Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Strategie zvládání strachu před operačním výkonem
ROSOVÁ, Monika
Diplomová práce pojednává o strategiích, které sestra ve své praxi využívá ke zmírnění předoperačního strachu u pacientů. Čekání na operační výkon nebo odvoz na operační sál můžou být stresující události pro pacienta. Celkové psychické rozpoložení pacienta má významný vliv na pooperační výsledek, zejména pak na délku hospitalizace nebo na vznik infekce. Cílem výzkumného šetření bylo zjistit, jaké mají očekávání pacienti od sester a jejich postoj k sesterským intervencím ke zvládání strachu, faktory ovlivňující pacientův strach, komunikační techniky sester a informace, které sestry poskytují pacientům v předoperačním období. Výzkumné šetření bylo realizováno kvalitativní metodou, technikou polostrukturovaných rozhovorů. Získaná dala byla analyzována technikou otevřeného kódování s následným rozdělením do kategorií a podkategorií. Výzkumný vzorek tvořily dvě skupiny dotazovaných. Prvním výzkumným vzorkem byly všeobecné sestry pracující na chirurgickém oddělení. Druhý výzkumný vzorek tvořili pacienti, kteří byli hospitalizovaní na chirurgickém oddělení z důvodu operačního výkonu. K rozhovoru se všeobecnými sestrami bylo použito 21 otevřených otázek, které byly zaměřeny na předávané informace všeobecnou sestrou v předoperačním období, opatření vztahující se k pandemii COVID 19 a jejich vliv na předoperační přípravu, ale také na využívané intervence sestrou pro zmírnění strachu u pacientů. K rozhovoru s pacienty bylo použito 24 otevřených otázek, které byly zaměřeny na vliv nemocničního prostředí, na faktory ovlivňující pacientův strach, informovanost v předoperačním období nebo na opatření COVID 19 a jejich působení na pacienta. Výsledky výzkumného šetření ukázaly, že zásadní vliv na snížení strachu má zdravotnický personál, rodina a prostředí nemocnice. Pro dotazované pacienty má nezastupitelnou úlohu pro snížení předoperačního strachu přístup všeobecných sester, vliv spolupacientů, rodina a informovanost. Dotazované sestry považují za nejdůležitější intervenci individuální a empatický přístup, řádnou edukaci s vysvětlením všech rizik. K edukaci využívají edukační karty nebo nástěnky. Měřící nástroje strachu nejsou v praxi používány. Vyslovená důvěra pacienta ve zdravotnický personál má zásadní vliv na snížení předoperačního strachu. Výstupem práce je vytvoření nové škály pro měření předoperačního strachu. Tato škála by měla velmi jednoduše a rychle zjistit, jak velký strach pacient prožívá.
Problematika kvality pitné vody v nemocnici Prachatice
ROSOVÁ, Monika
Diplomová práce se zabývá problematikou kvality pitné vody v nemocnici Prachatice. V každém zdravotnickém zařízení je nezbytně nutné udržovat a sledovat kvalitu pitné vody. Diplomová práce má stanovené tyto cíle: Zhodnocení kvality a množství pitné vody a upravené teplé vody v nemocnici Prachatice v čase, porovnání výskytu Legionell v daném období ve srovnání s jinou nemocnicí v Jihočeském kraji, možnosti řešení krizových situací při haváriích ve zdravotnickém zařízení a možnosti využití dešťové vody v nemocnici Prachatice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy týkající se kvality pitné vody, ukazatele pitné vody a část je věnována havárii vody v prachatické nemocnici na podzim roku 2015. Praktická část byla zpracována pomocí metody sekundární analýzy dat. Potřebná data k analýze byla získána přímo v nemocnici Prachatice a na Krajské hygienické stanici se sídlem v Českých Budějovicích. Pro analýzu byla použita data z období ledna 2011 až ledna 2017. Poskytnutá data byla zpracována v programu Microsoft Excel do tabulek a grafů. Výsledky poukazují na celkovou situaci týkající se zásobování pitnou vodou v nemocnici Prachatice. Práce by mohla upozornit na nedostatky a problémy související např. s havarijními stavy. Vedení nemocnice a odborní pracovníci na úseku technologie pitné vody získají ucelený přehled o zásobování pitnou vodou nemocnice jak z vlastní studny, veřejné studny, tak i z veřejného vodovodu.
Výživové poradenství v 21. století
ROSOVÁ, Monika
Téma bakalářské práce komplexně shrnuje výživové poradenství ve 21. století. Zaměřuje se na obecný popis služeb výživových poraden, onemocnění, se kterým lidé do poraden přicházejí, a obecný stav výživy jako oboru dnes a v minulosti. Výživové poradny jsou v dnešní době vyhledávanými službami a poptávka po nich stále narůstá. Potenciální klient nemá výběr poradny jednoduchý, protože nejen nabízené produkty, ale celý byznys týkající se zdravého životního stylu se stává velmi populárním. Proto je nutné být při výběru všímavý a porovnávat poměr kvality a ceny služeb jednotlivých poraden. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou popsány obecné pojmy jako zdravý životní styl nebo zdraví. Dále je tato část věnována mj. historii výživy, problematice nadváhy a obezity a poznatkům o výživovém poradenství. V práci je definováno výživové poradenství a je uveden rozdíl mezi výživovým poradcem a nutričním terapeutem. Další kapitoly jsou věnované osobnosti výživového poradce a etice v tomto oboru. Tato práce má stanovený jeden cíl, a to zmapovat výživové poradenství a jeho služby. Výzkumné otázky byly položeny čtyři. Jsou stanovené zvlášť pro klienty poraden a zvlášť pro výživové poradce. Zjišťovali jsme, jaký názor zastávají poradci a klienti na současný stav a kvalitu služeb výživových poraden. Výzkumné otázky znějí takto: 1. Jak jsou klienti spokojeni s kvalitou služeb ve výživové poradně? 2. Je výživové poradenství po finanční stránce dostupné? 3. Dodržují klienti výživová doporučení? 4. Jak vnímá výživový poradce konkurenci jiných výživových poradců? V praktické části je realizován vlastní výzkum, který probíhal kvalitativní metodou pomocí polostrukturovaných rozhovorů s respondenty. Výzkumný soubor tvořili výživoví poradci a bývalí klienti výživových poraden. Celkově bylo uskutečněno 14 rozhovorů, z toho bylo osloveno 7 klientů a 7 poradců. Výzkumnými otázkami jsem u klientů zjišťovala spokojenost s kvalitou služeb výživové poradny a názory na finanční dostupnost nabízených služeb. U poradců jsem se dotazovala na dodržování výživových doporučení u klientů a na to, jak výživový poradce vnímá konkurenci. Rozhovory oslovených respondentů byly přepsány a následně kódovány a kategorizovány pomocí metody papír-tužka. Všechny kategorie jsou dále rozepsány do dalších podkategorií, které uvádějí získaná data v kódech. Pro větší přehlednost jsou tyto kategorie uspořádány ve schématech. Z uskutečněného výzkumu lze vyvodit, že klienti jsou spokojeni s kvalitou služeb poradny i s přístupem výživového poradce. Při vyhledávání vhodné poradny se orientovali podle zkušeností svých známých nebo recenzí z internetu. O finanční dostupnosti si myslí, že je přiměřená kvalitě. V některých případech ani nebyla cenová dostupnost pro klienty důležitá. Výsledky výzkumu, týkající se výživových poradců, poukazují na sortiment jejich služeb. Klienty především zajímá redukce hmotnosti. Podle slov poradců je většina klientů spokojena s jejich přístupem, pokud ovšem program dokončí. Poradci uvádějí, že třetině až polovině klientů se nepodaří dokončit program, což poukazuje na to, že se doporučením poradců neřídili. Otázka konkurence je citlivé téma, zvláště pro menší poradny. To způsobuje především malá viditelnost a nedostatečná propagace. Jelikož jsem oslovila různě velké poradny, odpovědi se lišily. Přesto si poradci v Českých Budějovicích myslí, že konkurenci nemají nebo se spíše domnívají, že kvalitní konkurence zde není. Závěrem bych chtěla dodat, že při výběru výživové poradny je nutné sledovat kvalitu služeb, vzdělání poradců a komplexnost jejich služeb, což si klienti plně uvědomují.

Viz též: podobná jména autorů
1 Rosová, Magdaléna
1 Rosová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.