Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role času ve slovních úlohách
Rozová, Jitka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice slovních úloh na 1. stupni základní školy, zejména pak ve 4. ročníku. Hlavním cílem celé práce je vymezení rolí času ve slovních úlohách. Na základě prostudované literatury jsou v teoretické části vymezeny pojmy "matematická úloha" a "slovní úloha", dále jsou zde uvedeny funkce slovní úlohy ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ a popsány některé typy slovních úloh. Následuje nejen vymezení rolí času, ale i místa, vycházející z analýzy učebnic matematiky. Analýza učebnic matematiky jasně ukazuje, které role času a místa jsou opomíjeny nebo úplně vynechány. Na tyto role se zaměřuje soubor šesti úloh, zadávaný v testu (pre -, post -) žákům čtvrtých ročníků. V praktické části je popsán průběh experimentu, jehož úkolem je prokázat, že neúspěch v řešení těchto, úloh je zapříčiněn jejich izolovaným a mizivým zařazením do hodin matematiky. Experiment má rovněž dokázat, že po dvou hodinách práce s úlohami "proti toku času" a "se změnou místa" žáci dosáhnou lepších výsledků v závěrečném testu. Klíčová slova: slovní úloha, role času, změna času, úlohy "po toku času", úlohy "proti toku času", role místa, změna místa.
Role času ve slovních úlohách
Rozová, Jitka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice slovních úloh na 1. stupni základní školy, zejména pak ve 4. ročníku. Hlavním cílem celé práce je vymezení rolí času ve slovních úlohách. Na základě prostudované literatury jsou v teoretické části vymezeny pojmy "matematická úloha" a "slovní úloha", dále jsou zde uvedeny funkce slovní úlohy ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ a popsány některé typy slovních úloh. Následuje nejen vymezení rolí času, ale i místa, vycházející z analýzy učebnic matematiky. Analýza učebnic matematiky jasně ukazuje, které role času a místa jsou opomíjeny nebo úplně vynechány. Na tyto role se zaměřuje soubor šesti úloh, zadávaný v testu (pre -, post -) žákům čtvrtých ročníků. V praktické části je popsán průběh experimentu, jehož úkolem je prokázat, že neúspěch v řešení těchto, úloh je zapříčiněn jejich izolovaným a mizivým zařazením do hodin matematiky. Experiment má rovněž dokázat, že po dvou hodinách práce s úlohami "proti toku času" a "se změnou místa" žáci dosáhnou lepších výsledků v závěrečném testu. Klíčová slova: slovní úloha, role času, změna času, úlohy "po toku času", úlohy "proti toku času", role místa, změna místa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.