|
Požadavky podniků na profil absolventa – softwarového vývojáře
Šouta, Richard ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Práce se zabývá zmapováním požadavků, které na programátory kladou podniky. Cíle je dosaženo analýzou studijních plánů vybraných vysokoškolských programů se zaměřením na informatiku a vývoj software a zmapováním požadavků podniků na programátory formou strukturovaných rozhovorů s odborníky z praxe a následným porovnáním zjištěných skutečností. Hlavním přínosem práce je aktuální profil softwarového vývojáře tak, jak ho požadují podniky, a upozornění na nesoulad mezi nabytými a požadovanými schopnostmi absolventů vysokých škol včetně doporučení pro učitele a studenty, jak se dá tento rozpor zmírnit či odstranit.
|
| |
|
Design a simple SEO optimization Content Management System
Fabišík, Filip ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Tématem diplomové práce je návrh a implementace takového redakčního systému, díky kterému mají publikované stránky již v základě možnosti SEO optimalizace. Cílem práce je zlepšit úroveň produkovaných webových stránek a rozšířit povědomí o disciplíně SEO optimalizace. Na základě definovaného problému práce analyzuje existující redakční systémy. Následně je navrženo řešení, které sestává z existujícího redakčního systému OctoberCMS a pluginu, který tento systém rozšiřuje o potřebnou funkcionalitu. Poslední část práce je věnována návrhu implementací a testování výsledného řešení.
|
|
Interface-Based Software Development
Rais, Aziz ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Lacko, Branislav (oponent) ; Merunka, Vojtěch (oponent)
Přesto, že existuje mnoho metodik vývoje softwaru a řízení IT projektů, výzkumy a praxe ukazují, že projekty vývoje softwaru stále selhávají a kvalita softwarových produktů často nesplňuje očekávání zákazníků. Faktorů selhání IT projektů vývoje softwaru je mnoho, avšak některé faktory ovlivňují nebo vytváří další. Jedním z cílů této práce je právě hledání a analýza zásadních faktorů čerpající z výzkumů vycházejících z rozsáhlých dat o různých IT projektech. Některé faktory jako např. velikost projektu nebo dislokace jednotlivých projektových týmů (distribuovaný vývoj, využití outsourcingu, atd.) zvyšují sice složitost řízení IT projektu, ale přestože nejde o faktory nejdůležitější, jsou důležitou motivací této práce. Hlavním cílem této dizertační práce je věnovat se identifikovaným zásadním faktorům selhávání projektů vývoje softwaru. Na základě této analýzy je v práci vyvinuta Metodika vývoje softwaru založená na rozhraních (Interface based software development methodology). Aplikace této metodiky přináší zlepšení sběru požadavků na software a jejich popis objektově orientovaným způsobem pomocí rozhraní. Metodika umožňuje lépe řídit vývoj softwaru pro servisně orientovanou architekturu (SOA) a komponentově založený vývoj (CBD). Aplikace metodiky zvyšuje a zlepšuje testovatelnost a udržovatelnost softwaru. Dalším efektem navržené metodiky je usnadnění paralelní realizace jednotlivých procesů vývoje softwaru.
|
|
Možnosti využití principů počítačových her pro zlepšení funkce podniku
Vitvar, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Účelem této práce je analyzovat současné možnosti využití počítačových her a jejich prvků pro zlepšení funkce podniku. Práce navrhuje označení a jeho definici pro skupinové pojmenování všech možností použití. Dále se práce těmito možnostmi zabývá více do hloubky. Práce popisuje jednotlivé elementy a principy, ze kterých tyto metody vychází. V závěru práce je navrženo možné využití pro zlepšení vzdělávacích procesů na Vysoké škole ekonomické v Praze.
|
|
Requirements of the companies on the graduate profile - programmer
Borza, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Táto práce se zaobírá požadavky podniků na absolventy se zaměřením na programováni a zároveň vědomostmi, které získají studiem na vysoké škole. Pro školy je táto práce důležitá z důvodu že popisuje trend, podle kterého profil absolventa zaostává za požadavky trhu práce. Díky kombinaci získaných vědomostí absolventa a požadavky podniků, přináší ucelený pohled na slabé stránky vysokoškolské výučby. Cílem této práce je popsat profil absolventa, požadavky podniků a to jak z historického, tak ze současného hlediska, poukázat na to v čem se daný profil liší od požadavků a navrhnout řešení problémů. Na naplnění tohoto cíle byly využité hlavně historické data z průzkumů, které vypracovali odborníci z Vysoké školy Ekonomické v Praze a vlastní dotazníková anketa, ve které se mohli k daným problémům vyjádřit odborníci z praxe. Na základě těchto průzkumů, bylo zjištěno, že profil získaný vzděláním se do značné míry liší od požadovaného profilu, dále byli popsané různé problémy výuky a navržené řešení.
|
|
Požadavky podniků na profil absolventa -- programátora
Sládek, Tomáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Tato práce se zabývá požadavky podniků na profily absolventů - programátorů. Cílem této práce je zmapování požadavků, které podniky na čerstvé absolventy vysokých škol v oblasti programování kladou. Tohoto cíle je dosaženo analýzou trendů vývoje programování jak v minulosti, tak s výhledem do nejbližší budoucnosti, následnými rozhovory s odborníky zodpovědnými za vývoj SW v různých podnicích. Hlavním přínosem práce je tedy soubor doporučení, jak přiblížit profil absolventa programátora k nárokům odborníků z oblasti vývoje v IT.
|
|
Návrh mobilní aplikace pro správu serveru
Kolář, Jakub ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Práce se zabývá vzdálenými servery a to konkrétně servery pro hru Minecraft. Tyto servery jsou rozděleny do skupin. Práce zkoumá možnosti vzdáleného přístupu k těmto serverům na úrovni síťových protokolů, které jsou stručně popsány, a také na úrovni samotné hry, kdy popisuje možnosti hry, které je možné ovlivňovat pomocí vzdálené správy. Následně analyzuje aplikace, které jsou k tomuto vzdálenému přístupu určené, a identifikuje problémy s nimi spojené. Na základě problémů z této analýzy vyplívajících je navrhnuta aplikace, která tyto problémy řeší. První kapitola práce obsahuje stručný popis síťových protokolů, které je možno použít ke vzdálené správě serverů pro hru Minecraft a identifikaci nejvhodnějšího protokolu. Další kapitola popisuje hru Minecraft, a to konkrétně ty její oblasti, které je možné ovlivnit pomocí vzdálené správy. V další kapitole jsou analyzovány aplikace, které je možné použít ke vzdálené správě Minecraft serverů a na základě problémů, které tato analýza identifikuje je v následující kapitole vytvořen návrh aplikace, které tyto problémy řeší. Navržená aplikace je následně realizována. Poslední část práce obsahuje uživatelskou dokumentaci vytvořené aplikace.
|
|
Vývoj aplikace pro prezentaci produktů zadavatele
Müller, Martin ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit mobilní aplikaci pro operační systém Google Android na základě požadavků zadavatele. Aplikace by měla sloužit k prezentaci produktů zadavatele, zobrazení kalendáře kurzů a možnosti rezervování vybraného termínu kurzu. V práci se nejprve nachází rešerše několika vybraných knih zaměřených na vývoj aplikací pro Android a dále jsou definovány požadavky zadavatele. Na základě výsledků rešerše a definovaných požadavků zadavatele je stanovena podrobná specifikace zadání. Poté je zde prezentována architektura celé aplikace. Práce je zakončena dvojicí příruček. První je určena správci aplikace, kterému bude sloužit při úpravě a aktualizaci dat, druhá pak uživateli, při procesu instalace aplikace do zařízení a pro představení způsobu jejího ovládání. Instalační soubor vyvinuté aplikace je součástí příloh této práce.
|
|
Výsledkový systém pro Euro hry Doksy
Červenka, Lukáš ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Rais, Aziz (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza současného nevyhovujícího výsledkového systému sou-těže Euro hry Doksy a následný návrh a vývoj nového výsledkového systému. V první části práce je analyzován současný stav. V této části je objasněn kontext výsledkového systému a jsou v ní analyzovány nedostatky systému. V další části práce jsou specifikované požadavky na aplikaci, a to na základě předchozí analýzy a rozhovorů s organizátory. Poté v práci následuje návrh nového výsledkového systému, který by lépe vyhovoval požadavkům organizátorů. V návrhu aplikace je popsaná architektura systému a technologie, které jsem při vývoji použil. Závěrečná část práce obsahuje návod na instalaci výsledkové-ho systému a uživatelskou příručku. Hlavním přínosem této práce je vytvořený výsledkový systém, který nahradí stávající výsledkový systém soutěže Euro her Doksy. Po uvedení do provozu ho bude používat několik tisíc lidí a bude ulehčovat administrativu spojenou se soutěží.
|