Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza spořících bankovních účtů a porovnání jejich nabídek na českém bankovním trhu
Richtrová, Lucie ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Aneta, Aneta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá spořícími bankovními účty, především z hlediska výhodnosti pro klienta. Cílem práce je charakterizovat a porovnat spořící účty, které jsou dostupné na českém finančním trhu a najít nejvýhodnější spořící účet. Rešeršní část práce definuje pojmy spojené s bankovnictvím a se spořícími produkty, především tedy pojmy spojené se spořícím účtem. V první části vlastní práce je vyhodnocena anketa, která má za úkol zjistit nejvyužívanější banky a informace o jednotlivých bankovních účtech. Čtyři nejvyužívanější bankovní instituce jsou v další části podrobněji porovnány a posouzeny dle výhodnosti, především dle výše úrokové míry a nákladů spojených s vedením účtu. Porovnávané banky jsou ČSOB, ING Bank, Air Bank a Česká spořitelna. Na základě čestností odpovědí v anketě byl vytvořen fiktivní klient, díky kterému došlo k posouzení výhodnosti spořících účtů u čtyř bankovních institucí na základě reálných výpočtů. Z provedených analýz vyplývá, že nejlepší a zároveň nejvyužívanější spořící účet je od Air Bank.
Využití snoezelenu jako multismyslové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením
RICHTROVÁ, Lucie
Snoezelen je terapeutická metoda založená na komplexním zapojení smyslů. Cílovou skupinou jsou především osoby s těžkým kombinovaným postižením, a to v celém věkovém spektru počínaje novorozenci a konče seniory. Snoezelen se provádí ve specificky upravené místnosti, která jedinci nabízí příjemné prostředí a smyslové podněty, jež ho stimulují. Terapeut zde plní funkci průvodce, jedinec si určuje sám, jak volný čas ve snoezelenu naplní. Smyslem bakalářské práce bylo zjistit možnosti uplatnění snoezelenu u dětí s těžkým kombinovaným postižením. Konkrétním cílem bylo vytvoření individuálních plánů pro využití snoezelenu se zaměřením na rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Teoretická část práce proto vedle definování základních pojmů, podrobné charakteristiky snoezelenu a přehledu podpůrných metod obsahuje vymezení obecných podmínek, principů a zásad využití snoezelenu jako terapeutické metody. Tyto poznatky byly poté aplikovány v praktické části bakalářské práce. Vzhledem k charakteristice cílové skupiny a individuálním specifikům terapeutické práce byly pro ověření teoretických výstupů použity kazuistiky. Pro sběr dat byla využita kombinace zúčastněného pozorování a analýzy dokumentů. Jako vzorek byly vybrány tři děti s těžkým kombinovaným postižením. Všichni probandi prošli dvouměsíční terapií ve specifickém prostředí upraveném podle zásad snoezelenu. Místnost splňovala předpoklady pro rozvoj koncentrace pozornosti a komunikačních schopností. Děti však tuto možnost během dvouměsíčního terapeutického působení nevyužily. U všech byl zaznamenán pouze relaxační efekt snoezelenu, v jednom případě pak byl zjištěn posun v interakci s prostředím, kdy dítě samo aktivně ovlivňovalo prvky snoezelenu. Z výsledků vyplynulo, že příčinami nenaplnění stanovených cílů byly patrně krátká doba a malá četnost terapeutického působení s ohledem na charakter a stupeň postižení probandů. Bakalářská práce může sloužit jako informační materiál pro osoby či zařízení, které se o využití snoezelenu zajímají a chtěly by multisenzorickou místnost v praxi využívat.

Viz též: podobná jména autorů
2 RICHTROVÁ, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.