Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace dětí s vývojovou dysfázií na začátku školní docházky
Blovská, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové dysfázie dítěte mladšího školního věku. Je složena ze dvou částí. Teoretická část pojednává o integraci a integrovaném vzdělávání a vymezuje termín vývojové dysfázie a její příznaky. Část praktická se zaměřuje na vzdělávání dysfatických dětí v integrované formě a analýzu problémů, se kterými se setkávají při výuce českého jazyka.
Možnosti logopedické prevence v podmínkách běžné mateřské školy
Švarcová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce chce ověřit, jaké možnosti má logopedická prevence v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se bude věnovat vymezení pojmu prevence z obecného hlediska a z hlediska logopedického. V praktické části bude zaměřena na tvorbu a praktické ověření experimentu založeného na systematickém ovlivňování motorických dovedností u věkově specifické skupiny dětí v podmínkách mateřské školy. Předpokládá, že pravidelná stimulace motorických dovedností vede k vysoce efektivnímu působení v oblasti artikulace a může přispívat k prevenci vad řeči.
Diagnostika řečových schopností žáků ZŠ speciální
Janelová, Soňa ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je diagnostika řečových schopností žáků ZŠ speciální, tedy dětí se středním či lehkým mentálním postižením. Cílem teoretické části je shrnutí základních informací o mentální retardaci, psychických zvláštnostech dětí s mentálním postižením a především zpracování problematiky řečového projevu této skupiny dětí. Dále je v teoretické části rozpracována problematika logopedické diagnostiky u intaktní populace a u dětí s mentálním postižením. Cílem praktické části bylo vytvoření diagnostického materiálu, zaměřeného na diagnostiku obsahové stránky řeči žáků ZŠ speciální. Dále jsou v praktické části prezentovány také výsledky z aplikace tohoto diagnostického materiálu. Informace představené v této diplomové práci se pokouší shrnout poznatky týkající se této problematiky a vytvořený diagnostický materiál je nabídkou pro odborníky pracující s touto specifickou skupinou. Klíčová slova: mentální retardace, stupeň mentální retardace, komunikace a řeč, logopedická diagnostika, diagnostický materiál
Integrace dětí s vývojovou dysfázií na začátku školní docházky
Blovská, Markéta ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vývojové dysfázie dítěte mladšího školního věku. Je složena ze dvou částí. Teoretická část pojednává o integraci a integrovaném vzdělávání a vymezuje termín vývojové dysfázie a její příznaky. Část praktická se zaměřuje na vzdělávání dysfatických dětí v integrované formě a analýzu problémů, se kterými se setkávají při výuce českého jazyka.
Podpůrný materiál v terapii vyprávění příběhu se získanou narušenou komunikační schopností
Vašková, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Logopedické pomůcky v praxi
Šifferová, Olga ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Tématem rigorózní práce je problematika teoretické báze a praktické báze pomůcky v logopedické intervenci. Teoretická část se představuje historická náhled v používání a vymezování pojmu pomůcka. Charakteristika postupuje od obecného pojetí ke speciálnímu vymezení. Jednotlivé kapitoly umožňují hlubší pohled na dílčí problematiku, např. klasifikace, funkce, zásady. Největší prostor je věnován pomůckám v logopedii. V rámci praktické části budou prezentovány výsledky orientačního průzkumu zaměřeného na postojové názory a odborné pohledy na logopedickou pomůcku. Informace představené v rigorózní práci by měly přispět ke komplexnímu, ucelenému pohledu na problematiku teoretické základny a pragmatického užívání logopedických pomůcek, se zaměřením na děti s narušenou komunikační schopností. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti logopedické prevence v podmínkách běžné mateřské školy
Švarcová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce chce ověřit, jaké možnosti má logopedická prevence v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se bude věnovat vymezení pojmu prevence z obecného hlediska a z hlediska logopedického. V praktické části bude zaměřena na tvorbu a praktické ověření experimentu založeného na systematickém ovlivňování motorických dovedností u věkově specifické skupiny dětí v podmínkách mateřské školy. Předpokládá, že pravidelná stimulace motorických dovedností vede k vysoce efektivnímu působení v oblasti artikulace a může přispívat k prevenci vad řeči.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.