Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Writer´s Room v české seriálové tvorbě
Koubek, Petr ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Skupinové psaní, nebo-li writers’ room, v české televizní tvorbě je
Narativní postupy v mind game filmu devadesátých a raných nultých let
Dvorská, Veronika ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením a praktickou aplikací narativních postupů v mind game filmu. Primárním výchozím textem práce je The mind game film od Thomase Elsaessera. Ve své práci Elsaesserovu definici mind game filmu zasazuji do širšího kontextu změn diváckých očekávání, ke kterým na přelomu tisíciletí došlo. Dále se věnuji základním pojmům, které jsou pro mind game film klíčové, především hledisku, anagnorizi a různým formám nespolehlivého vyprávění. Na základě těchto poznatků volně definovaný pojem „mind game film“ kategorizuji do několika podskupin. Následně vybraný film z každé této podskupiny podrobuji detailnější analýze zkoumající narativní postupy typické pro tuto podskupinu.
Analýza a porovnanie výučby scenáristiky na vybraných školách v Európe
Saxová, Barbora ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Táto bakalárska práca sa zaoberá výukou scenáristiky na vybraných školách v Európe, presnejšie sú to školy v Postupime, Lodži, Beaconsfielde a Lillehammeri. V prvých štyroch kapitolách postupne rozoberá menované školy z hľadiska ich študijných plánov, vyučovaných predmetov, náplní hlavných dielní a dopĺňa ich názormi študentov na ich celkové fungovanie. V poslednej kapitole zrovnáva výsledky z jednotlivých škôl.
Postavy s mentálním hendikepem v české kinematografii 1993 - 2007
Mištová, Jaroslava ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V této bakalářské práci nejprve popisuji změny pohledu společnosti na osoby s mentálním hendikepem v posledních stoletích, následně přibližuji významy slov „mentální hendikep“ a stručně vysvětluji různé druhy klasifikace těchto hendikepů. Dále se zabývám přímo problematikou pojetí postav s mentálním hendikepem v české kinematografii v letech 1993 - 2007. Pro odhalení negativních stereotypů v českých filmech využívám rozboru konkrétních filmů z daného časového období a v závěru nejčastější negativní stereotypy objevující se v těchto filmech stručně shrnuji. Jedním z nejčastějších negativních stereotypů je například prezentace smrti – nebo nějaké formy zneškodnění, umlčení, či uvěznění - postavy s mentálním hendikepem jako jediné možné řešení pro takovou postavu i pro společnost.
Význam každodennosti pro konstrukci nových filmových světů na příkladech československých filmů o 19. století
Dufková, Kristina ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; VAJCHR, Marek (oponent)
Diplomová práce Význam každodennosti pro konstrukci nových filmových světů na příkladech československých filmů o 19. století zkoumá z několika úhlů, co je vlastně myšleno každodenností a jak je s ní nakládáno. Detailně rozebírá různé vrstvy každodennosti ve filmech Divá Bára (1949), Babička (1971) a Tisícročná včela (1983).
Interaktivní hudební videoklipy
Krajčírová, Alice ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; POSPISZYL, Tomáš (oponent)
Má bakalářská práce pojednává o interaktivních hudebních videoklipech, novém prosperujícím formátu, umožňujícím uplatnění scénáristů dosud nevídaným technologickým způsobem. Zajímá mě přitom především různorodost možných přístupů a způsobů využití interaktivity,. Uvádím na příkladech dosud nejznámějších a nejzajímavějších klipů.
Aristoteles na magnetickej rezonancii: Čo vedy o mozgu vedia o scenáristike
Šifra, Miroslav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; KAJÁNKOVÁ, Lucia (oponent)
Naše príbehy sa neodohrávajú v kine, ale v mysliach divákov - to je základná premisa textu nižšie. Keďže najlepšie nástroje na náhľad do mysle ľudí ponúkajú kognitívne vedy, práve cez ne sa práca pozerá aj na scenáristiku. Ako funguje hľadanie schém a čo si z toho vziať pri písaní? Ako rôzne psychologické efekty ovplyvňujú expozíciu scenára? Načo je scenáristovi vedieť, ako sa robí cenová kotva alebo predáva pekáreň? Čo sú zrkadlové neuróny a ako sa cez ne dá pozerať na empatiu? Koľko informácii je pre diváka priveľa? A ako funguje pozornosť? Cez tieto otázky a na príkladoch vlastných textov sa práca pokúša ukázať, kam nazeranie z perspektívy mozgu môže priviesť scenáristické remeslo.
Nalezený čas
Koubek, Petr ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá v první řadě používáním času v hororovém subžánru found footage filmů. Krátce se zabývá některými teoriemi vnímání času ve filmovém umění, historií vzniku tohoto subžánru a také se snaží hledat kořeny, ze kterých tento žánr povstal. V závěrečné části se pokouší získané informace aplikovat v rozborech několika zástupců found footage žánru.
Fan fiction se zaměřením na Mary Sue
Kabelková, Adéla ; BENDOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; POZZI, Jaroslav (oponent)
Bakalářská teoretická práce s názvem Fan fiction se zaměřením na fenomén Mary Sue se zabývá fanouškovskými literárními texty primárně vycházejícími z již existujícího díla. Tento text si klade za cíl představit historii fan fiction, její specifika a vztah autora původního díla k pisateli fanfikce. Nastíněna je i právní problematika ohledně legality samotných fan fiction povídek. Hlavní pozornost je ale věnována konceptu "příliš dokonalé hrdinky", která se často objevuje ve fanouškovských textech. Ve světě fan fiction se tato postava, jež je leckdy čtenářsky "k nesnesení", označuje jako Mary Sue. Nejdůležitější rysy tohoto fenoménu budou prakticky ukázány na třech českých fanouškovských povídkách ze světa Harryho Pottera. Na jejich základě dojde i k subjektivnímu vymezení tří základních typů Mary Sue.
Česká Road Movie
Hašek, Václav ; POZZI, Jaroslav (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
Tato teoretická práce se zaměřuje na žánr road movie. Konkrétně na jeho zpracování v české kinematografii. Pracuje s předpokladem, že české prostředí není pro tento žánr, vycházející ze specifického geografického i kulturního prostředí Ameriky, příliš vhodné. Analýzou několika vybraných českých road movie zkoumá, jak tyto filmy s žánrem, jeho znaky a postupy pracují a zároveň se snaží původní předpoklad potvrdit, nebo vyvrátit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.