Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální divadelní performance na motivy sbírky T.S. Eliota "Pustina"
Holmerová, Ludmila ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; Pražák, Albert (oponent)
Tématem mé diplomové práce je použití analogové vizuální technologie pro
Christoph Willibald Gluck: Orfeus a Eurydika - komplexní scénografický projekt
Lucena Munoz, Eufrasio ; David, Milan (vedoucí práce) ; Pražák, Albert (oponent)
Tato práce je teoretickou částí komplexního scénografického projektu na základě opery Ch.W. Glucka Orfeus a Eurydika. Snažím se o aktualizaci Orfeova mýtu v kontextu současné operní scénografie. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část se stručně zabývá historií a biografií autorů hudby a libreta. V druhé části práce se pokoušíme hlouběji proniknout do specifičnosti barokního divadla, vzhledem k dobovému kontextu, v němž byla vytvořena hudební skladba jíž se zabýváme. Třetí část se zabývá výběrem nejlepších představení z hlediska historického a scénografického. Poslední část pojednává o samotném komplexním scénografickém projektu, vysvětluje každou scénickou situaci a její vyznění je ppodloženo obrazovou dokumentací návrhů, skic a inspirativními materiály.
Sofokles: Antigona. Současná intepretace klasického textu. Komplexní scénografický projekt pro nedivadelní prostor.
Kanhäuserová, Ivana ; Dušek, Jan (vedoucí práce) ; Pražák, Albert (oponent)
Tato práce je teoretickou částí komplexního scénografického projektu na základě textu Sofoklovy Antigony. Snaží se v rámci tématu najít vizuální a výtvarně dramatická východiska, která se ověřují následně na samotných návrzích projektu. Práce je rozdělená do dvou částí. První se zaobírá ideovými problémy antické tragédie a jejích možností řešení při realizaci v současnosti, tedy jak toto drama aktualizovat. A následně jak tyto ideje převést do vizuálně a prostorově dramatických prostředků. Zastaví se také u tématu vlivu doby na vnímání diváka. Druhá část pojednává o samotném komplexním scénografickém projektu, vysvětluje každou scénickou situaci a její vyznění je podloženo obrazovou dokumentací návrhů a skic.
Dante Alighieri: Božská komedie.Dramatická postava a její vztah k inscenačnímu prostoru.
Bábek Melcerová, Ľubica ; Zábrodská, Dana (vedoucí práce) ; Pražák, Albert (vedoucí práce) ; Glogr, Karel (oponent)
Moje diplomová práce, (dále jen DP), jak již napovídá název, se zaobírá středověkým básnickým textem a hledá způsob jeho interpretace a inscenování v dnešní době. Při řešení tohoto úkolu jsem se snažila co nejlépe využít vědomostÍ získaných v průběhu studia. První část mé diplomové práce je teoretická. Informace jsem čerpala především z odborné literatury. Můžeme ji rozdělit do dvou kapitol. V první definuji základní scénografické pojmy, které souvisí s mou prací a používám je v tomto textu. Ve druhé kapitole teoretické části mé DP pojednávám o básnickém dílu D. Alighieriho Božská komedie. Píši o historii jeho vzniku a o souvislostech, ve kterých toto dílo vznikalo. Dále se věnuji jeho překladům do českého jazyka jeho odezvě v dramatickém a inscenačním umění v českých zemích. Druhá část textu je akademická a je mým autorsko- inscenačním přístupem k tomuto dílu. Vysvětluji důvody mého pojetí a výtvarné koncepce. Ta je posunuta do současnosti a zobrazuje pro mě základní témata Božské komedie, výzvu k člověku, aby reflektoval své vlastní činy, naději na spásu pro spravedlivé a potřebu potrestání těch, kteří nedbají morálního dobového kontextu. Jde o interaktivní představení, kde divák prochází jednotlivými situacemi - kruhy a dle vlastného uvážení nebo momentálního popudu se do jejich dění může zapojit. Na své cestě inscenačním prostorem divák potkává hříšníky, zatracence, vězně, ďábly, anděly a různé alegorické bytosti na úrovni Pekla, Očistce a Nebe. Vše se odehrává v původně nedivadelním, industriálním prostoru- ve fabrice. Snažím se využít autenticitu odosobněné průmyslové stavby a jejího působení na člověka, její ?nelidské? měřítko, stejně tak jako i předpoklady jejích technických možností pro řešení konkrétních jevištních problémů. Každý z diváků je Dante a píše si vlastní Božskou komedii.

Viz též: podobná jména autorů
2 Pražák, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.