterých si již nedovedeme představit existenci moderní společnosti na straně druhé je jejich nedílnou součástí produkce látek nebezpečných, které přináší nebezpečí související s jejich výrobou, skladováním, využitím a přepravou. Z tohoto důvodu je nezbytné působit všemi prostředky na snižování potenciálních rizik vzniku nehod vozidel přepravujících nebezpečné věci, které přinášejí pro zdraví osob, jejich majetek a ekologické prostředí největší rizika. Jak dokazují statistiky, jedním z hlavních činitelů vzniku nehod je selhání lidského faktoru. Tomuto a dalším rizikům, která hrozí právě při přepravě nebezpečných látek však nemohou zabránit ani ty nejdokonalejší předpisy. Přesto bylo mojí snahou v této práci poukázat na zásadní a nejdůležitější části Dohody ADR týkající se přepravy nebezpečných látek, zdůraznit důležitost provádění kontrol při dodržování těchto předpisů. Dále jsem chtěla poukázat na přímou závislost úspěšného zvládnutí řešení mimořádné události na spolupráci a konkretizaci pravomocí všech složek Integrovaného záchranného systému a současně na konkrétním příkladu z praxe uvést potřebu provádění průběžné aktualizace jednotlivých typových plánů a následné prezentace nově použitých metod a poznatků při řešení krizových situací a s nimi spojené zavádění nových způsobů přípravy na jejich řešení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.