Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní řád jako nástroj řízení školy
Prokop, František ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé Název: Školní řád jako nástroj řízení školy. Tato bakalářská práce se pokouší odpovědět na otázku: Jaké znaky musí mít školní řád, aby byl efektivním nástrojem pro řízení školy? Vychází přitom z předpokladu, že školní řád může plnit roli efektivního nástroje školského managementu. Teoretická část se zabývá rozborem odborné literatury s cílem najít oblasti, ve kterých je možné podpořit efektivitu školního řádu. Formulované hypotézy jsou pak podrobeny kritice v praktické části práce. Ta je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli základních škol a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry mohou být zajímavým podnětem pro úvahy řídících pracovníků ve školství nad funkcí a účelem školního řádu. Klíčová slova: školní řád, školský management
Dějiny řeky. Dolní tok řeky Lužnice
Prokop, František ; Županič, Jan (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Summary: Dějiny řeky. Dolní tok řeky Lužnice. Cílem této práce je zachytit dějiny řeky. Tyto dějiny chápeme jako vztah mezi vodním tokem a člověkem. Jde o vztah dvou aktivních činitelů, který se vyvíjel v čase od vzájemné kooperace až po ovládnutí řeky člověkem a její posun do pasivní role. Domníváme se, že zachytit tento vztah je možné v těchto oblastech: vliv řeky na osidlování krajiny a tvorbu dopravní sítě, dopravní možnosti vodního toku, řeka jako zdroj vodní energie pro mlýny a pily, řeka jako zdroj vody a obživy, řeka jako hrozba. Vzhledem k rozsáhlosti tématu jsme zvolili pouze dolní tok řeky Lužnice v úseku město Tábor - ústí řeky do Vltavy a časové období do roku 1850 (nástup průmyslové revoluce). Rozborem přírodních podmínek v oblasti a posouzením dopravních cest jsme prokázali jednoznačný vliv vodního toku na vznik zdejších sídel. Důležitá sídla vznikla v místech říčních brodů a na křižovatkách obchodních cest. Nápadný řetěz osad vznikl podél toku řeky. Řeka také významně působila jako dopravní tepna a její tok byl hlavní podmínkou rozvoje voroplavby v oblasti jihovýchodních Čech. V tomto ohledu obsadila řeka Lužnice druhé místo mezi českými řekami, hned za Vltavou. Řeka také poháněla množství vodních provozů - na sledované části toku jsou to mlýny, valchy, pily, ale také hamry a papírny....
Školní řád jako nástroj řízení školy
Prokop, František ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Resumé Název: Školní řád jako nástroj řízení školy. Tato bakalářská práce se pokouší odpovědět na otázku: Jaké znaky musí mít školní řád, aby byl efektivním nástrojem pro řízení školy? Vychází přitom z předpokladu, že školní řád může plnit roli efektivního nástroje školského managementu. Teoretická část se zabývá rozborem odborné literatury s cílem najít oblasti, ve kterých je možné podpořit efektivitu školního řádu. Formulované hypotézy jsou pak podrobeny kritice v praktické části práce. Ta je založena na dotazníkovém šetření mezi řediteli základních škol a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry mohou být zajímavým podnětem pro úvahy řídících pracovníků ve školství nad funkcí a účelem školního řádu. Klíčová slova: školní řád, školský management
Dějiny dolního toku řeky Lužnice
Prokop, František ; Županič, Jan (oponent) ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce)
Vztah mezi člověkem a řekou se vytváří od samých počátků lidské existence. Prošel mnoha podobami - význam vodních toků stoupal či klesal v závislosti na momentální úrovni vývoje lidského druhu. Některé funkce si řeka ponechala dodnes, jiné vzhledem к měnícím se lidským potřebám ztratila. Od prvotního stavu výrazné závislosti člověka na tekoucí vodě dospělo lidstvo pozvolna až к bezohlednému využívání nebo chcete-li zneužívání vodních toků. Člověk si ochočil vodu, volně meandrující krajinou a z někdejšího partnera se řeka stala sluhou, jehož ekologická stabilita a role byla vážně narušena. Ale tato problematika je dnes obecně známa. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
4 Prokop, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.